Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäksi ilman tahtoa

Vierailija
17.08.2021 |

Haluaisin kuulla kokemuksia miehiltä joista tuli isiä tahtomattaan. Miten tapahtui? Oletteko yhdessä lapsen äidin kanssa? Millainen suhteenne on lapseen? Millaisia tunteita lapsi herättää? Kaduttaako, että elämä meni miten meni, etkä mahdollisesti voinut saada rakastavaa ydinperhettä ja lapsia sen oikean naisen kanssa?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitäisi aina muistaa, että lopulta päätös on aina naisen ja se on todella iso päätös. Vaikka ennen raskautta sanoisi, että ehdottomasti tekee abortin, jos vahinko käy, niin oikeasti se ei ehkä olekaan niin helppo päätös.

Kun sisällä konkreettisesti kasvaa uusi elämä -oma, potentiaalinen lapsi - niin ei päätös olekaan niin helppo. Ja siitä on naisia turha syyllistää. Se ei ole koskaan helppo päätös (tai pitäisi olla) ja se voi vaikuttaa useamman ihmisen loppuelämän, riippuen mitä päätetään.

Minusta miehen kannattaisi luopua kondomista vasta, kun on sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa ei haittaa, vaikka vahinko kävisi. Joku jonka voisit kuvitella osaksi elämääsi loppuelämäksi.

Vierailija
82/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet: muistakaa ehdottomasti tehdä lapsesta DNA-testi! AINA

Ette usko miten kieroja naiset voi olla.

Testejä voi tilata netistä, eikä niihin tarvita lupaa naiselta. Helppo, nopea ja luotettava, vanupuikolla näyte posken limakalvolta itseltä ja lapselta, sitten näyte postiin. Vastaus tulee säpoon.

Kuinka moni nainen haluaisi harhauttaa lapsensa isän rooliin kaltaisesi tasapainottoman, vainoharhaisen vastuunpakoilijan mieluummin kuin lapsen oikean isän? Mietis nyt järjelläsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut että isä ei olisi tehnyt meitä lapsia äidin mieliksi,se viha ja raivo mikä huokui isästä kun ei olis halunnut meitä lapsia pilaamasta sen elämää. Nyt välit poikki olleet reilu puoli vuotta, äitinkään en ole ollut yhteydessä.

Vierailija
84/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet ja jotkut naiset ovat myös ihan pihalla biologisista asioista, miehiä ällöttää biologiset asiat kuten naisten kuukautiset tai imetys,mutta seksi jossa kaiken maailman limoja yms ei ällötä? Miehet eivät myöskään tajua että nainen voi tulla raskaaksi jos harrastaa sitä kuuluisaa seksiä ja laukeaa sisään:D pelkkä tippakin voi saada raskaaksi. Mikään ehkäisy ei oo 100 prosenttinen,edes kortsu tai jälkiehkäisy.

Vierailija
85/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut "pakotettiin" isäksi kun olin 25-vuotias. Käytännössä silloinen avopuoliso ilmoitti että joko aletaan laittamaan lapsi alulle tai tämä parisuhde oli tässä.

En ollut lainkaan valmis isäksi silloin, en sitten yhtään. En kuitenkaan halunnut heittää parisuhdetta romukoppaan joten pitkin hampain suostuin asiaan ja kylläpä olikin vauvavuodet vaikeita minun osaltani. Ehkä suurimmaksi osaksi juuri siksi ettei mieheltä koskaan kysytä vointia, vaan kaikki keskittyvät äidin hyvinvointiin. Ei ketään kiinnostanut että minä valvoin ihan yhtä paljon kuin puoliso, vaikka kävin töissä.

Noh, ne on menneitä asioita ja nyt olen kolmen teini-ikäisen lapsen isä. Enää ei kaduta yhtään, elämä on mukavan tasaista ja kohtahan ensimmäinen jo muuttaakin pois kotoa, mutta kyllä oli aluksi hankalaa.

Ihme ja kumma olemme edelleen yhdessä puolison kanssa. Osittain varmaan siitäkin syystä että valtaosa kavereista katosi kun aloitin tuon lisääntymisen paljon aiemmin kuin kukaan muu kaveri, ja enää ei ole muita keskustelukumppaneita jäljellä kuin oma puoliso :D 

Jälkiviisaana sanoisinkin nyt että jos sulla on mahdollisuus valita niin ÄLÄ tee lapsia ellet ole AIVAN VARMA että haluat sitoutua niihin. Sääliksi käy miehiä joiden puolesta isyys vain päätetään vaikkei itse koe lainkaan olevansa valmis.

Vierailija
86/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäksi pakotettu 1982 kirjoitti:

Minut "pakotettiin" isäksi kun olin 25-vuotias. Käytännössä silloinen avopuoliso ilmoitti että joko aletaan laittamaan lapsi alulle tai tämä parisuhde oli tässä.

