Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko antaa 1-vuotiaan hoitoon sukulaiselle, joka on

Vierailija
09.09.2014 |

hieman hidasälyinen mutta kiltti, hajamielinen mutta sydämellinen? Ja hidasälyisellä tarkoitan juuri sitä, eli ei pärjää työelämässä muttei kuitenkaan ole mitään diagnoosia. Kyseessä reilu kolmekymppinen mies, ja tilanne olisi siis 4 päivää viikossa kotihoitoa kuopukselle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos tää mahdollinen hoitaja on lapsen isä, uskaltaisin, muutoin en.

Vierailija
22/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on lähisukulainen, niin sinä tuntenet hänet niin hyvin, että osaat arvioida, onko kykenevä hoitamaan vai ei. Ei kukaan osaa täällä ottaa kantaa asiaan. Hidasälyisyyttä on monenlaista, lapsenhoito ei vaadi mitään ruudinkeksijän taitoja, jos hän on kuitenkin päässyt lähihoitajaksi opiskelemaan, niin tuskin älyllinen puoli on este hoidolle.

Miksi kysyt asiaa - mikä sinua tässä itseäsi epäilyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä henkkoht en haluaisi, että lastani hoitaa ihminen, jota pidetään "hidasälyisenä" (pl. ehkä satunnainen muutaman tunnin keikka). En usko, että se on hyväksi lapselle. Anteeksi vain.

(en myöskään haluaisi, että lastani hoitaa huippuälykäs ja ilkeä ihminen, mutta se ei nyt kuulu tähän)

Vierailija
24/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:02"]

Minä henkkoht en haluaisi, että lastani hoitaa ihminen, jota pidetään "hidasälyisenä" (pl. ehkä satunnainen muutaman tunnin keikka). En usko, että se on hyväksi lapselle. Anteeksi vain.

(en myöskään haluaisi, että lastani hoitaa huippuälykäs ja ilkeä ihminen, mutta se ei nyt kuulu tähän)

[/quote]

huippuälykkäällä ja ilkeällä tarkoittanet tämän ketjun tyyppiä joka mollaa downeja?

Vierailija
25/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä tässä haen omille epäilyksilleni vahvistusta, eli toisaalta ajattelen että homma voisi toimiakin mutta oma intuitio on ruvennut sanomaan toisin... Tuo vuorovaikutus on kyllä todella tärkeä pointti.

ap

Vierailija
26/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:12"]

Kai minä tässä haen omille epäilyksilleni vahvistusta, eli toisaalta ajattelen että homma voisi toimiakin mutta oma intuitio on ruvennut sanomaan toisin... Tuo vuorovaikutus on kyllä todella tärkeä pointti.

ap

[/quote]

Downin syndroomaisilla on hyvä vuorovaikutustaito. antaisitko mieluummin downin hoitaa lastasi jos tuntisit downin?

Vierailija
27/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vieraan yksivuotiaan hoito on ihan täyttä työtä täysjärkisellekin ihmiselle. Siinä pitää tsempata ja olla reippaana. Eli en antaisi hoitoon varsinkaan koko päiväksi.

[/quote]

lisään että kyse todella on lähisukulaisesta, ei vieraasta."   ap

Lähisukulaisuudessa ei ole mitään merkitystä yksi vuotiaan hoidossa, jos hoitaja on vajaakuntoinen tai muutoin rajoitteinen, sillä tuon ikäisen lapsen hoito on todella vaativaa ja tarvitsee nopeita hoksottomia ja silmät saa olla selässäkin, koska lapsen oma kehitys on vasta alku tekiöissään. Tilanne olisi aivan toinen, jos lapsi olisi esim. 5-vuotias tai sitä vanhempi. Isoäitinä koen tuon ikäisen kaikista haasteellisemmaksi, vaikka olen terve ja työelämässä, sillä lapsi kerkiää tuossa iässä joka paikkaan, eikä itse ymmärrä vaaroja ja on myös painava nosteltavaksi.

En iki päivänä antaisi, jos hoitaja on rajoitteinen liikkeissään tai muuten älyllisesti hihas.

Eihän päiväkodin hoitajallakaan ole kuin muutama lapsi hoidettavana, vaikka he ovat oman alansa ammattilaisia ja saavat muuta apua esim. ruokailussa ja siivouksessa ja saavat tarvittaessa myös muuta apua.

Vierailija
28/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:12"]

ap

[/quote]

Jos sulla on sellainen intuitio, että homma ei ehkä toimi, niin unohtaisin asian. Tunnet ihmisen, joten intuitiosi on todennäköisesti oikeassa. Tuollaisessa hoitokuviossa pitää miettiä myös varahoito, muuten olet pulassa. Tee vaikka niin, että otat kunnallisen päivähoitopaikan ja tämä henkilö voi sitten silloin tällöin hakea lasta aiemmin tai ottaa hänet päiväksi hoitoon, niin lapsikin saa vaihtelua ja kotipäiviä ja näet samalla, toimiiko homma.

Vierailija
29/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:02"]

[/quote]

huippuälykkäällä ja ilkeällä tarkoittanet tämän ketjun tyyppiä joka mollaa [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:02"]

[/quote]

huippuälykkäällä ja ilkeällä tarkoittanet tämän ketjun tyyppiä joka mollaa downeja?
[/quote]

Ei, en tarkoittanut sinua.