Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäksi ilman tahtoa

Vierailija
17.08.2021 |

Haluaisin kuulla kokemuksia miehiltä joista tuli isiä tahtomattaan. Miten tapahtui? Oletteko yhdessä lapsen äidin kanssa? Millainen suhteenne on lapseen? Millaisia tunteita lapsi herättää? Kaduttaako, että elämä meni miten meni, etkä mahdollisesti voinut saada rakastavaa ydinperhettä ja lapsia sen oikean naisen kanssa?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ajatella alapäällään, vaan käyttää järkeä. Yksikään älykäs mies ei saa lasta vahingossa. Seksin tarkoitus on lasten hankkiminen ja biologiaa vastaan on turha taistella. Mies, joka saa lapsia vahingossa, on jo lähtökohtaisesti harrastanut irtosuhteita tai huijannut naiselta seksiä eli ihan oma valinta.

Vierailija
42/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijattiin ehkäisyllä, ei ollut. Kakaran kanssa en missään tekemisissä, nauttikoon nyt.

Lapsihan on tietysti viaton, mutta sitä ei sinun aivokapasiteetilla voi vaatia ymmärrettävksi. Onkin varmaan lapsen etu, ettei ole noin idiootin "isän" kanssa missään tekemisissä. Toivottavasti et jatkossakaan saa omia lapsia, vaikka niitä joskus ehkä haluaisit. Suosittelen sulle siirtymistä tekopimpsaan. Niiden on testattu vastaavan ehtaa, mutta se tekopimpsa ei voi tulla raskaaksi... :D

Aivan turhaa tulla sössöttään, nauttikoon nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä mies kirjoitti:

Minulla on yksi haluttu lapsi ja olen hänestä onnellinen. Vauva vuosi ja paljon pitempäänkin on ollut unettomia öitä niin paljon että toinen lapsi ei ole käynyt mielessäkään. Koen että mikään ei riitä. Töitä, lapsen kanssa leikkiä sitten kotona( mistä nautin), kodinhoitoa, ruuanlaittoa. Aivan normaalia elämää mutta silti on jatkuva tunne että avovaimo syyllistää etten tee tarpeeksi eikä arvosta pätkääkään. Avovaimolla ollut jaksamisen kanssa vaikeaa ja ymmärrän sen. Niin on minullakin mutta se ei kiinnosta ketään. Rahaa on tuotava ja näyteltävä et hyvin jaksaa ja kaikki on ihanaa. Luulen että itselleni riittää yksi lapsi. Avovaimo haluaa toisen ja siitä riitaa. Itse näkisin että parisuhteen, raha-asioiden ja yleisen jaksamisen perusteella ei kannata vaikka kuinka haluaisi. Vaikea tilanne ja välillä tuntuu että pillerit unohtuu ihan tarkoituksella. Olen ehdottanut kondomin käyttöä. Seksi muutenkin vähäistä noin kerran viikossa ja hormonaalisen ehkäisyn haitat naiselle selkeät. Pelkään että hankkiutuu tahallaan raskaaksi ilman yhdessä keskustelua kun niin kovasti haluaa toisen ja selkeästi ei halua palata töihin. 

Eihän tuo nyt tarjonnut vertaistukea mutta pääsinpä oman kannan kirjoittamaan:D

Ensinnäkin.

Puhu sille vaimollesi, hän on rakkaimpasi ja sinä hänen. Teidän pitää pystyä puhumaan siitä miten väsyneitä molemmat olette, ja että toisen lapsen hankkiminen on parempi jättä useamman vuoden päähän, se on ihan koko perheen etu. Jokainen lapsi on oikeutettu nykypäivänä siihen että saa olla rauhassa perheen vauva, ei niin että vaikka ei osaa vielä kunnolla mitään tulee uusi vauva ja vie huomion.

Ihan oikeasti. Eniten erotaan silloin kun toinen lapsi on vauva, se että on kaksi vaippapyllyä eri kehitysvaiheessa on aivan perseestä ja nainen ei ole ehtinyt toipua suositeltua kolmea vuotta edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä. Huomattavasti helpommalla pääsee kun odottaa vielä muutaman vuoden, esim. siinä kohtaa kun esikoinen menee kouluun on kiva pitää äitiyslomaa ja vanhempainvapaata, saa saattaa esikoisen kouluun ja olla kotona ottamassa hänet vastaan.

Toiseksi.

Vaimollasi on luultavasti raudanpuute. Käske hänen käydä kokeissa ja ottaa ferritiini ja myös samalla deen tarkistaminen on tarpeen meillä suomalaisilla. Jos molemmat näistä on vähintään sata, on kaikki siinä mielessä ok. Eikä toki haittaa vaikka itsekin käyt ottamassa verikokeet jos tunnet itsesi liian väsyneeksi. Naiset eivät saa ruuasta tarpeeksi rautaa, ja vaikka sitä söisi purkista se imeytyy tosi huonosti. Nainen menettää rautaa kuukautisten mukana, raskauden aikana, synnytyksessä, synnytyksen jälkee ja imettäessä, eli on lähes 100% varmuudella vaimosi väsymyksen taustalla puutokset vitamiineissa ja hivenaineissa. Niihin ei nykylääkärit Suomessa kiinnitä tarpeeksi huomiota, sanovat vaan että väsymys kuuluu pikkulapsiarkeen.

Kolmanneksi. 

Jos et pitkän harkinnan jälkeen, sitten kun esikoisen kanssa elämä helpottuu, edelleen halua lisää lapsia, käy vasektomiassa. Se on miehelle erittäin helppo homma. Ja vaimo pääsee haitallisista hormooneista eroon eikä tarvi puljata kortsujen kanssa.

Vierailija
44/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijattiin ehkäisyllä, ei ollut. Kakaran kanssa en missään tekemisissä, nauttikoon nyt.

Lapsihan on tietysti viaton, mutta sitä ei sinun aivokapasiteetilla voi vaatia ymmärrettävksi. Onkin varmaan lapsen etu, ettei ole noin idiootin "isän" kanssa missään tekemisissä. Toivottavasti et jatkossakaan saa omia lapsia, vaikka niitä joskus ehkä haluaisit. Suosittelen sulle siirtymistä tekopimpsaan. Niiden on testattu vastaavan ehtaa, mutta se tekopimpsa ei voi tulla raskaaksi... :D

Niin varmaan nauttiikin ja varsinkin siitä, että sinä et ole mukana kuvioissa. 

Vierailija
45/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä ihmettelen miksi niin monet miehet tosiaan harrastaa seksiä, jossa nainen voi raskautua, sellaisten naisten kanssa, joiden kanssa eivät halua lapsia? Kyllä niiden naisten kanssa voi harrastaa seksiä vaikka ei ottaisi raskautumisesta riskiä. Jos nainen ei sitten haluakaan seksiä niin sittenpähän tietää mitä se nainen haluaa... (en tietenkään tarkoita, että kannattaa sanoa naiselle, että ei luota tämän käyttävän ehkäisyä. Melko loukkaavaa. Mutta voi sanoa haluavansa itswkin huolehtia ehkäisystä, jotta se on varmempi. Käyttää kondomia eikä laukea koskaan ilman kumia sisään)

Ehkä aika moni ajattelee, että eipä tuo kai halua mun kanssa lasta kun en minäkään hänen kanssa? Kannattaako omat mahdollisuudet huolehtia ehkäisystä jättää luulojen varaan kun vain naisella on mahdollisuus tehdä päätös abortista? Toki ymmärrän jos on nuori ja naiivi tai vain tosi naiivi...

Meillä on mieheni kanssa kolme lasta ja mies on alkanut puhua sterilisaatiosta kun sanoin, etten enää tiedä mitä ehkäisyä kokeilla kun kaikista menee kroppa sekaisin. Että vaikka ollaan naimisissa enkä minäkään halua enempää lapsia niin ei mies silti aivan huoletta luota tuuriinsa, että enempää ei tule jos niitä vaan ei taho...

Täälläkin monet miehet oikein painottavat, että miehet haluavat ihan biologisista syistä seksiä nimenomaan hedelmällisessä iässä olevien naisten kanssa. Sitten on hirveä järkytys, kun se hedelmällinen nainen tuleekin raskaaksi. Jos seksiä oikeasti haluaa, niin vaihdevuodet ohittanut nainen on turvallinen ratkaisu.

Vierailija
46/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon salainen lapsi paljastui perunkirjoituksessa. Sekä leski että ydinperheen lapset järkyttyivät. Muisto tahriutui, kukaan ei käy edes haudalla. Niin syvä inho vainajaa kohtaan heräsi. Jotain hyvääkin tapahtui...löytyneeseen veljeen rakentui ihan hyvä suhde.

Vierailija
47/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei vittujakaan kiinnosta nauttiiko mitä ja missä.

Vierailija
48/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla vihanhallintaongelmia sen lisäksi , ettet kykene seksuaalista toimintaasi kontrolloimaan?

Vierailija
49/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla vihanhallintaongelmia sen lisäksi , ettet kykene seksuaalista toimintaasi kontrolloimaan?

Ehei ei lainkaan mitään mainitsemistasi. Vastasin avauksen kysymykseen ja siinä se. Aloituksen tarkoitus olikin saada katkeran läskiämmän päästä purkamaan vihaansa kun joku ei alistukaan huijaukseen. Pidä linjasi, ole säälittävä edelleenkin ja olethan sinä.

