Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt netti-itsemurhan?

Vierailija
09.09.2014 |

Itse suunnittelen sellaista. Eli että lähden netin palveluista kokonaan pois: Instrageam, Facebook, Twitter, Pinterest jne. pois pois kaikesta missä olen mukana ja missä esittelen elämääni.

Syy: Koen kaiken sen turhaksi ja pinnalliseksi. Olen tajunnut, etten saa siitä mitään, että laitan kuvia tai tietoja itsestäni nettiin tai että olen mukana sosiaalisissa medioissa. Niiden hyöty on mulle +-0

Siksi olen päättänyt tehdö totaalisen netti-itsemurhan ja sulkea kaikki turhat tilini netissä. Mulla on kuitenkin sitten henkilökohtainen sähköpoisti, puhelinnumero + whatsapp jos muhun haluaa yhteyden. En halua olla enää mukana nettielämässä, joka on varsin huono korvike oikealle elämälle.

Onko muita samanlaisia?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kasvava trendi?

Vierailija
22/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esittele itseäni missään somessa mutta seuraan muita. Tälläkin palstalla on niin paljon juttua milloin kenenkin fb sitä ja insta tätä, että tulee noita vähän katseltua että mistä siellä on kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:00"]Itse suunnittelen sellaista. Eli että lähden netin palveluista kokonaan pois: Instrageam, Facebook, Twitter, Pinterest jne. pois pois kaikesta missä olen mukana ja missä esittelen elämääni.

Syy: Koen kaiken sen turhaksi ja pinnalliseksi. Olen tajunnut, etten saa siitä mitään, että laitan kuvia tai tietoja itsestäni nettiin tai että olen mukana sosiaalisissa medioissa. Niiden hyöty on mulle +-0

Siksi olen päättänyt tehdö totaalisen netti-itsemurhan ja sulkea kaikki turhat tilini netissä. Mulla on kuitenkin sitten henkilökohtainen sähköpoisti, puhelinnumero + whatsapp jos muhun haluaa yhteyden. En halua olla enää mukana nettielämässä, joka on varsin huono korvike oikealle elämälle.

Onko muita samanlaisia?
[/quote]
No eipä ole kummoinen netistä poistuminen. Ps oleks olevinas kovinkin muiden yläpuolella juttuines? Pss. Joko Porvoossa sataa sammakoita?

Vierailija
25/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:56"]

[ No eipä ole kummoinen netistä poistuminen. Ps oleks olevinas kovinkin muiden yläpuolella juttuines? Pss. Joko Porvoossa sataa sammakoita?

[/quote]

WOT??? :D :D

Njoom e ole kummoinen poistuminen, muttei ole tarkoituskaan. Olikohan kommenttisi provo, luulen niin, mut vastailempa nyt kuitenkin :)

-En ole muita parempi juttuineni! Mutta on kiva herättää aiheesta keskustelua ja olla vertaistukena muille, jotka myös haluavat jättää sosiaaliset mediat. Kyse ei ole paremmuudesta, vertailusta, kateudesta yms yms vaan ihan vaan omasta elämästä, omasta onnellisuudesta ja hyvinvoinnista. Hassua, jos näet somesta poistumisen jotenkin ylimielisenä juttuna. 

-Uskon rehellisesti ja sydämestäni, että somesta on enemmän haittaa kuin hyötyä ihmisille, ei vaan pelkästään itselleni. Uskon että ihmissuhteet ja niiden hoitaminen on parempaa, kun sen tekee henkil.kohtaisesti, ilma sos-medioita. Facebookista pelkästään on tehty paljon psykologisia tutkimuksia ja sen on todettu aiheuttavan tyytymättömyyttä omaa elämää kohtaan, turhaa vertailua ja kateutta sekä pinnallistavan ihmissuhteita ja korostavan narsistisia piirteitä jopa ei-narsistisissa ihmisissä.

-ap

Vierailija
26/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:56"]

[ No eipä ole kummoinen netistä poistuminen. Ps oleks olevinas kovinkin muiden yläpuolella juttuines? Pss. Joko Porvoossa sataa sammakoita?

[/quote]

WOT??? :D :D

Njoom e ole kummoinen poistuminen, muttei ole tarkoituskaan. Olikohan kommenttisi provo, luulen niin, mut vastailempa nyt kuitenkin :)

-En ole muita parempi juttuineni! Mutta on kiva herättää aiheesta keskustelua ja olla vertaistukena muille, jotka myös haluavat jättää sosiaaliset mediat. Kyse ei ole paremmuudesta, vertailusta, kateudesta yms yms vaan ihan vaan omasta elämästä, omasta onnellisuudesta ja hyvinvoinnista. Hassua, jos näet somesta poistumisen jotenkin ylimielisenä juttuna. 

