Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset poistaa kavereista facebookissa, vaikka...

Vierailija
10.09.2014 |

Olisi pari päivää aikasemmin kuulumisia vaihtanut? Siis en ymmärrä.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan tyypit jotka ei vaivaudu edes tervehtimään irl, mutta facessa kytätään.

Vierailija
42/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:27"]

Juu ja se on vähän säälittävää, että tyypeillä on yli 300 kaveria, mutta uusista profiilikuvista yms. tykkää vain muutama. Statuksista tykkää alle 10, ja aina samat tyypit? Mitä hittoa ne 290 muuta tekee siellä listoilla, tuskinpa kaikilla Prisman kassoilla on niin valtavaa asiakasrekisteriä että töiden puolesta. :D Mulla on kavereita Facebookissa alle 30, ja jos laitan uuden kuvan niin vähintään 50% tykkää, ja kommentoi statuksiin. Osalla on taas rajattu profiili, että eivät edes näe, ne ovat sellaisia jotka täytyy pitää siellä koulun/työn puolesta. Mun jutuista ei tarvitse tykätä, mutta ei sitten tarvitse olla "kaverikaan". :)

[/quote]

Ei helvetti. Eli sä lasket siellä omia ja muidenkin tykkäyksiä ja kyttäät kuinka monta kaveria ja tykkäystä kenelläkin on. Ja vaadit että kaikkien kavereidesi täytyy tykätä julkisesti sun jutuista tai muuten poistat ne. Aikuinen ihminen!
[/quote] Niinpä. Kyllä minusta ihminen on käsittänyt fb:n toiminta-ajatuksen vähän hassusti jos ajattelee että kaiken tykkääminen on joku velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että mulla oli hävinnyt kavereita. Vielä viikko sitten kavereita oli  96 ja nyt on vaan  93  Tarkkaan sitten mietin, että ketkä on poistanut ja sain pääteltyä kaikki kolme poistelijaa. Kaikki poistelijat olivat naisia. Olen mies. sitten aloin googlailemaan ja päädyin vauva sivuille jossa lähes kaikki keskustelijat ovat naisia.

Syykin taisi täältä selvitä.  eli ilmesesti pitäs jotain paskaa joka päivä kirjoitella sinne.  Muuten näköjään kaverit lähtee etenkin nais kaverit  jos ei sinne mitään kirjoita. Naiset ei taida oikein epäsoisaalisista miheistä tykätä. Huomattu on. ja tämä juttu aiheutti lisää huomausta. 

Vierailija
44/66 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:01"]

Tämä ei nyt ole ihan vastaus ap:n kysymykseen, mutta itse poistin sellaisia ihmisiä, jotka eivät vuosikausiin ole kommentoineet mitään tai ottaneet mitään yhteyttä. Menin naimisiinkin eikä jotkut tällaiset tyypit klikanneet edes tykkäystä hääkuviimme. Ei sellaiset ole mitään kavereita, jotka vain kyttäävät mutta eivät esim. onnittele naimisiinmenon tai vauvan johdosta.

[/quote]

Kannattaa kyllä muistaa, että FB "suuressa viisaudessaan" piilottelee käyttäjien statuksia. Kaikki viestit, joiden pitäisi asetusten puolesta jollekin näkyä, eivät siis todellakaan näy hänen uutisvirrassaan. Voi olla, ettei nuo ihmiset vaan ole nähneet sun kuvia/statuksia!

Esim. mulle ei jostain syystä ikinä tule tiettyjen ihmisten statukset näkymään, vaikken ole mitenkään heitä piilottanut. Mun pitää mennä heidän omille sivuillaan että näen mitä ovat kirjoittaneet, ja sitten saattaakin olla mennyt useita päiviä ko. kirjoituksista - ei niistä enää ilkeä siinä vaiheessa tykätä tai kommentoida. Ei siis kannata olettaa että kaikki näkee sun kirjoituksia ja sitten vetää johtopäätöksiä ettei joku niihin kommentoi. Voi olla, että FB ei vaan ole näyttänyt ko. juttuja hänelle.

