Onko mulla OCD vai ahdistuneisuushäiriö?
11v lähtien minulla on ollut ajatuksia siitä, että vanhempani aikoisivat/haluaisivat tappaa minut.
Viime aikoina (kesästä lähtien) mulle on tullut ajatuksia siitä että vapaamuurarit ja Illuminati johtavat maailmaa ja haluavat tappaa meidät tavalliset ihmiset. Ajattelen myös että se tarkoittaa jotain erityistä että eräällä Illuminatin jäsenellä ja minulla on sama syntymäpäivä ja että Helsingin yliopiston symbolin liittyminen vapaamuurariuteen tms. ja minun ajatukset siellä opiskelusta joskus tulevaisuudessa liittyisivät toisiinsa sillä tavalla, että minusta on tarkoitus tulla vapaamuurari.
Muita ajatuksiani ovat että saan syanidi/myrkkykaasu/häkämyrkytyksen ja kerran jopa se, että vanhempani tarkoituksella tappaisivat minut häkämyrkytykseen. Ahdistus tästä asiasta on kasvanut monesti niin suureksi, että en ole pystynyt nukkumaan tai olemaan kotona. Tiedostan kuitenkin, että muut eivät koe asioita samoin tai pidä niitä totena.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan.
Aha
Edelleen, kuvaamasi oireet kuulostavat psykoottisilta, ei OCD:lta tai ahdistuneisuudelta. Kuuntele lääkäreitä ja yritä luottaa heihin. He tuntevat sinut ja tilanteesi paremmin kuin me palstalaiset.
No ainakin sinä tiedostat, että ajatuksesi ovat harhaisia. Se on hyvä merkki paranemisen kannalta. Ehkä olisi hyvä jutella jonkun ammattilaisen kanssa asiasta.
Mun kaverilla skitsofrenia ja samalta kuulostaa.
Tai ei olla enää tekemisissä kun hän luulee että teen hänelle jotakin. Murh#an tai muuta vastaavaa. Olen ihan tavallinen perheenäiti enkä ikinä ole riidoissa kenenkään kanssa.
Nuo yhteydet, vapaamuurarijutut sun muut kuulostaa tutulta paitsi että kohteet erit.
Käy lääkärillä. Sulla on joku paranoidinen häiriö ja tulet saamaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärillä. Sulla on joku paranoidinen häiriö ja tulet saamaan apua.
Mitä apua?
Vierailija kirjoitti:
Tai ei olla enää tekemisissä kun hän luulee että teen hänelle jotakin. Murh#an tai muuta vastaavaa. Olen ihan tavallinen perheenäiti enkä ikinä ole riidoissa kenenkään kanssa.
Nuo yhteydet, vapaamuurarijutut sun muut kuulostaa tutulta paitsi että kohteet erit.
Oonko muka skitso?
Vierailija kirjoitti:
No ainakin sinä tiedostat, että ajatuksesi ovat harhaisia. Se on hyvä merkki paranemisen kannalta. Ehkä olisi hyvä jutella jonkun ammattilaisen kanssa asiasta.
Psykologille vai kelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo yhteydet, vapaamuurarijutut sun muut kuulostaa tutulta paitsi että kohteet erit.Oonko muka skitso?
Kertomasi perusteella se on hyvin mahdollista.
Ei kumpaakaan.