Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako raskaana sittenkin laihtua?

Vierailija
10.09.2014 |

Mun alkupaino raskauden alussa oli 84 kg ja se on pysynyt samoissa lukemissa, nyt alkoi viides raskauskuukausi. Olin ennen raskautta laihtunut 15kg. Neuvolassa sanoivat, että olen omaa painoa varmaan pikkuisen pudottanut, hyvähyvä. Olen syönyt ihan normaalisti, herkkuja vaan ei ole tehnyt mieli. Eli en todellakaan ole yrittänyt laihduttaa. Onko ok, jos ei tule yhtään lisää kiloja raskaana?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, jos lisäkiloja ei tule raskausaikana, jos lähtöpaino on ollut ylipainon puolella. Se, miksi laihduttamista raskausaikana ei suositella, on se että silloin helposti vaarannetaan se äidin ja sikiön ravitsemus, mikä voi aiheuttaa ongelmia. Esimerkiksi hyvin niukkaenerginen dieetti muuttaa lapsen aineenvaihduntaa jo sikiöaikana niin, että hänellä on aikuisena kohonnut riski ylipainoon ja sydän-ja verisuonitauteihin. 

Vierailija
2/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hyvä tietää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai saa. suomi vaan laahaa noissakin ohjeistukissa jälkijunassa.

kasvava lapsi kuluttaa n. 100 - 200 kaloria ruokaa vuorokaudessa (n. 7000 kilokaloria on kilo rasvaa)

silti monet mammat mässäävät kilotolkulla makeisia ym

Vierailija
4/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ottaa kyllä tarvitsemansa, älä huoli! Laihduttaa ei varsinaisesti saa mutta jos laihdut ei siinä ole mitään pahaa.

4. raskaudessa mun paino nousi vain 3,5 kg ja laitokselle jäi 5,5kg eli laihduin pari kiloa vaikka olen pieni ja hoikka muutenkin

Vierailija
5/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkupaino 74kg ja viikkoa ennen vauvan syntymää painoin 75,4kg :) Korkeimmillaan painoin raskauden aikana vajaa 77kg.. Eipä siitä oltu neuvolassa mitenkään huolissaan,kaikki oli vauvalla sekä mulla hyvin :) Söin raskauden aikana ihan normaalisti,herkkujakin meni mutta ei mitenkään kauheesti... synnytyksen jälkeen painoin 63kg ja siinä hujakoilla on tää vuos pysytty.

Vierailija
6/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvä. Kun mun ei yksinkertaisesti tee enempää mieli ruokaa, kuin mitä olen syönyt. Välillä olen miettinyt, syönkö liian vähän, kun ruoka ei vaan maistu. Mutta olen yrittänyt joka aterialla syödä jotain, vaikka en saakaan alas sellaisia annoksia kuin aiemmin.

Vierailija
7/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos ylipainoa ennenstään. Mulla painoa oli ennen raskautta 51kg (pituutta 169cm)ja ekat 4kk oli niin huono olo että paino tippui kilolla. Paino juuri ennen synnytystä 62kg ja 3 vkoa synntyksen jälkeen olin taas sen samat 51kg. Tyttö painoi syntyessään 3380g, joten jostain se kuitenkin ravinnon sai, eli varmastikaan ei ole haittaa jos nyt et ihan laihduttamalla laihduta ja yksipuolisella ravinnolla.

Vierailija
8/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:42"]No, hyvä. Kun mun ei yksinkertaisesti tee enempää mieli ruokaa, kuin mitä olen syönyt. Välillä olen miettinyt, syönkö liian vähän, kun ruoka ei vaan maistu. Mutta olen yrittänyt joka aterialla syödä jotain, vaikka en saakaan alas sellaisia annoksia kuin aiemmin.
[/quote]

Ehkä mun vatsalaukku on pienentynyt, kun alkuraskaudessa oli niin huono olo, että söin varsin vähän?

Vierailija
9/9 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans ylipainoinen odottaja, neuvolassa sanottiin, että mielellään painoa ei sais kahdella ensimmäisellä kolmanneksella tulla ollenkaan, ja senkin jälkeen vain muutama kilo maksimissaan. Ja neljä kiloa on nyt tullut kaikkiaan, olen 37. viikolla. Mulla on ollut koko raskauden huono ruokahalu ja alkuraskaudesta myös pahoinvointia. Koitan syödä säännöllisesti, monipuolisesti ja kasvispainotteisesti. Helppoa on ollut, kun ei myöskään ole mitään herkkuhimoja (toisin kuin ensimmäisessä raskaudessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan