Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä narsismin tunnistaa?

Vierailija
17.08.2021 |

Niin.

Kommentit (904)

Vierailija
201/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan tunnistaa alussa vaan siitä, että tyyppi on liian hyvä ollakseen totta. Tosin ei se narsistiksi tee, mut se on myös heillä alussa piirteenä. Johtuu peilauksesta ja uhrin matkimisesta.

Ja tää selvii vasta jälkikäteen, siinä narsistin otteessa vaan pyörii ja sekoilee itse kun pesukoneen lingossa tajuamatta, mitä tapahtuu.

Ja AINA syyttää ja epäilee itseään, eikä älyä, mitä se toinen tekee.

Niitten jäljiltä olet kuvottunut, traumatisoitunut ja selviytyminen riippuu siitä, miten tiukassa otteessa olit.

Itsellä onneks etäsuhde, oli helppo paeta omaan kotikaupunkiin ja ghostata, ei yhteisiä tuttuja ja katuja.

Toivon etten ikinä, ikinä törmää…

Vierailija
202/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä psykoanalyytikko kertoo, että vaikka narsistilla on harhaluuloja mm. omasta suureellisuudestaan, narsisti ei ole psykoottinen. I

Psykoanalyytikko ei selvästi ole nähnyt isääni kun tämä sai narsistisia raivokohtauksiaan. Oli täysin sekaisin ja harhainen. Erilaisia salaliittoja, häneltä varastetaan rahaa, naapuri levittää paskaa hänen kiusakseen, joku myy huumeita, naisystävä pettää jne. Lista on pitkä ja harhainen. Sitä sekoilua riitti ja riitti. Kännissä meni vielä enemmän sekaisin. Silmät seisoi päässä, ja näki, että ketään ei enää ollut ns. kotona siinä kaalissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisollani ei ole persoonallisuushäiriötä. J

Ei varmaan olekaan koska sinulla ei ole koskaan ollutkaan puolisoa. Enkä usko että tulee olemaankaan.

Anteeksi mitä? Ja tässä on yhdeksän yläpeukkua. Yleensä en pahoita mieltäni tämän palstan jutuista, mutta tästä pahoitin. Menee jo todella törkeäksi. Olen naimisissa oleva ihminen. Eikä puolisoni ole narsistinen, enkä ole täällä niin väittänytkään. Joku toinen kertoi omasta narsistipuolisostaan. Miksi käyt kimppuuni noin?

Vierailija
204/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maailmassa ei ole koskaan diagnosoitu yhtään narsistia? Paitsi jos heidät on lähetetty oikeuden määräyksestä mielentilatutkimukseen?

Ehkä muutama, mutta aika vähissä on, koska narsistia ei yleensä saada lääkäriin, että se virallinen diagnoosi saataisiin aikaan. Narsistihan ei itse koe olevansa päästään sekaisin.

Jos narsisti on hoidon piirissä

Miksi narsisti olisi hoidon piirissä?

Etsi You Tubesta nuo henkilöt. Sieltä löytyy tietoa. Usein hänellä on joku muu psyykkinen häiriö tai tarvitsee apua, koska läheinen on hankala ja kamala.

entä mitä mieltä olet narsistista joka leikkii netissä erilaisia roolileikkejä joka päivä, ja väittää olevansa vaikkapa soitonopettaja ja ammattimuusikkokin, vaikka ei osaa oikeasti soittaa kuin suutaan?

minusta sellainen ihminen on aika sekaisin päästään, ainakin kova valehtelemaan ja tuhlaamaan muiden aikaa, ja sellaisiahan narsistit aina ovat, usein tosi sekaisin ja kovia valehtelemaan.

mitä mieltä sinä olet?

Tosi tyhmähän tuollainen tapaus on

Tästä olen samaa mieltä. On todella säälittävää leikkiä netissä olevansa soitonopettaja tai edes soittotaitoinen jos mitään taitoja ei ole olemassakaan. Ihan lapsen leikkejä.