En ollut lainkaan valmis isäksi silloin, en sitten yhtään. En kuitenkaan halunnut heittää parisuhdetta romukoppaan joten pitkin hampain suostuin asiaan ja kylläpä olikin vauvavuodet vaikeita minun osaltani. Ehkä suurimmaksi osaksi juuri siksi ettei mieheltä koskaan kysytä vointia, vaan kaikki keskittyvät äidin hyvinvointiin. Ei ketään kiinnostanut että minä valvoin ihan yhtä paljon kuin puoliso, vaikka kävin töissä.

Noh, ne on menneitä asioita ja nyt olen kolmen teini-ikäisen lapsen isä. Enää ei kaduta yhtään, elämä on mukavan tasaista ja kohtahan ensimmäinen jo muuttaakin pois kotoa, mutta kyllä oli aluksi hankalaa.

Ihme ja kumma olemme edelleen yhdessä puolison kanssa. Osittain varmaan siitäkin syystä että valtaosa kavereista katosi kun aloitin tuon lisääntymisen paljon aiemmin kuin kukaan muu kaveri, ja enää ei ole muita keskustelukumppaneita jäljellä kuin oma puoliso :D 

Jälkiviisaana sanoisinkin nyt että jos sulla on mahdollisuus valita niin ÄLÄ tee lapsia ellet ole AIVAN VARMA että haluat sitoutua niihin. Sääliksi käy miehiä joiden puolesta isyys vain päätetään vaikkei itse koe lainkaan olevansa valmis.

Heh. Tarkoitat siis, että ÄLÄ HARRASTA seksiä, jos isälsi tuleminen on maailmanloppu. Juu-u. Koska naisen raskaus on aina 100% naisen päätettävissä, jatkuuko raskaus. Onneksi. Jos nöin ei olisi, raskauksista varmaan 90% keskeytettäisiin. Koska miehet haluat säilyä naisten ykköslellikkeinä ja haluavat, että naiset säilyvät heidän panopuinaan.

Vierailija
87/114 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
88/114 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ketään voi pakottaa isäksi. Ei sitä lasta ole pakko tavata, elarit toki maksaa pitää, vaikka tunnen kyllä äidinkin joka ei halunnut elareitakaan, jos isä ei halunnut olla tekemissä. Haki Kelasta.

Vierailija
89/114 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kokemuksia??

Vierailija
90/114 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lasten isä ei halunnut lapsia ja oli kauhuissaan kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan. Hän uhkaili, että jättää ja sitten uhkaili itsarilla, oli siis aivan epätoivoinen. En suostunut aborttiin, en vain kyennyt.

Erottiin, mutta kun lapsi syntyi, niin mies olikin mukana elämässämme. Päivä päivältä hitsauduttiin enemmän yhteen ja vaikka ei ollutkaan sellainen olo, että oltais toisillemme "oikeita" niin päädyttiin yhteen. Nyt meillä on 3 lasta ja ollaan onnellisesti aviossa.

En muuten usko sellaiseen, että olisi vain oikeita ja vääriä ihmisiä, vaan on vain erilaisia yhdistelmiä. Joskus elämän tapahtumat saa ihmiset yhteen ja joskus ne tapahtumat erottaa. Saattaa toki olla, että olisin jonkun toisen kanssa vielä tätä onnellisempi, mutta sitten elämä olisi muutenkin täysin toisenlaista, eikä minulla olisi näitä ihania lapsia. Mitään en siis vaihtaisi pois vaikka alku olikin katastrofaalista.

Lapsen saaminen on aina kriisi, koska se on niin kokonaisvaltainen muutos. Miehet ei varmaan juuri ikinä ole vauvakuumeessa, joten lapsien tulo voi alussa hirvittää. Naisten taas on aika nopeasti sopeuduttava lapsen tuloon, ellei halua tehdä aborttia.

Jos ikinä missään nimessä ei halua lapsia, niin täytyy itse pitää huoli ehkäisystä. Ei voi luottaa, että se on vain toisen vastuulla. Eli miehelle vasektomia tai pitää sitä kumia huolellisesti alusta loppuun.

Sanasi puhuttelivat sielunpohjaa myöten. Ei oikeita ja vääriä ihmisiä, vain erilaisia yhdistelmiä.

Kiitos.

Vierailija
91/114 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla isä. Biologia ei tee isäksi.

Vierailija
92/114 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkkä mies kirjoitti:

Minulla on yksi haluttu lapsi ja olen hänestä onnellinen. Vauva vuosi ja paljon pitempäänkin on ollut unettomia öitä niin paljon että toinen lapsi ei ole käynyt mielessäkään. Koen että mikään ei riitä. Töitä, lapsen kanssa leikkiä sitten kotona( mistä nautin), kodinhoitoa, ruuanlaittoa. Aivan normaalia elämää mutta silti on jatkuva tunne että avovaimo syyllistää etten tee tarpeeksi eikä arvosta pätkääkään. Avovaimolla ollut jaksamisen kanssa vaikeaa ja ymmärrän sen. Niin on minullakin mutta se ei kiinnosta ketään. Rahaa on tuotava ja näyteltävä et hyvin jaksaa ja kaikki on ihanaa. Luulen että itselleni riittää yksi lapsi. Avovaimo haluaa toisen ja siitä riitaa. Itse näkisin että parisuhteen, raha-asioiden ja yleisen jaksamisen perusteella ei kannata vaikka kuinka haluaisi. Vaikea tilanne ja välillä tuntuu että pillerit unohtuu ihan tarkoituksella. Olen ehdottanut kondomin käyttöä. Seksi muutenkin vähäistä noin kerran viikossa ja hormonaalisen ehkäisyn haitat naiselle selkeät. Pelkään että hankkiutuu tahallaan raskaaksi ilman yhdessä keskustelua kun niin kovasti haluaa toisen ja selkeästi ei halua palata töihin. 

Eihän tuo nyt tarjonnut vertaistukea mutta pääsinpä oman kannan kirjoittamaan:D

Puhutteko te mitään? Naiselles toi voi olla normaalia vauva-aikaa. Hän haluaa kaksi lasta ja on sen edestä valmis sitten venymään. Sulle lapsenhoito pelkkää leikkiä. En ihmettele, että avokkisi valittaa. Kannattaisi kysyä, mistä valittaa ja mitä pitäisi tehdä toisin? Kerro myös, että et aio tehdä hänelle toista lasta, niin hän voi tehdä sitten omat päätökset.

Lue kunnolla, eläkä märise omiasi!

Vierailija
93/114 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Älä pane vastenmielistä naista. Suosi leluja ja maksullisia.

- Käytä kumia.

- Harkitse vasektomiaa.

Näillä kovalla kolmikolla pärjäät pitkälle.

Vierailija
94/114 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Älä pane vastenmielistä naista. Suosi leluja ja maksullisia.

- Käytä kumia.

- Harkitse vasektomiaa.

Näillä kovalla kolmikolla pärjäät pitkälle.

Tuossa kyllä sen verran perää, että mm. Baarista lähtiessä, ja ehkä yleisestikin, nainen etsii kumppanin ajatuksella "Jos vahinko sattuu", eli etsii aina parasta mahdollista kumppania lisääntymiseen, kun miehet taas kelpuuttaa viime hädässä melkeinpä kenet tahansa.

Samaa eläinkunnassa, naaras valitsee parhaan uroksen ja urokset tappelee naaraista.

Vierailija
95/114 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
96/114 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella nuorena, yhden illan jutun päätteeksi tulin raskaaksi ja olin aivan jäätävässä kännissä, muistan kuitenkin sanoneeni miehelle ettei mulla ole ehkäisyä, käytä kumia. Ei käyttänyt, otin vastuun lapsestani, hän ei koskaan häntä tahtonut nähdä ja syytti elämänsä pilaamisesta.. Minun elämääni tuo jo aikuiseksi kasvanut nainen ei ikinä pilannut.

Vierailija
97/114 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella nuorena, yhden illan jutun päätteeksi tulin raskaaksi ja olin aivan jäätävässä kännissä, muistan kuitenkin sanoneeni miehelle ettei mulla ole ehkäisyä, käytä kumia. Ei käyttänyt, otin vastuun lapsestani, hän ei koskaan häntä tahtonut nähdä ja syytti elämänsä pilaamisesta.. Minun elämääni tuo jo aikuiseksi kasvanut nainen ei ikinä pilannut.

Tapasivatko koskaan toisiaan? Tiedätkö onko tyttärelläsi sisaruksia?

Vierailija
98/114 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasivatko koskaan toisiaan? Tiedätkö onko tyttärelläsi sisaruksia?

Eivät ole tavanneet koskaan, tytär on jo 25v. eikä itsekkään tahdo tuota "isää" tavata, yksi sisarpuoli on.

Vierailija
99/114 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli eroamassa pitkästä suhteesta ja eksä tuli raskaaksi. Ei siis tietenkään halunnut isäksi siinä tilanteessa. Lapsi pidettiin, ero jatkui siinä rinnalla. Lapsi on sitten taaperoiästä lähtien käynyt isällään. Nyt on jo aikuinen.

Kyllä isä voi olla, vaikkei parisuhde kanna. Toisaalta kyllä siitä isyydestä jotain jää pois, kun kiintymyssuhde jää helposti hatarammaksi.

Vierailija
100/114 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli eroamassa pitkästä suhteesta ja eksä tuli raskaaksi. Ei siis tietenkään halunnut isäksi siinä tilanteessa. Lapsi pidettiin, ero jatkui siinä rinnalla. Lapsi on sitten taaperoiästä lähtien käynyt isällään. Nyt on jo aikuinen.

Kyllä isä voi olla, vaikkei parisuhde kanna. Toisaalta kyllä siitä isyydestä jotain jää pois, kun kiintymyssuhde jää helposti hatarammaksi.

Saitteko te omia lapsia?

Siinä olen samaa mieltä, että jotain jää puuttumaan, jos arkea ei pääse lapsen kanssa viettämään, mutta toivottavasti miehelläsi ja lapsella on hyvä suhde.