Vierailija
45/66 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:35"]

Mä tajusin eilen, että yksi vanha työkaveri on blokannut mut kokonaan facebookissa. Harmitti, kun en tiedä onko hän loukkaantunut minulle jostain. Tämä sama tyyppi ensin rajoitti minua niin, että en pystynyt kirjoittamaan hänen seinälleen vaan ainoastaan yksityisviestin, sitten poisti minut kavereistaan ja nyt on näköjään blokannut kokonaan. Ärsyttävää, kun en keksi syytä tälle :(

Minusta tuo yleinen kommentti "miksi pitäisin facebook-kaverina, kun ei nähdä livenäkään" on vähän outo. On mulla tosielämässäkin paljon tuttuja, joita moikkaan tai joiden kanssa vaihdan kuulumiset jos törmätään, mutta joita en kuitenkaan kutsu koskaan kylään. Ja toisia, joiden kanssa kyläillään usein puolin ja toisin. Kaikki ystävyyssuhteet eivät ole yhtä tiiviitä, miksi kaikkien fb-kavereiden pitäisi kuulua siihen "sisärinkiin"?

[/quote]

niin. kun ei ne kaikki kaverit asu samassa kaupungissa tai edes samalla puolella maapalloa.

Vierailija
46/66 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:32"]

Ihan oikeastikko kostoksi poistatte ihmisiä facebookissa kun eivät tykkäile tai kommentoi tarpeeksi tyhjänpäiväisiä päivityksiänne? Aikuiset ihmiset :D Kuulostaa aivan ala-asteikäisten touhuilta, "en leiki ton kaa ku se ei tykkää hepoista". Joillain taitaa jäädä tuo vaihe päällä vähän pitemmäksi aikaa ;)

[/quote]

naureskelin juuri samaa. eikö se facebook ollutkaan yhteydenpitoa varten? boostaako ne tykkäykset jotenkin egoa? ehkä se ei-tykkääminen tai ei-kommentointi ei johdu niistä kavereista vaan teidän tylsistä jutuista.

Vierailija
47/66 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tässä tuskaillut, kun alunperin lähetin kaveripyynnön eräälle työkaveri-naikkoselle johon olin kovin ihastunut, siinä toivossa että facessa syntyisi jonkinlaista jutustelua. Eipä syntynyt ei, vaikka jostain ihmeen syystä nainen on kuitenkin livenä töissä ihan päinvastoin käyttäytyvä. Ilmeisesti sitten haluaa pitää ne työjutut siellä töissä. Otin vähän nokkiini ja nyt mua vaan ärsyttää koko tuplaroolia vetävä muija, Facessa olen koittanut piilottaa sen mahdollisimman hyvin ettei mitään siihen liittyvää hyppisi silmille, kun poistaakaan ei silti kehtaa niin kauan ku samassa duunissa ollaan. Mutta silti aina välillä siellä näkyy kun se on peukuttanut jotain tai liittynyt johonkin ja jo se pelkkä nimen näkeminen saa ärsytykset pintaan. Tästä johtuen tekis mieli poistaa se facesta kokonaan, kun toisaalta ei haittais vaikka töissäkin menis mykkäilyksi kun mua ärsyttää sekin kun se tulee jotain lirkuttelemaan. Kun tiedän ettei se kuitenkaan oikeesti mitään musta halua.

Vierailija
48/66 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan faceen harvoin mitään henkilökohtaista...lähinnä jaan joitain uutisia, huumorijuttuja tai joskus jotain kepeää päivitystä kirjoittelen elämästäni. Siksi minua ei häiritse, että kaukaisetkin tuttavat näkevät asioitani. Eivät he sen syvällisemmin elämästäni kuitenkaan tiedä, koska en siitä sosiaalisessa mediassa avaudu. Jos olen syömässä paikassa x ja päivitän siitä, se on mulle aivan yksi lysti, kuka sen näkee :)

Vierailija
49/66 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internet pitää lopettaa!

Vierailija
50/66 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:50"]Huomasin, että mulla oli hävinnyt kavereita. Vielä viikko sitten kavereita oli  96 ja nyt on vaan  93  Tarkkaan sitten mietin, että ketkä on poistanut ja sain pääteltyä kaikki kolme poistelijaa. Kaikki poistelijat olivat naisia. Olen mies. sitten aloin googlailemaan ja päädyin vauva sivuille jossa lähes kaikki keskustelijat ovat naisia.

Syykin taisi täältä selvitä.  eli ilmesesti pitäs jotain paskaa joka päivä kirjoitella sinne.  Muuten näköjään kaverit lähtee etenkin nais kaverit  jos ei sinne mitään kirjoita. Naiset ei taida oikein epäsoisaalisista miheistä tykätä. Huomattu on. ja tämä juttu aiheutti lisää huomausta. 
[/quote]

Minultakin on juuri hävinnyt kavereita. En ole postannut mitään ainakaan viikkoon. Voisiko olla että fb siivoaa jotain käyttämättömiä profiileja pois. En tiedä ja ihan sama vaikka joku olisi poistanutkin mutta tämä tuli ensin mieleen kun monta kaveria oli kerralla lähtenyt.

Vierailija
51/66 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook poistaa itse osan tai sitten koneessa on jokin virus... tai poistunut valehtele...

Olen pyytänyt tuttuja takaisinkin, kun ovat yhtäkkiä hävinneet listalta, kun on ollut tarvis ottaa yhteyttä...

Vierailija
52/66 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oikeasti aikuiset ihmiset laskeskele siellä tykkäyksiä? Minä tykkään lähinnä vain lähipiirini jutuista. Olisi jotenkin iso kynnys lhteä yhtäkkiä tykkäilemään tyyppien jutuista joista en ole aiemminkaan tykännyt. Silti ei muiden tykkäykset siellä häiritse. Ei sitä facea saa ottaa niin vakavasti! Joskus jotkut päivitykset vaan menee ohi eikä niistä ehdi tykätä. Ei siitä saa ottaa nokkiinsa. Hirveää jos täytyy "pakkotykkäillä" kaikkien kuvista etteivät vaan poista kavereista. En lähtisi turhan tähden poistamaan ketään listoiltani. Kaikki sellaiset ihmiset joiden kuvista minä olen tykännyt, eivät silti ole tykänneet minun kuvistani. So what.

Vierailija
53/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on ap:n tapauksessa vaan todenneet, etteivät ole kiinnostuneet oikeasti toisen kuulumisista tai oikeasti kiinnostuneita jakamaan omiaan?

Itselläni on n. 80 kaveria tällä hetkellä, on ollut enemmänkin joskus. Totesin aikoinaan sen, että turha pitää listalla sellaisia, joista en oikeasti ole kiinnostunut (etäisempiä tuttuja) tai joille en halua kaikkea jakaa. Se, että joku ei tykkää mun jutuista tai ota yhteyttä pitkään aikaan, ei ole mulle syy poistaa kavereista. Olen itsekin usein sellainen hiljainen seuraaja. On kuitenkin kiva, että voin edes jotain kautta olla tekemisissä esim. sellaisten vanhojen koulukavereitten kanssa, joihin live-yhteys oli kerennyt jo katketa.

Vierailija
54/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facea tyhmempää ei oo.

Vierailija
55/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä? Ei tavata irl niin ei kiinnosta facessakaan.

Vierailija
56/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot ärsyttävä paska

Vierailija
57/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon poistanut mm. tyypin, jonka tiedän olevan ihan käsittämättömän ylikiinnostunut muiden asioista ja niiden levittämisestä. Hän oikeasti muistaa kaikkien etäistenkin tuttaviensa autojen rekisterinumeroista lähtien ulkoa, jolloin on tietysti helppo tarkkailla, että kenen auto on missäkin parkissa. Ennen, kun vielä näin häntä, hän kertoili ummet ja lammet joidenkin ihan satunnaisten ihmisten asioista. Ei mua kiinnosta, en edes tunne niitä tyyppejä. Facebookiin hän ei itse päivittänyt juuri mitään. Tiesin, että se on hänelle vain stalkkauskeino. En halunnut olla hänen tarinoidensa kohde, vaikka nyt tietysti mitään arkaluontoista en facebookissa julkaisekaan, hänen mielenkiintonsa herätti kyllä vähäpätöisemmätkin uutiset. 

Pari olen poistanut ja muutaman lisää blokannut siksi, että nämä mulle etäiset ihmiset päivittävät pelkästään vauvoistaan, sellaisella pateettisen melodramaattisella tavalla jotain Yö-yhtyeen lyriikoita lainaten. En jaksa lukea sellaisia, eikä mulla tunnu olevan niiden ihmisten kanssa muutakaan yhteistä. En todellakaan vastusta kaikkea lapsista postaamista, monet lapsipostaukset ovat tosi hauskoja ja ilahduttavia, mutta rajansa kaikella. 

Yhden poistin, kun sen kaikki päivitykset keskittyivät haukkumaan läskejä, korostamaan omaa vartaloaan, joka ei kärsinyt edes äidiksi tulemisesta ja siitä, että hänen miehensä ei kyllä mitään läskejä kattelisi, tai jos kattelisi, niin sitten saa mennäkin. Sama kuin vauvapäivittäjien kohdalla, ei kiinnosta saman asian jauhaminen uudelleen ja uudelleen, kun sen asian kiinnostavuusarvo itselle on tosi mitätön.

Aina välillä se oma kaveriluku laskee, muutama on lähtenyt facebookista tyystin, mutta vain pari kertaa olen huomannut, kuka se poistaja on ollut. Tämä nyt varmaan tukee sitä, että en itsekään ole välittänyt tyypeistä tai kokenut meillä olevan mitään yhteistä, jos en edes huomaa heidän lähtemistään. Yksi poistaja kyllä vähän ihmetyttää, mielestäni oltiin monissa asioissa aika samanhenkisiä ja ihan ok-frendejä, mutta menkööt - ehkä en sitten kommentoinut tai liketellyt tarpeeksi. 

2 mut poistanutta ärsyttää mua, kun hyväksyin alunperin heidän kaveripyyntönsä tosi pitkin hampain. Toinen oli mun kaveri yläasteella, mutta hän päätyi juonimaan tosi paljon mun selkäni takana yläasteen jälkeisenä kesänä, yritti viedä multa kaikki kaverit ja hetken onnistuikin, vaikka näytteli itse mun kaveria päällepäin. Se oli niin paska kesä, että en mä oikeasti haluaisi edes näytellä olevani ok sen kanssa, vaikka suurinpiirtein kohteliaissa väleissä on sen jälkeen oltukin. Sitten tulin uudelleendumbatuksi facebookin kautta.. Jepjep. Yksi poistaja oli sellainen, jonka kanssa ei olla ikinä tultu toimeen, joka on mun mielestä ehkä maailman ärsyttävin ihminen. Yhteisten kavereiden takia päätin kuitenkin hyväsksyä kaveripyynnön, mutta piankos tuo mut poisti. Jaahas. 

Vierailija
58/66 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
59/66 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi vaan, että se, että on facebookin listoilla mutta ei aktiivisesti päivitä kuulumisiaan, ei tarkoitaettä "stalkkaa" muita. Facessa on ikään kuin velvollisuus olla, vaikkei se juurikaan kiinnosta. Itsestä tuntuu, että facen uutisvirtaa on vähän pakko välillä tsekata, koska ihmiset ilmoittelevat siellä isoista elämäntapahtumista. Että on kohteliasta olla kiinnostunut toisten asioista, vaikka itse olen aina ollut private person ja juoruilut ja pienet piirit ahdistavat.

Vierailija
60/66 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut muutamia facebook-kavereita sen takia, että eivät esim. viiden vuoden aikana ole kertaakaan kommentoineet/tykänneet yhdestäkään postauksestani, vaikka ovat alunperin ovat itse pyytäneet kaveriksi. Tulee stalkkaus-olo, ei voi mitään. En ota facebookia vakavasti ja olen itse jo aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän