Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset poistaa kavereista facebookissa, vaikka...

Vierailija
10.09.2014 |

Olisi pari päivää aikasemmin kuulumisia vaihtanut? Siis en ymmärrä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun luettuani olen tyytyväinen etten ole ollut enää vuoteen koko fb:ssä. Hitto mitä draamaa turhista asioista...

Vierailija
22/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:10"]

Poistelen ihmisiä, joiden kanssa ei ole oikein mitään kontaktia ikuisuuksiin tai jotka eivät itse kirjoita itsestään mitään, ikään kuin vain kyttäilevät muiden tekemisiä. Pahimpia ovat juuri nämä, jotka lukevat kaiken mutteivät kommentoi mitenkään. Kohdatessa vain tietävät kaiken kaikesta.

Epäsosiaalista touhua tuollainen sosiaalisessa mediassa. Yhteyttä siellä on tarkoitus pitää vastavuoroisesti eikä vain kyyläillä.

[/quote] Se, että ihminen ei päivitä statuksia usein tai kommentoi muiden juttuja, voi johtua monesta asiasta. Esim. että on niin kamalan lukossa itsensä kanssa, ettei oikein saa kirjoitettua omia ajatuksiaan sinne kaikkien nähtäväksi. Tällaiset ihmiset ovat muutenkin yksinäisiä. Tai vaikka että on hautomassa itsemurhaa, eikä jaksa kommentoida serkkunsa matkakuva-albumia ja ladella ylistyssanoja kuten "Oi miten ihana merenranta ja oi kuinka kaunis nainen siinä ja oi kuinka valtavan onnellisen näköinen perhe" Tai että oma elämä on vain niin kauheaa paskaa, ettei siitä viitsi päivittää mitään facebookiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:27"]

Juu ja se on vähän säälittävää, että tyypeillä on yli 300 kaveria, mutta uusista profiilikuvista yms. tykkää vain muutama. Statuksista tykkää alle 10, ja aina samat tyypit? Mitä hittoa ne 290 muuta tekee siellä listoilla, tuskinpa kaikilla Prisman kassoilla on niin valtavaa asiakasrekisteriä että töiden puolesta. :D Mulla on kavereita Facebookissa alle 30, ja jos laitan uuden kuvan niin vähintään 50% tykkää, ja kommentoi statuksiin. Osalla on taas rajattu profiili, että eivät edes näe, ne ovat sellaisia jotka täytyy pitää siellä koulun/työn puolesta. Mun jutuista ei tarvitse tykätä, mutta ei sitten tarvitse olla "kaverikaan". :)

[/quote]

Ei helvetti. Eli sä lasket siellä omia ja muidenkin tykkäyksiä ja kyttäät kuinka monta kaveria ja tykkäystä kenelläkin on. Ja vaadit että kaikkien kavereidesi täytyy tykätä julkisesti sun jutuista tai muuten poistat ne. Aikuinen ihminen!

[/quote]

Minulle Face on ainakin väline jolla pidän yhteyttä muihin, pointtina myös tykätä muiden jutuista. Vai eikö sinun jutuista tykätä? Minusta on ainakin mukava vaihtaa jostain asiasta pari sanaa ja kiva jos joku tykkää jostain. Vähän outoa on jos joku ei koskaan tykkää omista jutuistani mutta sitten tykkää jonkun toisen yhteisen ihmisen jutuista.

Minä olen poistanut sellaisia ihmisiä joiden kanssa en ole tekemisissä ja Facebook on muutaman vanhan ystävän tuonut takaisin.

Samoin olen solminut uusia tuttavuuksia esim. lapsen luokkakavereitten vanhemmista. Itse tykkään vaihtaa kuulumisia tälläisien kanssa vaikkei olla vuosiin oltu yhteydessä tai tutustuu paremmin Facen kautta. Kaikkien kanssa ei onnistu viestittely eikä ole mitään yhteistä niin tottakai silloin ei ole mitään pohjaakaan.

Parhaimmillaan minulla on taas muutama joiden kaverina pitämistä pohdin kun ei ole mitään tarkoitusta moiseen. Tahdon julkaista juttujani sellaisille ystäville joita juttuni kiinnostaa ja heidän jutut ei vaikka loukkaa tai ärsytä. Jos minun juttuni aiheuttaa jollekulle närää, niin ihmettelen miksi oltaisiin ystäviä. Enhän minä sellaiselle ihmiselle taida olla kuin luku Facen kaverimäärässä. Ja tästä taas ihminen voi mennä itseensä ja miettiä miten paljon ystäväpiirissä on ihmisiä jotka ärsyttää?