-Uskon rehellisesti ja sydämestäni, että somesta on enemmän haittaa kuin hyötyä ihmisille, ei vaan pelkästään itselleni. Uskon että ihmissuhteet ja niiden hoitaminen on parempaa, kun sen tekee henkil.kohtaisesti, ilma sos-medioita. Facebookista pelkästään on tehty paljon psykologisia tutkimuksia ja sen on todettu aiheuttavan tyytymättömyyttä omaa elämää kohtaan, turhaa vertailua ja kateutta sekä pinnallistavan ihmissuhteita ja korostavan narsistisia piirteitä jopa ei-narsistisissa ihmisiss

-ap
[/quote]

Niin ja ylimielisyys jatkuu. Kuvitteletko oikeasti että muut ihmiset ovat jotenkin kykenettömiä/haluttomia aitoihin IRL suhteisiin Facebookin takia? Voitko uskoa että Facebookia käyttää paljon ihan tavallisia onnellisia itseensä tyytyväisiä terveellä tavalla olevia ei kateellisia syvällisiä toisiinsa itseään hyvin vähän vertaavia ei narsistisa ihmisiä? En mä pidä somesta lähtöä ylimielisenä vaan sun tapaa esittää olevasi jotain parempaa koska teet niin. Ja sitä kuinka arvostelut samalla muiden vapaa-ajan käyttöä pinnalliseksi, vaaralliseksi, typeräksi, narsistiseksi jne. Jos et ymmärrä niin Porvoon apteekista huomenna ymmärryslääkettä.

Vierailija
27/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ja en ole katunut. Sosiaalinen media tappaa sosiaalisuuden, koska kenenkään ei tarvitse ottaaa oikeasti yhteyttä, koska esim. Facesta voit lukea mitä kuuluu. Poistuttuani, pidetään läheisimpien kanssa tiiviimmin yhteyttä ja minusta on ihana törmätä kaupungilla tuttuun, jonka kuulumisia en tiedä etukäteen ja joka ei tiedä minusta mitään. 

Kateutta en tuntenut, mutta murehdin usein miten huonomassa paikassa olevat tuttuni ottavat päivytykseni. Tätä huonoa omaatuntoa ei tarvitse potea enää. Jaan onneni ja reissuni niiden kanssa ketkä eivät siitä 'kärsi'.

Vierailija
28/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt enkä suunnittele tekeväni. Olen sosiaalinen ihminen, mutta aika yksinäinen hoitovapaalla, ja mun mielestä on ihan kiva pitää edes se illuusio, että mulla on joku kanava nähdä muiden ihmisten elämää tai edes joku siivu siitä ja että voin kertoa omastani siivun niinäkin päivinä, kun en edes puhu yhdellekään aikuiselle ihmiselle mitään aviomiestäni lukuunottamatta. En usko, että puhelin alkaisi piristä tai oven takana virrata sen enemmän porukkaa, vaikka laittaisin netin kiinni. Eivät ne asiat liity yhteen. En päivitä päivittäin tai välttämättä edes viikoittain, silloin tällöin jotain ja lähinnä kuvia. Itse katson mielelläni muiden elämästä häivähdyksiä. Imagonrakentajat tunnistaa, yhden aatteen saarnaajia en jaksa, pari alkoholisoituvaa ovat rasittavia ja myötähäpeää herättäviä, mutta muuten siitä noin sadan ihmisen joukosta löytyy ihan kiinnostavaakin luettavaa ja juteltavaa, ja jokainen fotoshoppaamaton valokuva on mun mielestä kiinnostavaa nähtävää.

Vierailija
29/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mukava jutella tästä kasvotusten, ap.
Itse otan iisisti tämän eräänlaisen downshiftaamisen kanssa enkä pahemmin jaksa mainostaa tätä joten eipä ole tullut vaihdettua ajatuksiakaan.

Vierailija
30/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Facebookissa, liityin kaksi vuotta sitten, enkä ole ihmeemmin sitä katunut. On kiva kuulla kavereiden kuulumisia ja minulla on myös sivustot siellä joiden vuoksi ei minun kannata edes poistua, mutta ärsyttää kaikki nämä facetempaukset, rintasyöpäpäivitykset ja profiilikuvajutut ja ties mitkä #kutsumua-jutut. En päivitäkään aikajanaani kuin ehkä muutaman kuukauden välein. Muissa some-paikoissa en ole.

Vierailija
31/54 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa vaan sitten ja lycka till! Muista nyt kuitenkin mainostaa tätä yksilöllistä valintaasi dramaattisesti ennen poistumista ja sen jälkeen mainita absenssisi vähintään joka toisessa lauseessa. Jatka vuosi, kunnes ketään ei enää kiinnosta ja kohta saammekin sinulta upouuden kaveripyynnön. Kerro samalla terkut vuodelle 2009.

Vierailija
32/54 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sitten edes netti-syntynytkään kun en oo missään esittelemässä itteeni. Teininä olin joo irc-galleriassa.

En jaksa edes luetella syitä miksen halua olla missään somessa, jo siellä olevien juttujen kuuntelu oksettaa. Siis kun puhuvat mitä siellä tapahtuu jne.

Vierailija
33/54 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Facebookissa ja koen sen hyväksi asiaksi. Elän ruuhkavuosia; olen tytär joka hoitaa sairasta äitiä, olen äiti joka kuskaa lapsia harva se päivä harrastuksiin ja hoitaa ruoka sekä vaatehuoltoa, olen vaimo joka yrittää remontoide miehen kanssa taloa, olen työntekijä joka suostuu liian helposti vaihtamaan työvuoroja ja tekemään tarvittaessa hiukan pitempää päivää, olen ihminen joka tarvitsee liikuntaa pysyäkseen terveenä ja minulla on vain 24 tuntia vuorokaudessa. Nytkin kello on 00.13 ja käyn lukemassa Wilmat, nimenhuudot, postit ja pikaisesti kuulumiset Fb.ssä sekä hakemassa vertaistukea vauva-sivuilta. Eipä ole ollut aikaa soitella kuulumisia tutuille saatika kävellä kaupungilla odottamassa saatumanvaraista tapaamista vanhan tutun kanssa.

Vierailija
34/54 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on ollut todella hyödyllinen vuosien varrella. Sen käyttö on muuttunut - en itse kerro siellä elämästäni mitään mutta linkkaan hyviin juttuihin ja suosittelen tapahtumia jne. Tärkeimpiä ovat pari salaista ryhmää johon kuulun, siellä sovitaan menot ja tapaamiset. Aikaa se vie ehkä viisi min päivässä. Twitteriä tai instagamia en tarvitse mihinkään. Tämä av on ajankulua sairaslomalla. Jää siihen kun palaan töihin.

Vierailija
35/54 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 00:35"]

Facebook on ollut todella hyödyllinen vuosien varrella. Sen käyttö on muuttunut - en itse kerro siellä elämästäni mitään mutta linkkaan hyviin juttuihin ja suosittelen tapahtumia jne.

[/quote]

Siis että hyödytät muita noilla linkkaamisillasi? Oletko varma, että kukaan edes avaa linkkejäsi?

Ja ne tapahtumat... mitä ihmeen tapahtumia jaetaan vain facebookin kautta? Itse en ole yhtään tapahtumavinkkiä saanut naamakirjasta, siis joihin en olisi muutenkin osannut suunnistaa.

Mitenhän facebookin suosion kävisi, jos kaikki vaan linkkaisivat juttuihin ja tapahtumiin? Eiköhän ole niin, että muutamat "eivät kerro elämästään mitään" ja ovat näitä linkittelijöitä, mutta lukevat kyllä muiden jutut elämästään, arjestaan jne. mielenkiinnolla. Kyllä fb taitaa olla ja pysyä pystyssä juuri noiden elämästään avautujien takia.

Itse alan pikkuhiljaa poistua takavasemmalle. Minusta pelkkä muiden juttujen kyylääminen on jotenkin epäeettistä, kun itse vain linkittää "mielenkiintoisiin juttuihin".

Vierailija
36/54 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii. Todellakin, jos olisin tajunut sulkea ne kaikki turhat tilit jo kaaaauan sitten. Eivät ne tuo mitään lisää elämään, ei ainakaan mitään tärkeä tai onnelliseksi tekevää. Suosittelen lämpimästi. -ap

Vierailija
37/54 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,

Vierailija
38/54 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt ajat sitten. En näe enää syitä pyöriä somessa. Palstailen kyllä joskus joutessani.

Vierailija
39/54 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 06:47"]

On houkutteleva ajatus. Olen jo alkanutkin vetäytyä pikkuhiljaa, eikä kukaan ole sen kummemmin perään huudellut. Ne ystävinäni pitämäni, jotka ovat esim. facessa aktiivisia, eivät ole minusta kiinnostuneita, koska en ole enää aktiivinen siellä. Olen löytänyt lukuharrastuksen uudelleen. Olen alkanut liikkua luonnossa. Olen alkanut käydä tapahtumissa, teatterissa, näyttelyissä, eikä niistä tarvitse kertoa missään (mikä vapaus!). Seuraava projekti on av:lta lähteminen.

[/quote]

Mitä Facebookin, Twitterin. Instagrammin ja AV:n tilalle?

Vierailija
40/54 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up