Miksi ihmiset poistaa kavereista facebookissa, vaikka...
Olisi pari päivää aikasemmin kuulumisia vaihtanut? Siis en ymmärrä.
Kommentit (66)
Facebookista sen verran vaan utelisin, että onko kukaan poistanut kaikki kaverinsa facebookin profiilistaan? Jos jotakin kiinnostaa ottaa yhteyttä minuun, niin sehän onnistuu ihan pelkällä meseviestilläkin kuten esim. puhelimitse taikka whatshapin kautta.
Mitähän siitä seuraisi, jos poistaisi koko kimaraisen joukkion enemmän tai vähemmän kaverilistoiltaan porukkaa kerralla pois? Toivottavasti fb.n kaverilistalaiset tajuaisivat olla suuttumatta, jos näin teenkin.
Itse seurustelen tai olen yhteyksissä enemmän ja useimmin ihan muulla tavoin kuin jonkin foorumin kautta kuten facebookin välityksellä. Minulle tärkeimmät ja läheisimmät ihmiset eivät edes kaikki likipitäenkään ole mukana minkäänlaisissa someyhteisöissä, kuten esim. fb:ssä. Jos siellä onkin joitakin perheenjäseniä tai muuten vaan parhaimpia ystäviäni, niin voin tavata ja seurustella heidän kanssaan muullakin tavalla. Etäisempien tuttujen asioista en niin kiinnostunut olekkaan. Ei liikauta puoleen eikä toiseen jonkin etäisemmän ystävän tai työkaverin puutarhansa kuvat kukkaistutuksineen tai reissut kerran vuodessa jonnekin päin maailmaa, kun en muutenkaan ole tekemisissä.
Välirikko, yhteydenpito loppu tai sitä ei ole koskaan ollutkaan, ei ole oikeasti kaveri, ei kiinnosta, ei halua jakaa asioitaan hlölle.
Puolen vuoden välein siivoan listan.
Mä en jaa siellä niin intiimejä asioita, että olis tarvetta millekään "listan siivoukselle". Eipä niitä kavereiltakaan toisaalta niin paljoa olekaan.
Itse käytän facea pääsääntöisesti eri ryhmien takia, ja että saisin tietoa eventeistä jotka kiinnostavat. Seuraan fasessa haluamiani bändejä sun muita, ja nokkelia sanaseppoja.
En tosiaankaan tykkäile kenenkään kaverin ihkudaapäivityksiä, ja jos joku laittaisi sinne että menin naismisiin, niin olisin varmasti ollut hänen häissään. Jos taas joku jostain syystä itkisi fasessa, niin soittaisin ja kysyisin mikä on hätänä. Suurin osa fb-kavereista joiden kanssa en ole tekemisissä on kohteliaisuushyväksyntöjä. Loput on sellaisia joiden kanssa nähdään ja soitellaan, EI istuta fasessa tykkäilemässä.
Mä oon poistanut silmistäni ja mielestäni suvun. Facebook tilini olen poistanut. Pari ystävää laittaa whatsupissa viestejä. Näin on hyvä.
Miksi luulette, että ihmiset jotka ovat passiivisia facebookissa, ovat jotain aktiivisia "stalkkaajia"? Ehkä he ovat siellä vain, koska "kuuluu" olla tai tuli hetken mielijohteesta liityttyä. Itse veikkaisin, että aktiiviset päivittelijät ja kavereiden poistelijat ovat niitä stalkkaajia, juoruajia ja reality-tv:n seuraajia. Kuvittelevat, että muitakin kiinnostaa kytätä toisten elämää, oli se sitten somessa tai irl.