Vierailija
205/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä psykoanalyytikko kertoo, että vaikka narsistilla on harhaluuloja mm. omasta suureellisuudestaan, narsisti ei ole psykoottinen. I

Psykoanalyytikko ei selvästi ole nähnyt isääni kun tämä sai narsistisia raivokohtauksiaan. Oli täysin sekaisin ja harhainen. Erilaisia salaliittoja, häneltä varastetaan rahaa, naapuri levittää paskaa hänen kiusakseen, joku myy huumeita, naisystävä pettää jne. Lista on pitkä ja harhainen. Sitä sekoilua riitti ja riitti. Kännissä meni vielä enemmän sekaisin. Silmät seisoi päässä, ja näki, että ketään ei enää ollut ns. kotona siinä kaalissa.

Kuulostaa siltä, että hänellä oli narsismin lisäksi jokin psykoottinen häiriö. Sekin on mahdollista.

Vierailija
206/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että hänellä oli narsismin lisäksi jokin psykoottinen häiriö. Sekin on mahdollista.

Narsistin raivokohtauksiin liittyy hyvin usein psykoottista harhaisuutta. Ja raivokohtauksia narsisti saa aina vain perheensä keskuudessa, milloin mistäkin, koska ei uskalla muille pikkulapsena raivota.

Vierailija
207/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta lainkaan. Ihan on narsistin peruskäytöstä kun "raivari" tulee.

Vierailija
208/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maailmassa ei ole koskaan diagnosoitu yhtään narsistia? Paitsi jos heidät on lähetetty oikeuden määräyksestä mielentilatutkimukseen?

Ehkä muutama, mutta aika vähissä on, koska narsistia ei yleensä saada lääkäriin, että se virallinen diagnoosi saataisiin aikaan. Narsistihan ei itse koe olevansa päästään sekaisin.

Jos narsisti on hoidon piirissä

Miksi narsisti olisi hoidon piirissä?

Etsi You Tubesta nuo henkilöt. Sieltä löytyy tietoa. Usein hänellä on joku muu psyykkinen häiriö tai tarvitsee apua, koska läheinen on hankala ja kamala.

entä mitä mieltä olet narsistista joka leikkii netissä erilaisia roolileikkejä joka päivä, ja väittää olevansa vaikkapa soitonopettaja ja ammattimuusikkokin, vaikka ei osaa oikeasti soittaa kuin suutaan?

minusta sellainen ihminen on aika sekaisin päästään, ainakin kova valehtelemaan ja tuhlaamaan muiden aikaa, ja sellaisiahan narsistit aina ovat, usein tosi sekaisin ja kovia valehtelemaan.

mitä mieltä sinä olet?

Tosi tyhmähän tuollainen tapaus on

Tästä olen samaa mieltä. On todella säälittävää leikkiä netissä olevansa soitonopettaja tai edes soittotaitoinen jos mitään taitoja ei ole olemassakaan. Ihan lapsen leikkejä.

Kaikki narsistit on henkisesti pikkulapsia ja nettihän on tosi hyvä paikka lapsen leikkiä anonyyminä erilaisia lapsen roolileikkejään. Ja jos jää kiinni valheista, voi todeta vaan, että "mitä sitten".

Vierailija
209/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin osa päihde- ja mielenterveysongelmaisista tapauksista tulla sellaisista perheistä joissa narsismi kukkii ja kunnolla. Narsisti tietysti syyttää kaikkea muuta paitsi itseään lastensa ongelmista.

Vierailija
210/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan olekaan koska sinulla ei ole koskaan ollutkaan puolisoa. Enkä usko että tulee olemaankaan.

Anteeksi mitä? Ja tässä on yhdeksän yläpeukkua.

peukut voit tunkea vaikka peppuusi.

Tämäkö on susta hyvää käytöstä? Sait minulle pahan mielen, ja se varmasti oli tarkoituksesikin. Olet nimitellyt minua tässä ketjussa marttyyrinarsistiksi, typerykseksi ja ennustanut, ettei minulla tule koskaan olemaan miestä (olen edelleen naimisissa). Pyydän, että mietit nyt omaa käytöstäsi. Kohdellaanko toisia noin?

Tämä palsta on hirveä paikka. Olin pois monta kuukautta ja voin huomattavasti paremmin.

Vierailija
211/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttu oli narsistin kanssa naimisissa ja muutama lapsikin tuli.

narsisti riehui vuosikausia, lopulta erosivat oikein pitkän kaavan mukaan (äijä vainosi yms.) ja lapset ja nainen käy edelleenkin psykiatrilla.

Vierailija
212/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö on susta hyvää käytöstä? Sait minulle pahan mielen, ja se varmasti oli tarkoituksesikin. Olet nimitellyt minua tässä ketjussa marttyyrinarsistiksi, typerykseksi ja ennustanut, ettei minulla tule koskaan olemaan miestä (olen edelleen naimisissa). Pyydän, että mietit nyt omaa käytöstäsi. Kohdellaanko toisia noin?

Tämä palsta on hirveä paikka. Olin pois monta kuukautta ja voin huomattavasti paremmin.

Ja seuraavaksi narsisti uhriutui.

Aika huono yritys nyt kyllä. Mulle on tehty SCID-testit, ja persoonallisuushäiriöistä on piirteitä, muttei todellakaan narsismista, vaan aivan muunlaisista häiriöistä. Sinun on näköjään hankala tarkastella omaa käyttäytymistäsi keskustelussa, joten tyydyt syyttämään minua narsistiksi. Keskustelu loppuu osaltani tähän. Ja sinä varmasti heität perään vielä jonkun "tunge peukut peppuusi" -tyylisen kommentin. Hyvää yötä!

Vierailija
213/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdellaanko toisia noin?

Pahemminkin. Sinä vain hienohelmana otat itseesi.

Vierailija
214/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono yritys nyt kyllä. Mulle on tehty SCID-testit, ja persoonallisuushäiriöistä on piirteitä, muttei todellakaan narsismista, vaan aivan muunlaisista häiriöistä. Sinun on näköjään hankala tarkastella omaa käyttäytymistäsi keskustelussa, joten tyydyt syyttämään minua narsistiksi. Keskustelu loppuu osaltani tähän. Ja sinä varmasti heität perään vielä jonkun "tunge peukut peppuusi" -tyylisen kommentin. Hyvää yötä!

Uskotko itse nuo juttusi?

Vierailija
215/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä mieltä sinä olet?

varmaan itsekin pidät sellaista käytöstä aika sairaana aikuiselle ihmiselle.

etkös joo?

Vierailija
216/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy eronneilta tuntomerkkejä. Vähintään 50 % existä kun on "narsisteja". Toinen vaihtoehto on myöntää, että et ole psykologi ja lopettaa narsistileimojen holtiton nakkelu.

Vierailija
217/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy eronneilta tuntomerkkejä. Vähintään 50 % existä kun on "narsisteja". Toinen vaihtoehto on myöntää, että et ole psykologi ja lopettaa narsistileimojen holtiton nakkelu.

Narsistit on helppo tunnistaa. Kaikki käyttäytyvät "listan" mukaan. Narsismi on maneerinen tyyppivika päässä.

Vierailija
218/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit on helppo tunnistaa. Kaikki käyttäytyvät "listan" mukaan. Narsismi on maneerinen tyyppivika päässä.

"Lista" tietää. Kyllä. Vain narsisti itse kiistää "listan" pitävän paikkansa.

Vierailija
219/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä mieltä sinä olet?

varmaan itsekin pidät sellaista käytöstä aika sairaana aikuiselle ihmiselle.

etkös joo?

Ihan pöpihän tuollainen roolileikkijä on. Ikääkin yli 40 vuotta ja ihan pikkulapsi.

Vierailija
220/904 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on hyvin vakava vika päässä ja se on parantumaton vika.

On parantumaton, narsisti muuttuu iän myötä vain entistäkin hullummaksi.