Vierailija
24/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:33"]

Jos niillä on jotain teitä vastaan ja ette tajua sitä? Mullakin on facessa kaverina eräs, joka aina päivittelee yltiöpositiivisia juttujaan ja kutsumua-haasteita ym. "ei saa kiusata" -paskaa, ja itse vaan muistan sen, kuinka hän on kiusannut mua. En vaan tiedä, poistaisinko kavereista, vittuilisinko päin naamaa (jolloin musta tulee se "kiusaaja"), vai jätänkö vaan sen sinne kavereihin ja jatkan pohdintaa...?

Sit mulla on kavereina juurikin näitä exän kaverin ex-vaimoja, joille ei tiedä, mitä sanoisi... Sama homma vanhojen kavereiden kanssa, joita on tavannut viimeksi 20 v sitten.

Jospa tuo tyyppi, jonka kanssa ap on jutellut, muisti jotakin ikävää menneisyydestänne, ja päätti nyt jatkaa elämäänsä eteenpäin poistamalla ap:n? Vaan arvaus. Tai sit se on joku mielenterveyspotilas/outo tyyppi? Niitäkin mulla on kavereina. Poistavat välillä kavereista ja sitten taas lisäävät... Outoa toimintaa. :D

[/quote]

Öh? Olet kiusaajasi kaveri ja sinua ärsyttää tuon ihmisen julkaisut?

Vierailija
25/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole ihan vastaus ap:n kysymykseen, mutta itse poistin sellaisia ihmisiä, jotka eivät vuosikausiin ole kommentoineet mitään tai ottaneet mitään yhteyttä. Menin naimisiinkin eikä jotkut tällaiset tyypit klikanneet edes tykkäystä hääkuviimme. Ei sellaiset ole mitään kavereita, jotka vain kyttäävät mutta eivät esim. onnittele naimisiinmenon tai vauvan johdosta.

Poistan myös aina sellaiset ihmiset, jotka näkevät minut kaupungilla mutta ovat yhtäkkiä niin kuin eivät näkisi ettei "tarvitse" tervehtiä.

Vierailija
26/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kijaudun faceen kerran kuukaudessa, en paljon tykkäile, enkä edes keskustele kenenkään kanssa. Yllättävää kyllä, kukaan noin 100 kaverista ei ole poistanut yli puoleen vuoteen.

Vierailija
27/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:10"]

Poistelen ihmisiä, joiden kanssa ei ole oikein mitään kontaktia ikuisuuksiin tai jotka eivät itse kirjoita itsestään mitään, ikään kuin vain kyttäilevät muiden tekemisiä. Pahimpia ovat juuri nämä, jotka lukevat kaiken mutteivät kommentoi mitenkään. Kohdatessa vain tietävät kaiken kaikesta.

Epäsosiaalista touhua tuollainen sosiaalisessa mediassa. Yhteyttä siellä on tarkoitus pitää vastavuoroisesti eikä vain kyyläillä.

[/quote] Se, että ihminen ei päivitä statuksia usein tai kommentoi muiden juttuja, voi johtua monesta asiasta. Esim. että on niin kamalan lukossa itsensä kanssa, ettei oikein saa kirjoitettua omia ajatuksiaan sinne kaikkien nähtäväksi. Tällaiset ihmiset ovat muutenkin yksinäisiä. Tai vaikka että on hautomassa itsemurhaa, eikä jaksa kommentoida serkkunsa matkakuva-albumia ja ladella ylistyssanoja kuten "Oi miten ihana merenranta ja oi kuinka kaunis nainen siinä ja oi kuinka valtavan onnellisen näköinen perhe" Tai että oma elämä on vain niin kauheaa paskaa, ettei siitä viitsi päivittää mitään facebookiin.

[/quote]

Kyllä minä ainakin tiedostan milloin ihmisellä on kyse tällaisesta. En kait minä sähköallergikko ystävääni ala poistamaan siksi että ei istu koneella seuraamassa ihanaa elämääni. :D Vaan nimenomaan puhutaan nyt näistä naispuolisista(?) ihmisistä joilla tuntuu olevan sosiaalista suhinaa tuon tuosta, mutta ei koskaan aikaa minulle, ystävälle. Eräskin kaveri tuntuu käyvän usean kerran kuussa viihteellä, ja itseäni olen kutsunut mukaan useammin kuin kerran mutta ei tunnu kelpaavan että liityn seuraan. Mulla ei ole tekoripsiä, enkä ole muodista kiinnostunut,joten otaksun että ulkoiset seikat vaikuttavat osittain siihen. Lisäksi olen varmasti tappavan tylsä kun juttelen kirjallisuudesta enkä tisseistä ja punttisalista.

En kuitenkaan kaipaa heidän seuraansa NIIN paljon että muuttaisin itseäni, joten ymmärrän kyllä vihjeet. Mutta sitä minä en ymmärrä, että sitten suututaan jos poistetaan kavereista. MIKSI edes haluavat pitää minut listoillaan, jos olen epäkiinnostava? :D En minäkään loukkaannu verisesti heille kun seurani ei kelpaa, olen liian erilainen. Siksi otan oikeuden poistaa kavereista nämä ihmiset joille olen yhdentekevä.

Vierailija
28/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:33"]

Jos niillä on jotain teitä vastaan ja ette tajua sitä? Mullakin on facessa kaverina eräs, joka aina päivittelee yltiöpositiivisia juttujaan ja kutsumua-haasteita ym. "ei saa kiusata" -paskaa, ja itse vaan muistan sen, kuinka hän on kiusannut mua. En vaan tiedä, poistaisinko kavereista, vittuilisinko päin naamaa (jolloin musta tulee se "kiusaaja"), vai jätänkö vaan sen sinne kavereihin ja jatkan pohdintaa...?

Sit mulla on kavereina juurikin näitä exän kaverin ex-vaimoja, joille ei tiedä, mitä sanoisi... Sama homma vanhojen kavereiden kanssa, joita on tavannut viimeksi 20 v sitten.

Jospa tuo tyyppi, jonka kanssa ap on jutellut, muisti jotakin ikävää menneisyydestänne, ja päätti nyt jatkaa elämäänsä eteenpäin poistamalla ap:n? Vaan arvaus. Tai sit se on joku mielenterveyspotilas/outo tyyppi? Niitäkin mulla on kavereina. Poistavat välillä kavereista ja sitten taas lisäävät... Outoa toimintaa. :D

[/quote]

Öh? Olet kiusaajasi kaveri ja sinua ärsyttää tuon ihmisen julkaisut?

[/quote]

Keep your enemies close...r. <3

Vierailija
29/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 400 fb-kaveria enkä todellakaan käytä facebookia läheisten ystävyyssuhteiden ylläpitoon vaan tapaan tai soitan mieluummin. Facebook on minulle väljemmän yhteydenpidon väline esimerkiksi vanhoihin koulukavereihin, sukulaisiin, erilaisissa töissä, opiskeluissa jne tavattuihin kiinnostaviin ihmisiin. En siis oleta, että jokainen tykkää joka kuvasta, mutta jos jostain kivasta ihmisestä ei ole aikoihin kuulunut, saatan chatissa kysyä mitä kuuluu. Fb näyttää uutisvirrassa vain pienen osan päivityksistä, joten on ihan normaalia ettei kaikkea näe, lue ja tykkää. Poistan kavereistani ketään todella harvoin ja silloinkin vain törkeän ja jatkuvan väärinkäytöksen takia.

Vierailija
30/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:04"]

Mä kijaudun faceen kerran kuukaudessa, en paljon tykkäile, enkä edes keskustele kenenkään kanssa. Yllättävää kyllä, kukaan noin 100 kaverista ei ole poistanut yli puoleen vuoteen.

[/quote]  Minulla on kolme tuollaista sukulaista kaverina. En voi poistaa heitä, koska he loukkaantuisivat. Mutta kun teen päivityksiä ja laitan kuvia, laitan asetukset niin, että he eivät näe niitä. Vain jotain liirumlaarumia laitan kavereille eli kaikille, jotka on kavereina.

Itse poistin viimeksi tyypin, joka laittoi aborttivideoita

Vierailija
31/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistelen säännöllisin väliajoin ihan surutta sellaisia fb-kavereita, joiden kanssa en ole ollut tekemisissä pitkään aikaan ja jotka on saattaneet vähän ärsyttääkin. Mukana saattaa mennä joitakin sellaisiakin, joiden statuksista on vähän aikaa sitten tykännyt. Alun perin rupesin poistamaan kavereitani, kun huomasin että jotkut olivat poistaneet minut enkä halunnut aina olla se, joka poistetaan.

Vierailija
32/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teistä kaikista facebook todellakin vain läheisten kaverisuhteiden ylläpitoa varten? Eikö ne läheiset kaverit olisi mukava vaikka tavata ennemmin?

Vierailija
33/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:30"]

Musta on vaan todella noloa poistaa ihmisiä facebook-kavereista. Ellei sitten ole jotain todellista syytä, tyyliin lapsesi on vammainen ja fb-kaveri haukkuu päivityksissään vammaisia tms.

[/quote]

Voi jestas! Jos tässä pitäisi koko ajan miettiä, että mikä on jonkun mielestä noloa ja mikä ei, niin eihän sitä voisi tehdä mitään. 
Ja eikö se ole "oikea" syy, että ei ole jonkun 20 vuotta sitten tuntemasi ihmisen kanssa enää missään tekemisissä, ko. ihminen ei halua tavata, ei vastaa viesteihin jne.? Ei sellainen ihminen ole oikeasti mikään kaveri. Että ne ala-asteen luokkakaverit on pidettävä väenvängällä siellä listoilla, vaikka mitään yhteisiä asioita ei olisi enää? IRL, tuollaiset ihmiset karsiutuvat pois, eikä niihin ole mikään pakko pitää yhteyttä.

Vierailija
34/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut muutaman ahkerasti spämmänneen rasistin ja joitain valittajia.

Vierailija
35/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti käytätte myös Linkein-sivustoa työpaikan sisäiseen kommunikointiin...

Vierailija
36/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:04"]

[/quote]  Minulla on kolme tuollaista sukulaista kaverina. En voi poistaa heitä, koska he loukkaantuisivat. Mutta kun teen päivityksiä ja laitan kuvia, laitan asetukset niin, että he eivät näe niitä. Vain jotain liirumlaarumia laitan kavereille eli kaikille, jotka on kavereina.

Itse poistin viimeksi tyypin, joka laittoi aborttivideoita

[/quote]

Estät sukulaisia näkemästä päivityksiä, koska he eivät käytä paljon fb:tä? Miksi?

Vierailija
37/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Facebook toimii lähinnä yksityisviestien välityksen mediana. Helppo tapa löytää vanhoja kavereita vuosien takaa ja vaihtaa muutama sana privaatisti kuulumisista.

Perustiedot: nimi, ikä, syntymäaika ja nykyinen asuinpaikka sekä profiilikuva löytyy. Koskaan en ole itse laittanut kuvia tai kirjoittanut seinälleni. Tykännyt (lue: arvostanut ja kannustanut) olen opiskelukavereiden perustamien yritysten, vapaaehtoistyön, taiteen, tieteen yms. sivustoista ja mainostanutkin niitä eteenpäin.

Käyn harvoin Facessa ja silmäilen silloinkin pikaisesti ja pintapuolisesti uusimpia päivityksiä. Jos jotain mielenkiintoista lukaisen, laitan privana viestiä ja mukavia keskusteluja on ollutkin. Syntymäpäivisin laitan pitemmän viestin ko. henkilölle ja saan kuulla vuoden kuulumiset ja kertoa omistani.

Olen asunut pääsääntöisesti ulkomailla jo vuosia ja näin saan pidettyä yhteyttä vaivattomasti. Oletan useiden ihmisten poistaneen mut jo kavereistaan (sitä ei kai näe poistettu henkilö?), kuitenkin noita synttäriviestejä saa silti laitettua. En harmittele poistamisia, enhän itsekään postaile tai pidä yhteyttä tiiviisti. Jos minulle tulee asiaa, niin Facesta löytää aina.

Jokaikisen kaverini tunnen tai tunsin aikanaan henkilökohtaisesti ja jokainen on/on ollut tärkeä jollain tapaa minulle. Facebook voi olla siis väline yhteydenpitoon harvakseltaan. Tykkääminen on minulle alakoululaisten termi, väheksyvä? Ehkä voisin painaa toisten viesteihin "arvostan mielipidettäsi-kuvaketta", jos sellainen olisi...

Vierailija
38/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän facebookia vain jotta voin olla kavereihin yhteydessä yksityisillä viesteillä ja näen kummitytön kuvat joka asuu eri maassa. En kommentoi ihmisten "taas olen kipeänä"-statuksia tai kuvia sunnuntaikakkupaloista, koska ei kiinnosta enkä jaksa keksiä mitään näppärää. En siis ole masentunut tai yksinäinen. Kaikille Facebook ei vaan ole niin tärkeä tai koko elämä. En koe tarpeelliseksi jakaa asioitani sen kautta.

Vierailija
39/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lähinnä vahingoniloinen kun joku on poistanut mut fb-kavereista. Muutamat ovat lisäksi poistamisen jälkeen kyselleet serkultani munkin kuulumisia juoruilumielessä. En voi muuta kuin nauraa. Vain yksi poistaminen harmittaa, en todella tiedä miksi yksi mukava ja fiksu poisti mut kavereistaan. Tuskin kuitenkaan koskaan menen kysymään.

Vierailija
40/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastikko kostoksi poistatte ihmisiä facebookissa kun eivät tykkäile tai kommentoi tarpeeksi tyhjänpäiväisiä päivityksiänne? Aikuiset ihmiset :D Kuulostaa aivan ala-asteikäisten touhuilta, "en leiki ton kaa ku se ei tykkää hepoista". Joillain taitaa jäädä tuo vaihe päällä vähän pitemmäksi aikaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi