Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämässä menee ihan kaikki pieleen

Vierailija
17.08.2021 |

Olen viime aikoina havahtunut karuun todellisuuteen, että minulla menee nykyään kaikki elämässä pieleen.

Elämäntarinaani sen kummemmin avaamatta, tarkoitan siis, että elämän ihan kaikilla saroilla. Pikkuasioissakin. Raha-asiat menevät sitä huonommin mitä enemmän säästän. Ihmiset ympärilläni tekevät minusta hermoraunion ja vaikeuttavat elämääni koko ajan enemmän ja enemmän. Työasioissa suunta on ihan hukassa enkä tiedä enää mitä pitäisi tehdä, mitä valintoja pitäisi tehdä. Kaikki tavarat, kodinkoneet yms. menevät rikki. Vanha talo alkaa kirjaimellisesti hajota ympäriltä. Oma kroppakin alkaa hajota enkä saa tarpeeksi unta. Oma pieni piha on täynnä etanoita, ja mitä enemmän yritän niitä hävittää, sitä enemmän niitä tulee. Mitä enemmän siivoan, sitä sotkuisempaa täällä on. Ja niin edelleen.

Tuntuu kuin kaikki mitä teen olisi täysin tehotonta, yhtä tyhjän kanssa. Kuin huitoisin paikallani jossain tyhjiössä, vaikuttamatta mihinkään. Päivän päätteeksi mikään ei ole muuttunut, mikään ei ole edennyt eikä korjaantunut, vaikka olen ihan poikki. Ja tätä sitten päivästä toiseen.

Olisi kiva saada hengähdystauko, mutta aina kun sellaista yritän, kaikki pahenee kuin taikaiskusta potenssiin sata, ihan kuin kostoksi siitä että julkenin yrittää levähtää.

En halua rypeä missään itsesäälissä, mutta on aina vain vaikeampaa ravistaa vastoinkäymiset pois selästä ja jatkaa reippaasti matkaa. Lannistuneisuus alkaa painaa jaloissa kuin lyijy. Yritän lukea kaikenlaisia self help -oppaita ja mindset-juttuja, mutta ne tuntuvat välillä melkeinpä pilkalta. Saan paniikkikohtauksia joka päivä. Huomaan usein, että päällimmäisenä ajatuksena on, että haluaisin mennä (Aggretsuko-sarjan tyyliin) johonkin suljettuun karaokekoppiin kirkumaan suoraa huutoa.

Ei ole siis kyse vain sellaisesta, että esimerkiksi stressaava työpaikka myrkyttäisi elämän ja siitä pitäisi päästä eroon. Ei, vaan elämässä melkein kaikki myrkyttää sitä elämää. Miten sellaista lähdetään purkamaan? Psykoterapiaankaan en voi mennä, sillä minulla ei ole siihen varaa, eikä minulle pyynnöstäni huolimatta sitä myönnetty Kelakorvauksella.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on nyt etsikkoaika ja Jumala vetää puoleensa? Jos yhtään kiinnostaa uskonasiat niin suosittelen lukemaan Raamattua tai katsomaan tv7. Rukoilen että asiat lähtevät kohdallasi parempaan suuntaan 🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla