Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apple julkaisi uusia tuotteita - MAAILMA RAIVONA!

Vierailija
09.09.2014 |

Internet täyttyy tänään Apple-raivosta, kun yhtiön vastustajat kertovat, mikä uutuuksissa on vialla.

Apple julkistaa tänä iltana uusia laitteita. Julkistuksen joukossa on ennakkotietojen mukaan kaksi iPhone-puhelinta sekä älykello.

Julkistus herättää aivan varmasti vahvoja tunteita sekä Applen tuotteiden ystävissä sekä vastustajissa, kuten tapana on.
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288735769690.html

Näin on nyt käynyt; uudet iPhonet ja Apple Watch on jo esitelty, ja englanninkieliset tietotekniikkakeskustelusivustot ovat jo täynnä Applen vihaajien raakoja raivonpurkauksia, ja samaa on odotettavissa Suomessakin.

Applen osakkeen arvokaan ei julkistusten myötä noussut pilviin, vaan pysyttelee siinä sadan dollarin kieppeillä, missä se on jo pitkään ollut kesäkuun seitsemään osaan jakamisen jälkeen.

Apple ei keksi mitään uutta! Miksi Apple ei keksi mitään uutta? Mikä hiton firma se luulee olevansa? Missä nyt on se edelläkävijä, joka Apple oli 10 vuotta sitten? Ha ha ha, ei mitään maailmaa mullistavaa! Apple on jäänyt ajastaan jälkeen, ei näillä eväillä Samsungia kaadeta! Ai että mä olen pettynyt! Kylläpä nautin, kun Applen fanipojat kärsivät! Tämä on Applen lopun alkua!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:52"]

No kyllä lämmittää, että ostin lappuja 2008 noin 80 dollaria kappale. Siis ennen splittausta. En kerro montako.

[/quote]

Jos olisit ostanut tarpeeksi monta, niin kertoisit kyllä.
[/quote]

Oikeassa olet. Niitä oli 10 kappaletta eli nyt 70 kpl. Nappikauppaa. Harmittaa etten ostanut enempää... Minkäs teet.

Vierailija
22/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vaan ootanettä kun kutonen on julkistettu niin vitosen saa halvemmalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa milloin julkaisu Suomessa?

Vierailija
24/92 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple=omena

Vierailija
25/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Htc one m8 on tällä hetkellä varteenotettavin kilpailija iPhonelle. Harmi vaan porukka ostaa Samsungin, jos päätyvät Androidiin.

Vierailija
26/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään Android puhelinta ei voi verrata iPhoneen. Niin olennainen osa käyttöjärjestelmä on puhelimessa. Sen avulla teet kaikki toiminnot mitä puhelin tekee. Itse rauta on vain toissijainen ellei ole jotain huomattavaa eroa esim. kameratoiminnoissa.

Vierailija
27/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri käyttöjärjestelmään Nokia kaatui. Ei itse puhelintekniikkaan.

Sitä voi kokeilla hankkimalla jostain vanhan Nokian E7 luurin, joka julkaista paljon jälkeen ensimmäisen iPhonen ja yrittää siihen ladata kivoja ohjelmia. Ymmärtää hyvin miksi Nokia meni alas. Se ei johtunut kännykän raudasta eikä muista ominaisuuksista, vaan käyttöjärjestelmän surkeudesta.

Käyttäjärjestelmä on iPhonen suurin vahvuus ja Anroid on vain huono jäljitelmä siitä. Ei mitään muuta.

Vierailija
28/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:50"]

Mitään Android puhelinta ei voi verrata iPhoneen. Niin olennainen osa käyttöjärjestelmä on puhelimessa. Sen avulla teet kaikki toiminnot mitä puhelin tekee. Itse rauta on vain toissijainen ellei ole jotain huomattavaa eroa esim. kameratoiminnoissa.

[/quote] Niinpä. Lisäksi niitä on muutenkin typerä verrata keskenään, niitä pitäsi verrata aina edelliseen malliin. Ei Android käyttäjä ole kiinnostunut Applesta ja toininpäin, joten miksi verrata niitä keskenään.

Applen uutukaisessa on paljon uudistuksia edelliseen malliin verrattuna.

Vierailija
29/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:54"]

Käyttäjärjestelmä on iPhonen suurin vahvuus ja Anroid on vain huono jäljitelmä siitä. Ei mitään muuta.

[/quote] Juuri tuon takia aion ostaa seuraavaksi ehkä Microsoftin Windows puhelimen tai iPhonen, sekä  Applen tabletin. Android tabletti oli niin kädetöntä käyttää ja uskon että Applen käyttäminen on paljon parempaa.

Muutoin voisin olla kiinnostunut Windows tabletista, mutta on ohjelmia jotka saa kokonaan Applelle, ainakin sille ne varmimmin saa. Puhelimella ei niinkään ole väliä, sillä mitään softia sen kummemmin tarvitse edes. Microsoftilla vaan ei ole vielä vähään aikaan uutta piirisarjaa käytössä, kun taas Apple sellaisen juuri sai.

Vierailija
30/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näkynyt mitään kiinnostavia julkaisuja tänäkään vuonna. Samat uudistukset olisi saanut aikaan ilman omaa kehitystyötäkin, koska tekniikka menee eteenpäin ilman Applenkin panosta (esim. näytöissä on mennyt kovasti eteenpäin ja Apple ei ole niitä itse koskaan valmistanut, vaan ostanut Samsungilta ja kumppaneilta). Ne sormenjälkitunnisteetkin saivat tuotteisiinsa vain, koska ostivat firman joka ne oli kehittänyt. Oma innovaatio Applella on kaikesta päätelleen ollut vuosia kadoksissa ja sama putki jatkuu.

Vierailija
31/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:14"]

Mä aion kyllä ostaa uuden iPhonen. Huippu luuri!

[/quote]

Oli huippu v. 2012, vuonna 2014 se on jo vanha luuri. En mä viittis oikeesti maksaa pelkästä apple-logosta noin paljon. 

Vierailija
32/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple: "Tässä tämä uutuuspuhelin nyt on, tämähän on se sama vanha luuri vähän isompana. Ja tässä taas olisi samanlainen turha älykello kuin kilpailijoilla, paitsi vähän rumempi. Tällaista me saatiin miljardiresursseilla aikaiseksi tänä vuonna"

Vierailija
33/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone ostetaan siksi, että sen käyttö on mukavinta ja siksi, että siihen saa parhaimmat applikaatiot. Nokiaa ostettiin joskus siksi, että se oli suomalainen. Nokiaa ei enää ole ja sitä haikailevat ihmiset ostavat Lumiaa ja muut Samsungia, koska iPhone on heille liian kallis. Mieluummin ostan yhden kalliin puhelimen viideksi vuodeksi kuin kaksi halvempaa kahdeksi vuodeksi.

Vierailija
34/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 11:23"]

En silti iki ostaisi samsungia ihan vaan senkin takia koska se on heille joilla ei ole varaa appleen. toisekseen apple on status ja kolmanneksi apple ei ole ruma ja klassisen tyylikäs. en jaksa edes alkaa kirjoittaa kunnolla enkä perustelemaan hyvin:) ps. ehkä applen ei tarvitse räveltää uutta ;)

[/quote]

Samsungin lippulaivamallit maksaa aika lailla tasan saman verran kuin iphone. Vanhoja malleja saa halvemmalla, mutta uusista pulitat 700-800€. Siksi tämä väite että vain köyhät ostaa samsungia on huvittava. Köyhällä ei ole varaa ostaa liki tonnin puhelinta.

Uusi iphone vastaa ominaisuuksiltaan Nexus 4:sta. Nexus 4 julkaistiin jo syksyllä 2012! Ehkä niiden siellä applella joskus kannattais räveltää jotain uutta. Edes vähän, onhan se noloa olla muita pari vuotta perässä. Kyllähän se markkinontipuoli on toistaiseksi hoitanut homman, mutta kuinka kauan? Kuinka kauan applefanit jaksaa ostaa puhelimia joita vastaavia muut on käyttäneet jo vuoden tai pari ja vaihtavat niitä juuri parempiin uusiin laitteisiin. 

Vierailija
35/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:26"]

Osakkeen arvo ei noussut pilviin, koska se on jo siellä. Apple on markkina-arvoltaan maailman suurin yhtiö, joka tekee kymmeniä miljardeja voittoa joka vuosi, ja joka kerta kun Apple julkaisee uusia tuotteita, internetissä kirjoitetaan "maailman olevan raivona". Tuotteet silti myyvät kuin häkä, ja yhtiö tekee rahaa enemmän kuin Samsung.

[/quote]Määrittele markkina-arvo

Vierailija
36/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:06"]

Ei näkynyt mitään kiinnostavia julkaisuja tänäkään vuonna. Samat uudistukset olisi saanut aikaan ilman omaa kehitystyötäkin, koska tekniikka menee eteenpäin ilman Applenkin panosta (esim. näytöissä on mennyt kovasti eteenpäin ja Apple ei ole niitä itse koskaan valmistanut, vaan ostanut Samsungilta ja kumppaneilta). Ne sormenjälkitunnisteetkin saivat tuotteisiinsa vain, koska ostivat firman joka ne oli kehittänyt. Oma innovaatio Applella on kaikesta päätelleen ollut vuosia kadoksissa ja sama putki jatkuu.

[/quote] Mitä luulet tulevan maksamaan jos yritys lähtee nolla pisteestä kehittämään ja valmistamaan osia itse? Apple on suunnitellut käyttöjärjestelmän ja järjestelmäpiirinsä. Tottakai he tilaa osat muilta valmistajilta ja käyttää jo olemassa olevaa tekniikkaa hyödykseen niin paljon kuin se on mahdollista. Hulluahan se olisi jos ei niin tekisi.

Samsung taas valmistaa itse näyttöjä, joten he voivat kehittää niitä eteenpäin omiin nimiinsä. Onko tuo nyt sen merkki että Apple olisi jotenkin huono valmistaja tai Samsung hyvä? Molemmat ihan eri lähtökohdista tulleet mukaan kännykkä bisnekseen. Luulisi sen jo nykyaikana kaikkien tietävän, ellei sitten ole kovin nuori ja tunne yhtiöiden taustoja.

Matkapuhelimeen on turha mitään über näyttöä laittaa, koska siitä ei ole liiemmin hyötyä, pikemmin haittaa. Ja koska molemmat valmistajat käyttävät erilaista ohjelmistoa, niin myös puhelimet valmistetaan se silmällä pitäen eri raudasta.

Nähtiinhän jo testeissä se miten Androidi on huonosti optimoitu suhteessa Windowssiin. Ohjelmisto ratkaisee todella paljon. Samalla se luo erilaisen käyttökokemuksen, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä enemmän. Kumpikaan ei silti susiruma ole.

Matkapuhelimiin tuskin on luvassa mitään kovin kummoisia uudistuksia, ne wow efektit on jo jäänyt pois, joten miks ihmees niistä kitajat? Keskity siihen mitä sulla on kädessä nyt ja onko sulle tärkeä saada jotain sellaista mitä uusissa tulevissa puhelimissa on luvattu olevan. Jos olet tyytyväinen nykyiseen kännyysi, niin tuskin sitä muutamaan vuoteen tarvii uuteen vaihtaa.

Itse seuraan silmäkovana mitä Apple tarjoaa ja mitä muilta on tulossa syksyn aikana, koska olen jo kauan odottanut uutta puhelinta nykyisen tilalle mutta yksikään nykyisistä puhelimista ei ole ollut sellainen jonka olisin halunnut. Applen uusi malli alkaa sellainen jo olla, kiitos uuden piirisarjan. Saas nähä mitä Windows 9 tuo tullessaan Microsoftilta.

Vierailija
37/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä samsungin tabletti että iPad. Voin ihan rehellisesti sanoa, että ei ne toisistaan paljon poikkea. Toinen toimii jossain asiassa paremmin kuin toinen ja päinvastoin. Aika lailla vastaavat toisiaan. Ei voi sanoa, että toinen olis selkeästi parempi kuin toinen.

Androidin iso etu minusta on sen muokattavuus, voi vaihdella muutakin kuin taustakuvaa. Toki ei tämä ominaisuus kaikkia käyttäjiä kiinnosta, mutta minusta on kiva vaihdella tabin/puhelimen ulkonäköä. iPad on aina se sama, mitään ei saa muutettua. Mä en varmaan jaksaisi iPhonen "staattisuutta" kovin kauaa. Mä haluan näpelöidä ja kokeilla kaikenlaista uutta. Silloin tuntuu kuin sais aina uuden puhelimen :) Siihen android on mitä oivallisin, vain taivas on rajana. Meillä toi android tab onkin minun ja lapset käyttää iPadia. Niille pelit on tärkeempiä kuin padin ulkonäkö ;) Ja kyllä mua vähän harmittaa tuon iPadin osto. Samalla rahalla olis saanut pari ihan toimivaa android-tablettia. Joilla nuo lapset olis pelanneet ihan siinä kuin iPadilla. Mä vaan luulin saavani huomattavasti androidia paremman tabletin ostaessani iPadin. Menin markkinamiesten ansaan, ei voi mitään. Onhan tuo toki ihan toimiva peli, ei siinä mitään. Varmaan innoissani siihenkin päivitän uuden iOS8:n kuun puolessa välissä kun se pistetään jakoon.

Vierailija
38/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:09"]

Oli huippu v. 2012, vuonna 2014 se on jo vanha luuri. En mä viittis oikeesti maksaa pelkästä apple-logosta noin paljon. 

[/quote] Ei iPhone 5 mikään vanha ole, hyvä luuri yhä edelleen. Mitä siitä puuttuu mitä tarvitset nykypäivänä noin kipeästi, lähimaksaminenko? Eihän ne halpoja vieläkään ole, mutta hinta on pudonnut silti alle 500 euron.

Vierailija
39/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:58"] Ja koska molemmat valmistajat käyttävät erilaista ohjelmistoa, niin myös puhelimet valmistetaan se silmällä pitäen eri raudasta.

[/quote] Niin juuri ja Samsung muovista

Vierailija
40/92 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi Nokia hihi Lumia LOL LOL LOL :)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä