Isäksi ilman tahtoa
Haluaisin kuulla kokemuksia miehiltä joista tuli isiä tahtomattaan. Miten tapahtui? Oletteko yhdessä lapsen äidin kanssa? Millainen suhteenne on lapseen? Millaisia tunteita lapsi herättää? Kaduttaako, että elämä meni miten meni, etkä mahdollisesti voinut saada rakastavaa ydinperhettä ja lapsia sen oikean naisen kanssa?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä ihmettelen miksi niin monet miehet tosiaan harrastaa seksiä, jossa nainen voi raskautua, sellaisten naisten kanssa, joiden kanssa eivät halua lapsia? Kyllä niiden naisten kanssa voi harrastaa seksiä vaikka ei ottaisi raskautumisesta riskiä. Jos nainen ei sitten haluakaan seksiä niin sittenpähän tietää mitä se nainen haluaa... (en tietenkään tarkoita, että kannattaa sanoa naiselle, että ei luota tämän käyttävän ehkäisyä. Melko loukkaavaa. Mutta voi sanoa haluavansa itswkin huolehtia ehkäisystä, jotta se on varmempi. Käyttää kondomia eikä laukea koskaan ilman kumia sisään)
Ehkä aika moni ajattelee, että eipä tuo kai halua mun kanssa lasta kun en minäkään hänen kanssa? Kannattaako omat mahdollisuudet huolehtia ehkäisystä jättää luulojen varaan kun vain naisella on mahdollisuus tehdä päätös abortista? Toki ymmärrän jos on nuori ja naiivi tai vain tosi naiivi...
Meillä on mieheni kanssa kolme lasta ja mies on alkanut puhua sterilisaatiosta kun sanoin, etten enää tiedä mitä ehkäisyä kokeilla kun kaikista menee kroppa sekaisin. Että vaikka ollaan naimisissa enkä minäkään halua enempää lapsia niin ei mies silti aivan huoletta luota tuuriinsa, että enempää ei tule jos niitä vaan ei taho...
Täälläkin monet miehet oikein painottavat, että miehet haluavat ihan biologisista syistä seksiä nimenomaan hedelmällisessä iässä olevien naisten kanssa. Sitten on hirveä järkytys, kun se hedelmällinen nainen tuleekin raskaaksi. Jos seksiä oikeasti haluaa, niin vaihdevuodet ohittanut nainen on turvallinen ratkaisu.
Keskimääräisellä miehellä ei ole mitään tajua siitä milloin nainen on ohittanut vaihdevuodet. Esim. 50 v. voi tulla ihan luomusti raskaaksi, kun kuvitteli ehkäisyn tarpeen jo väistyneen. Näin kävi opiskelukaverin äidille, joka sai iltatähden. Kaikki lapset saman puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
pelkkä mies kirjoitti:
Kohta kaksi vuotias.
Vaimollasi alkaa olla aika palata pikkuhiljaa töihin, tulisi päiviin muutakin sisältöä.
Kuka sinä olet kertomaan milloin kenenkin on ”aika mennä töihin”?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelkkä mies kirjoitti:
Kohta kaksi vuotias.
Vaimollasi alkaa olla aika palata pikkuhiljaa töihin, tulisi päiviin muutakin sisältöä.
Miehen kertoman mukaan vaimo on masentunut ja turhautunut kotonaoloon. Jos hän tykkäisi olla kotona, niin se varmaan näkyisi olemuksessa ja käytöksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelkkä mies kirjoitti:
Kohta kaksi vuotias.
Eiköhän se ole ihan perusoletus, että aikuisten ihmisten kuuluu käydä töissä.
Miettikääs tätä: mun aviomies ja kahden lapseni isä haluaa käyttää keskeytettyä yhdyntää,mutta on sanonut useasti, ettei enää halua lapsia. Mä taasen olen sanonut etten todennäköisesti tee aborttia vahingon sattuessa (en ole viitsinyt sanoa, että oikeasti mulla on vauvakuume ja toivon raskautavani 😇).
Mielrstäni lasten hankinta on kahdenkauppa, muijani mielestä näemmä ei.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs tätä: mun aviomies ja kahden lapseni isä haluaa käyttää keskeytettyä yhdyntää,mutta on sanonut useasti, ettei enää halua lapsia. Mä taasen olen sanonut etten todennäköisesti tee aborttia vahingon sattuessa (en ole viitsinyt sanoa, että oikeasti mulla on vauvakuume ja toivon raskautavani 😇).
Ex tiesi, että en käytä hormonaalista ehkäisyä, seuraan vain kiertoa ja osasin aika hyvin sanoa milloin varmat päivät ja milloin sai ruikkia vapaasti. Koskaan ei käyttänyt kondomia.
Kerran sanoin, että sisään ei saa tulla, koska ovis lähellä. Mutta tuli silti sisään (oli ymmärtänyt seksipuheeni, niin että halusin hänen laukeavan sisääni, vaikka juuri olin sanonut, että ei voi tulla sisään). Otin jälkiehkäisypillerin ja tulin silti raskaaksi. Nykyään mies näkee lasta silloin tällöin ja minä kuulemma tahallaan tulin raskaaksi enkä ottanut jälkiehkäisypilleriä. Ja alussa kuitenkin elimme perheenä..
Olen vielä niin helposti syyllistyvää sorttia ja super empaattinen, niin päiväni pohdin huijasinko minä sittenkin miehen isäksi jotenkin. Mielenterveyteni järkkyi miehen puheista niin paljon, että minusta tuli lopulta itsetuhoinen. Lapsi ainoa asia, joka pitää minut pinnalla.
On meillä toki historiaa muustakin miehen puolelta: vähättelyä, haukkumista (eli huumoria, jota minä en kuulemma vain ymmärrä), pilkkamista ja mollaamista. Saattavat vaikuttaa siihen miksi miehen sanat vieläkin vaikuttaa, vaikka ei olla enää missään tekemissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on vastannut, kun olet kertonut, että kyseessä on epäluotettava ehkäisy etkä teetä aborttia tullessasi raskaaksi.
pelkkä mies kirjoitti:
Minulla on yksi haluttu lapsi ja olen hänestä onnellinen. Vauva vuosi ja paljon pitempäänkin on ollut unettomia öitä niin paljon että toinen lapsi ei ole käynyt mielessäkään. Koen että mikään ei riitä. Töitä, lapsen kanssa leikkiä sitten kotona( mistä nautin), kodinhoitoa, ruuanlaittoa. Aivan normaalia elämää mutta silti on jatkuva tunne että avovaimo syyllistää etten tee tarpeeksi eikä arvosta pätkääkään. Avovaimolla ollut jaksamisen kanssa vaikeaa ja ymmärrän sen. Niin on minullakin mutta se ei kiinnosta ketään. Rahaa on tuotava ja näyteltävä et hyvin jaksaa ja kaikki on ihanaa. Luulen että itselleni riittää yksi lapsi. Avovaimo haluaa toisen ja siitä riitaa. Itse näkisin että parisuhteen, raha-asioiden ja yleisen jaksamisen perusteella ei kannata vaikka kuinka haluaisi. Vaikea tilanne ja välillä tuntuu että pillerit unohtuu ihan tarkoituksella. Olen ehdottanut kondomin käyttöä. Seksi muutenkin vähäistä noin kerran viikossa ja hormonaalisen ehkäisyn haitat naiselle selkeät. Pelkään että hankkiutuu tahallaan raskaaksi ilman yhdessä keskustelua kun niin kovasti haluaa toisen ja selkeästi ei halua palata töihin.
Eihän tuo nyt tarjonnut vertaistukea mutta pääsinpä oman kannan kirjoittamaan:D
Vaimolla ongelmia jaksamisen kanssa mutta haluaa toisen lapsen?! Uskomattoman tyhmää vaimolta. Käytä kondomia ja harkitse myös sterilisaatiota. Jos vaimo ei tahdo töihin, voisiko hän vaihtaa alaa.
Vierailija kirjoitti:
pelkkä mies kirjoitti:
Minulla on yksi haluttu lapsi ja olen hänestä onnellinen. Vauva vuosi ja paljon pitempäänkin on ollut unettomia öitä niin paljon että toinen lapsi ei ole käynyt mielessäkään. Koen että mikään ei riitä. Töitä, lapsen kanssa leikkiä sitten kotona( mistä nautin), kodinhoitoa, ruuanlaittoa. Aivan normaalia elämää mutta silti on jatkuva tunne että avovaimo syyllistää etten tee tarpeeksi eikä arvosta pätkääkään. Avovaimolla ollut jaksamisen kanssa vaikeaa ja ymmärrän sen. Niin on minullakin mutta se ei kiinnosta ketään. Rahaa on tuotava ja näyteltävä et hyvin jaksaa ja kaikki on ihanaa. Luulen että itselleni riittää yksi lapsi. Avovaimo haluaa toisen ja siitä riitaa. Itse näkisin että parisuhteen, raha-asioiden ja yleisen jaksamisen perusteella ei kannata vaikka kuinka haluaisi. Vaikea tilanne ja välillä tuntuu että pillerit unohtuu ihan tarkoituksella. Olen ehdottanut kondomin käyttöä. Seksi muutenkin vähäistä noin kerran viikossa ja hormonaalisen ehkäisyn haitat naiselle selkeät. Pelkään että hankkiutuu tahallaan raskaaksi ilman yhdessä keskustelua kun niin kovasti haluaa toisen ja selkeästi ei halua palata töihin.
Eihän tuo nyt tarjonnut vertaistukea mutta pääsinpä oman kannan kirjoittamaan:D
Vaimolla ongelmia jaksamisen kanssa mutta haluaa toisen lapsen?! Uskomattoman tyhmää vaimolta. Käytä kondomia ja harkitse myös sterilisaatiota. Jos vaimo ei tahdo töihin, voisiko hän vaihtaa alaa.
Vaimo uskonut sen, että kahden kanssa helpompaa kuin yhden, kun pitävät seuraa toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex tiesi, että en käytä hormonaalista ehkäisyä, seuraan vain kiertoa ja osasin aika hyvin sanoa milloin varmat päivät ja milloin sai ruikkia vapaasti. Koskaan ei käyttänyt kondomia.
Kerran sanoin, että sisään ei saa tulla, koska ovis lähellä. Mutta tuli silti sisään (oli ymmärtänyt seksipuheeni, niin että halusin hänen laukeavan sisääni, vaikka juuri olin sanonut, että ei voi tulla sisään). Otin jälkiehkäisypillerin ja tulin silti raskaaksi. Nykyään mies näkee lasta silloin tällöin ja minä kuulemma tahallaan tulin raskaaksi enkä ottanut jälkiehkäisypilleriä. Ja alussa kuitenkin elimme perheenä..Olen vielä niin helposti syyllistyvää sorttia ja super empaattinen, niin päiväni pohdin huijasinko minä sittenkin miehen isäksi jotenkin. Mielenterveyteni järkkyi miehen puheista niin paljon, että minusta tuli lopulta itsetuhoinen. Lapsi ainoa asia, joka pitää minut pinnalla.
On meillä toki historiaa muustakin miehen puolelta: vähättelyä, haukkumista (eli huumoria, jota minä en kuulemma vain ymmärrä), pilkkamista ja mollaamista. Saattavat vaikuttaa siihen miksi miehen sanat vieläkin vaikuttaa, vaikka ei olla enää missään tekemissä.
Voi kurja, ikävä tilanne sulla 😢 Meillä on jo 2 vahingossa tullutta lasta, että ajattelen että kolmaskin miehelle sitten kuitenkin menee. Itse en ole syyllistyvää sorttia. Tsemppiä ja voimia sinulle ❤️
t. 66
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on vastannut, kun olet kertonut, että kyseessä on epäluotettava ehkäisy etkä teetä aborttia tullessasi raskaaksi.
Olen sanonut, että en sitten _välttämättä_ aborttia teetä. Ei hän siihen ole mitään sanonut, vaan keskustelu on siihen kuivettunut. Olettaisin, että ymmärtää riskin. Exänsä kanssa ehkäisi samaan tyyliin kymmenkunta vuotta, eikä vahinkoa tapahtunut, ehkä luottaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei pitäisi mennä ulos jos eivät halua tulla räiskatuksi.
Raiskatuksi tuleminen ei ole rikos mutta raiskaaminen on eli ihmisen ei pitäisi mennä ulos/olla muiden kanssa tekemisissä jos ei pysty olemaan raiskaamatta.
Laki ja moraali ovat kaksi eri asiaa sekä puhuin jälkimmäisestä.
Naisten on moraalitonta mennä ulos jos eivät halua tulla raiskatuksi? Melko poikkeava moraali sinulla.
On olemassa hyvin tehokas tapa välttää "isäksi ilman tahtoa" -tilanne.
Miehen tarvitsee vain elää selibaatissa koko elämänsä. Kun ei koskaan harrasta seksiä, niin ei tule vahinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelkkä mies kirjoitti:
Kohta kaksi vuotias.
Eiköhän se ole ihan perusoletus, että aikuisten ihmisten kuuluu käydä töissä.
Perusoletukset ovat usein vääriä. Ja laittomia. Aivan kuten tuokin perusoletus, että aikuisten kuuluu käydä töissä.
Suomen perustuslain ja yhdenvertaisuuslain mukaan ketään ei saa asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, seksuaalisen suuntautumisen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Tunnen useita naisia, jotka eivät ole elämänsä aikana tehneet YHTÄÄN PÄIVÄÄ töitä. Heidän aviomiehensä maksaa kaikki kulut: talo, auto, perheen ruuat, vaatteet, lasten harrastukset, yms.
Vierailija kirjoitti:
Ei muillekkaan rikoksen uhreille sanota: "mutta olisit voinut välttää tämän, kun..."
Miten mies, joka ei itse käytä ehkäisyä, on "rikoksen uhri", jos nainen tulee raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä miehellä on mahdollisuus aina huolehtia ehkäisystä niin että spermaa ei pääse naisen sisälle. Miehellä on ensimmäinen tilaisuus estää hedelmöittyminen, jos huolehtii sukusoluistaan ja siitä mihin niitä päätyy, ketään ei voi vasten tahtoa pakottaa isäksi. Jos haluaa panna paljaalla, antaa valinnan toisen tehtäväksi. Olen itse nainen ja vaikka minulla on joskus ollut hormoniehkäisy, käytin aina myös kondomia. Jos olisinkin tullut raskaaksi hormoneista huolimatta, minulle olisi jäänyt 99% vastuusta ja kaikki vaiva, kärsimys ja terveysriskit. En ymmärrä miten miehet uskaltavat antaa valinnan omasta vanhemmuudesta toisen ihmisen käsiin. Ei tulisi mieleenkään.
Nainen voi myös tökkiä kumeihin reikiä tai ottaa kumin roskiksesta ja kaataa spermat sisälleen, joten miehen tulisi käsitellä kumeja niin, ettei nainen pääse niihin käsiksi missään vaiheessa.
😳😀😎
Miten voi tulla tahtomattaan isäksi? Ehkäisy on keksitty. Naisten käyttämä ehkäisy ei ole koskaan 100 prosenttinen. Joten miehen pitää huolehtia itse omasta ehkäisystään. Ilman kumia vasta sitten kun ollaan valmiita vastaanottamaan se pieni prosentuaalinen vahinko. Miehillä on myös sikäli helppoa, että voi pakastuttaa omia siittiösolujaan ja laittaa piuhat poikki. Mutta sekään ei ole sataprosenttisesti varmaa, koska luonto keksii keinot. Varmin tapa on kumi, ikävä kyllä. Tai hommata tosi vanha nainen, tai sellainen jolta on kohtu poistettu jo nuorena syövän takia.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa hyvin tehokas tapa välttää "isäksi ilman tahtoa" -tilanne.
Miehen tarvitsee vain elää selibaatissa koko elämänsä. Kun ei koskaan harrasta seksiä, niin ei tule vahinkoja.
Niin. Näin olen itsekin naisena tehnyt. En missään nimessä halua lapsia ja toisaalta olen myös aborttivastainen.
En ole törmännyt mieheen joka suostuisi käyttämään kondomia kanssani aina, joten en sitten vain harrasta seksiä ollenkaan.
Ihan vakituisessa parisuhteessa käytettiin kondomia myös silloin kun e-pillerit olivat käytössä. Silloin, kun jälkikasvu ei ollut ajankohtaisia.