Tekemisissä en ole, enkä koskaan tule olemaan. Piste.

Oho. Olet siis sekaantunut lihavaan naiseen. Onpas noloa.

Vierailija
50/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ei pitäisi mennä ulos jos eivät halua tulla räiskatuksi.

Raiskatuksi tuleminen ei ole rikos mutta raiskaaminen on eli ihmisen ei pitäisi mennä ulos/olla muiden kanssa tekemisissä jos ei pysty olemaan raiskaamatta.

Vierailija
51/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on ehkä se, että avioliiton ulkopuolella syntyneillä ihmisillä olisi automaattisesti oikeus elintasoon, jota heidän isänsä voisi osaltaan ylläpitää. Holhooja voi holhottavan nimissä vaatia tätä oikeutta. Joskus isä kokee tämän vääryytenä: hänellä on velvollisuuksia sellaisen ihmisen elintason ylläpitämiseen, jonka elintasosta suurina päätöksinä hän ei välttämättä saa ollenkaan päättää; hän ei välttämättä saa edes tavata henkilöä, jota hänen on elätettävä. Henkilön suhde isäänsä saattaa kaatua siihen, että holhooja raivoisasti ajaa oikeutta tietynasoisen elintason takaamiseen, eli elatusmaksuihin. Ilman oikeutta suhteelliseen elintasoon, henkilöllä saattaisi olla parempi mahdollisuus toiseen vanhempaansa. Suhde olisi vapaa, saisi auttaa kuten haluaa, eikä siinä olisi kiristämisen ja uhkailun makua.

Turha pelko. Etävanhemmalle määrättävä elatusmaksu ei kata lähellekään puolia siitä, mikä lapsen elatukseen menee. Se on vain pieni lisä. Itse kustannan teini-ikäiselle kodin, ruoan, vaatteet, vapaa-ajan kulut, harrastukset, matkat, viihteen, lääkkeet jne. Etävanhempi, jolla on isommat tulot kuin minulla, maksaa oikeuden päätöksellä 170 € kuukaudessa.

Vierailija
52/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet: muistakaa ehdottomasti tehdä lapsesta DNA-testi! AINA

Ette usko miten kieroja naiset voi olla.

Testejä voi tilata netistä, eikä niihin tarvita lupaa naiselta. Helppo, nopea ja luotettava, vanupuikolla näyte posken limakalvolta itseltä ja lapselta, sitten näyte postiin. Vastaus tulee säpoon.

Vierailija
53/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mies eikä tämä liity ap:n kirjoitukseen millään lailla. Sori siitä.

Mutta mun miehellä oli aikoinaan kova vauvakuume (toisin kun joku kirjoitti, ettei näin ole) ja minulla taas ei ollut yhtään ja ajatus kauhistutti. Noh, annoin periksi ja vauva tuli. Kaikki sujui erittäin hyvin. Kotona olemiseen minusta ei kuitenkaan ollut (ei ollut kyse yksinäisyydestä), joten palasin töihin vauvan ollessa 1 vuotias, vaikka mies kovasti toivoi toista vauvaa. Itse en voinut kuvitella itseäni kahden lapsen äidiksi vaikka lapsi oli minulle maailman rakkain/tärkein ja vietin hänen kanssaan kaiken vapaa-aikana & annoin hänelle kaikkeni. Halusin olla täydellinen äiti. Omasta mielestäni olinkin / olen  :D    ;)

Noh, lapsi oli eskari-ikäinen, kun mulle iski vuorostaan se kamala vauvakuume! Ekaa kertaa elämässä sain kokea tuon tunteen. Mies oli kuitenkin sitä mieltä, ettei me nyt enää aleta valvomaan öitämme ja vaihtamaan vaippoja. Taas tehtiin kompromissi ja vauva syntyi. Olen maailman onnellisin kahden lapsen äiti! 

Mikä tämän tarinan pointti nyt sitten on....ehkä se, että ihmiset on parisuhteissa eritahtisia, mieli muuttuu ja tehdään puolin ja toisin kompromisseja.

Jossitella aina voi....nyt, kun lapset on koululaisia ja ikäero on suuuri (!!) olen harmitellut vaan sitä, ettei tehty toista aiemmin. Kolmannenkin olisin tahtonut, mutta terveyspulmat ja ikä tuli vastaan siinä kohtaa. 

Vierailija
54/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaahan, kun toit hänen nautintonsa esille kahdessa kommentissa. :D

Vierailija
55/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tahdoit seksiä, valitsit mahdollisuuden tulla isäksi. Pidä mulkku housuissasi niin et tule isäksi.

Vierailija
56/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ihan oikean kanssa voi saada lapsia, jos harrastaa seksiä VAIN sen ihan oikean kanssa. 

Hämmästyttävää, että aihe on turhan monille palstamiehille epäselvä. 

Vierailija
57/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on ehkä se, että avioliiton ulkopuolella syntyneillä ihmisillä olisi automaattisesti oikeus elintasoon, jota heidän isänsä voisi osaltaan ylläpitää. Holhooja voi holhottavan nimissä vaatia tätä oikeutta. Joskus isä kokee tämän vääryytenä: hänellä on velvollisuuksia sellaisen ihmisen elintason ylläpitämiseen, jonka elintasosta suurina päätöksinä hän ei välttämättä saa ollenkaan päättää; hän ei välttämättä saa edes tavata henkilöä, jota hänen on elätettävä. Henkilön suhde isäänsä saattaa kaatua siihen, että holhooja raivoisasti ajaa oikeutta tietynasoisen elintason takaamiseen, eli elatusmaksuihin. Ilman oikeutta suhteelliseen elintasoon, henkilöllä saattaisi olla parempi mahdollisuus toiseen vanhempaansa. Suhde olisi vapaa, saisi auttaa kuten haluaa, eikä siinä olisi kiristämisen ja uhkailun makua.

No voi kyynel. Se elatus on rahaa lapsen elinkuluihin. Joka ikinen isä on tehnyt sen valinnan päästäessään siemenensä naisen emättimeen, että raskaus on mahdollinen ja kyllä, sen jälkeen se kuuluu ja pitääkin kuulua osaltaan myös isän vastuulle se lapsen elättäminen. Tapasi lasta tai ei. Ei sitä pidä yhteiskunnalle sysätä siksi, että joku isi kokee sen "vääryytenä". Ja se "saisi auttaa kuten haluaa" tarkoittaa käytännössä sitä, että kovin moni valitsisi, että ei halua auttaa. Minua ei veronmaksajana kiinnosta tasan tippaakaan alkaa makselemaan kuluja sellaisen puolesta, joka ei "halua auttaa" lastaan. Maksakoon seksinsä lopputuloksen kulut ihan itse, kiitos. 

Vierailija
58/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa "isäksi ilman tahtoa" tulleita on aivan äärimmäisen vähän tässä maassa tai missään muuallakaan. Kun siitä vehkeestä on ilman ehkäisyä päästetty ne siemenet naiseen, niin se tahdonilmaisu on ihan riittävästi siinä kohdin ilmaistu. 

Vierailija
59/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ei pitäisi mennä ulos jos eivät halua tulla räiskatuksi.

Raiskatuksi tuleminen ei ole rikos mutta raiskaaminen on eli ihmisen ei pitäisi mennä ulos/olla muiden kanssa tekemisissä jos ei pysty olemaan raiskaamatta.

Laki ja moraali ovat kaksi eri asiaa sekä puhuin jälkimmäisestä.

Vierailija
60/114 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä miehellä on mahdollisuus aina huolehtia ehkäisystä niin että spermaa ei pääse naisen sisälle. Miehellä on ensimmäinen tilaisuus estää hedelmöittyminen, jos huolehtii sukusoluistaan ja siitä mihin niitä päätyy, ketään ei voi vasten tahtoa pakottaa isäksi. Jos haluaa panna paljaalla, antaa valinnan toisen tehtäväksi. Olen itse nainen ja vaikka minulla on joskus ollut hormoniehkäisy, käytin aina myös kondomia. Jos olisinkin tullut raskaaksi hormoneista huolimatta, minulle olisi jäänyt 99% vastuusta ja kaikki vaiva, kärsimys ja terveysriskit. En ymmärrä miten miehet uskaltavat antaa valinnan omasta vanhemmuudesta toisen ihmisen käsiin. Ei tulisi mieleenkään.

Nainen voi myös tökkiä kumeihin reikiä tai ottaa kumin roskiksesta ja kaataa spermat sisälleen, joten miehen tulisi käsitellä kumeja niin, ettei nainen pääse niihin käsiksi missään vaiheessa.

No, mm. kaikille tuleville NBA-lupauksille opetetaan, että mahdolliset onnenonkijat toimivat juuri noin, ja tästä syystä jokaisen korisjannun pitää huolehtia ehkäisystään ja ehkäisyvälineen hävittämisestä ihan itse, eikä uskoa sitä yksinomaan naisen harteille. Aikuisten miesten pitää itse huolehtia omista asioistaan, herttinen sentään.

No, siellä ovatkin elatusmaksut *hieman* eri sfääreissä kuin täällä.