Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö 13v ei kehtaa pitää lenkkareita, kun ne on mainoksen mukaan alennuksessa, meillä ei varaa niihin mitä "kaikilla muilla"

Vierailija
17.08.2021 |

Miten korvata mielipaha? Siis ilman rahaa. Maksoin juuri ison laskun ja raha riittää vaan ruokaan ja välttämättömään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyhä jysäys!

Opeta tyttärellesi rahan käyttöä ja sano toi asia tyttärellesi. Kaikkia kenkiä saa aina jostain halvemmalla ja hinta ei määrittele, että ei olisi hyvät kengät. Kenkien laatuja kannattaa ennemmin katsoa, kuin korkeaa hintaa.

Niin juuri ei kannata ottaa halvimpia vain katsoa mitkä sopi parhaiten jalkaan

Nimen omaan, että jalka istuu kenkään hyvin eikä hierrä mistään ja tuntuu mukavalta jalassa. Kannattaa myös katsoa, että kengät ovat kestävää materiaalia. Aina se halvinkaan ei ole paras mahdollinen ja... minkäköhän mallisia ja hintaisia ap:n tytär on katsonut? No, tässä ketjussa on nyt sanottu mihin seikkoihin kannattaa ottaa huomiota. Mä ajattelin aluksi, että jostain yli 500 euron kengistä puhuttiin, mutta voihan ap pitää 50 euroakin isona summana, vaikka 50 euroa on ihan normi hinta hyvistä kengistä (voi hinta vähän enemmänkin olla, jotta saa hyvät kengät).

Vierailija
22/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pään irroittaminen on paras lääke häpeään." - vanha talebanilainen sananlasku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvata mielipaha?? Miksi mielipaha pitäisi korvata? Pettymykset ja mielenpahoittumiset kuuluvat elämään ja niitä pitää vain oppia kestämään. Kuka sinulle korvaa mielipahoja ja pettymyksiä? Vai oletko joutunut opettelemaan vain elämään niiden kanssa?

Ai jaa sä oletkin näitä ihmisiä, jotka hokee aina, että "ei minullekaan kukaan ole mitään antanut, itse olen kaiken saanut hankkia, kukaan ei oo auttanut minua."

Vierailija
24/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on oikeesti vähävaraisten omaa kuvitelmaa, että muita kiinnostaisi onko tavara ostettu tarjouksesta vai ei.

Vierailija
25/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo pelko ole lähinnä tyttäresi päässä eikä oikeasti normitilanne. Kyllä minäkin muistan teininä aina jännittäneeni uusia vaatteita että "kelpaako nämä" luokkatovereille vai tuleeko sanomista, ja joskus itsekin ajattelin vainoharhaisena että huomaavat kyllä että ovat alennuksesta.

En usko että kukaan teini edes pystyisi seuraamaan jokaisen vaatekaupan sen hetkistä alennusvalikoimaa tietääkseen mitä joku tuote maksaa. Yleensä samaa huppariakin voi saada yhdestä kaupasta alennukselta, toisesta normihintaan ja kolmannesta vähän ylihinnalla.

Toki jos luulet tyttäresi suosion riippuvan hänen kengistään niin voit yrittää etsiä nettikaupan josta saisit nuo "hienommat popot" alennuksella: eiköhän semmoinenkin löydy.

Vierailija
26/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä kaksi nuorinta, vielä kotona asuvaa lasta (14v ja 16v pojat) tekevät juuri kuten me vanhemmat käskemme heidän tehdä. He esim. pukevat valittamatta päälleen juuri ne vaatteet mitkä olen heille kaupasta ostanut ja komennan laittamaan päälle. Samoin ovat tehneet vanhemmatkin, jo kotoa pois muuttaneet lapset. Kaikki lapset ovat pienestä asti oppineet, että niin pitkään kun he asuvat kotona niin heidän on pakko tehdä kaikessa juuri niin kuin me vanhemmat käskevät tekemään tai me pakotamme heidät tekemään niin. Eli lapset ovat käyttäneet aina niitä vaatteita mitä minä olen käskenyt heidän pitää. Koskaan he eivät ole kukaan uskaltanut montaa kertaa kieltäytyä tekenästä mitä me käskemme tekemään koska siitä on seurannut niin ankara rangaistus.

Vierailija
27/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota tyttösi opiskelemaan ahkerasti ja mahdollisimman pitkälle sellaisia aineita, että korkeapalkkainen työ löytyy helposti. Silloin voi tyttö ostaa itselleen "ylennysmyynnistä" mitä haluaa.

Tällä hetkellä, jos tarjoulenkkarit eivät kelpaa, kulkekoon vanhoissa kuuneissa tossuissaan. So simple!

Vierailija
28/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat eivät todennäköisemmin kestä vuotta kauempaa. Kannattaa kerralla ostaa hyvät ja kestävät, vaikka rahaa vähän enemmin palaisi.

Vierailija
29/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ollut rahaa merkkivaatteisiin, kun oltiin siskojen kanssa teinejä, mutta meitä ei kiinnostanut pätkääkään. Ketään meistä ei koskaan edes yritetty kiusata vaatteiden takia, vaikka oltiin kaikki vielä kunnon nynneröitä sen lisäksi, että käytettiin perusvaatteita. Ikäeroa mulla siskoihin toiseen kaksi ja toiseen kolme vuotta. Minua kiusattiin kerran ala-asteella liikuntatunnilla, kun oli käsivarressa ihottumaa, siskoja ei ole kiusattu koskaan. Ainoa, jota kiusattiin luokallani vaatteista, oli hyvin ylipainoinen tyttö, jonka juoruttiin käyttävän äitinsä vaatteita, koska ei mahdu lastenvaatteisiin. Meidän koulussa ei niin isokokoista lasta ollut koskaan nähty, 80-lukua elettiin. Kiusaaminen kuitenkin loppui aika lyhyeen, kun kiusaaja ei tahtonut saada hovia ympärilleen. Mistä nämä vaatteista kiusaajat oikein sikiää?

Vierailija
30/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että säästää ja maksat puolet kun on säästänyt tarpeeksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä