Uskaltaisitko antaa 1-vuotiaan hoitoon sukulaiselle, joka on
hieman hidasälyinen mutta kiltti, hajamielinen mutta sydämellinen? Ja hidasälyisellä tarkoitan juuri sitä, eli ei pärjää työelämässä muttei kuitenkaan ole mitään diagnoosia. Kyseessä reilu kolmekymppinen mies, ja tilanne olisi siis 4 päivää viikossa kotihoitoa kuopukselle.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 06:42"]
Miten sil on aikaa hoitaa lasta ku opiskelee?
[/quote]
iltaopinnot?
En yksivuotiasta, sitten vähän isomman kyllä, mutta en noin säännöllisesti. Kun voi kuitenkin väsyä, jos ei aiempaa kokemusta ole. Tilapäiseen iltahoitoon voisin antaa mielelläni isomman, hehän varmaan sitten leikkisivät yhdessä. Sellaisen, joka ei tarvitse vaippaa ja osaa jo hakea itsekin välipalaa jos ei muista antaa, neljävuotiaasta ylöspäin.
Miten sil on aikaa hoitaa lasta ku opiskelee?
iltaopinnot?
4 päiväinen työviikko 9-10h/päivä ja iltaopinnot ovat todella rankka yhdistelmä, eikä vähiten hidasälyiselle.
En noin pientä abtaisi sen hajamielisyyden takia. Mutta esun kuusivuotiaan voisin antaa kun muistuttaa jo itse kaikesta ym.
En todellakaan olisi antanut, en muutenkaan muille kuin luotettaville fiksuille isovanhemmille. Joskus parin vuoden iässä olivat ensi kerran mummon kanssa noin tunnin. Myöhemmin menivät omasta halustaa yökylään noin kolme-neljä vuotiaana mummolaan joka on muutaman kilometrin päässä.
Vieraille tai edes tuttaville en olisi koskaan jättänyt, en kyllä päiväkotiinkaan halunnut viedä täysin vieraiden hoitoon joten hoidin itse, se oli ihan parasta.
No en todellakaan, suunnitelmasi kuulostaa kauhealta. Yksivuotias tarvitsee reippaan hoitajan, joka on hetkessä mukana.
Hidasälyinen, työelämään sopimaton, kolmekymppinen mies ei ole sopiva lastenhoitajaksi. Mitä hän kykenisi lapselle antamaan? Ulkoilisiko, laittaisi ruoan, siivoaisi sotkut, nukuttaisi, vaihtaisi vaipat, leikkisi, lukisi ja laulaisi? Eikä istusi netissä ja pitäisi enintään lasta hengissä?
Lapsenhoito työpäivän ajan vastaa työpäivää. Saisiko kyseinen tyyppi töitä päiväkodista? No ei saisi.
Miten ihmeessä luulet saavasi vastauksen täältä, eihän me sitä miestä tunneta?! Eiköhän se riipu aika monesta asiasta ja ihan itse sen arvioit. Pystyykö hän keskittymään lapsenhoitoon niin, ettei kaveri tipu kaikkialta päälleen, konttaa auton alle tai syö ruuveja maasta? Maailmassa on varmasti aika monta hidasta isääkin, joiden lapset ovat säilyneet ehjinä, mutta itsehän sen päättelet...
Ei kuulosta lainkaan hyvältä. Luulen, että lapsen olisi parempi päiväkodissa tai pph:lla.
Se, että vaikuttaa kiltiltä aikuisen silmään ei tarkoita, että osaisi antaa taaperolle tämän tarvitsemaa hoivaa ja vuorovaikutusta.
En antaisi. Uskallan juuri ja juuri antaa oman 1-vuotiaani muutamaksi tunniksi hoitoon normaaliälyiselle lapsettomalle sukulaiselle.
Niinkuin edellä mainittiin, vuorovaikutus on tuossa iässä TODELLA tärkeää. Se vaikuttaa suoraa lapsen älykkyyteen?
Riippuu aika paljon siitä, miksi ei pärjää työelämässä. Ei tuohon voi ottaa kantaa tuntematta ihmistä. 4 kokonaista päivää viikossa säännöllisesti on kuitenkin ihan täyttä työtä. Jos henkilö ei esim. pysty sitoutumaan pitkäjänteiseen työhön, niin ei tuo kuvio toimi.
Olisiko ratkaisu paras mahdollinen teidän perheelle ja lapselle vai onko tavoitteesi yrittää työllistää henkilö, joka ei muute saa töitä?
Vieraan yksivuotiaan hoito on ihan täyttä työtä täysjärkisellekin ihmiselle. Siinä pitää tsempata ja olla reippaana. Eli en antaisi hoitoon varsinkaan koko päiväksi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:44"]
Riippuu aika paljon siitä, miksi ei pärjää työelämässä. Ei tuohon voi ottaa kantaa tuntematta ihmistä. 4 kokonaista päivää viikossa säännöllisesti on kuitenkin ihan täyttä työtä. Jos henkilö ei esim. pysty sitoutumaan pitkäjänteiseen työhön, niin ei tuo kuvio toimi.
Olisiko ratkaisu paras mahdollinen teidän perheelle ja lapselle vai onko tavoitteesi yrittää työllistää henkilö, joka ei muute saa töitä?
[/quote]
en haluaisi viedä lasta päiväkotiin tai tuntemattomalle pph:lle vaan antaa mahdollisuuden olla kotona hoidossa, oman lähisukulaisen hoitamana. Syy miksi kyseinen henkilö ei pärjää työelämässä on minun mielestäni se, että hän on aina hakeutunut itselleen todella sopimattomiin tehtäviin, eli ei ehkä ole ihan löytänyt sitä omaa paikkaa työelämässä. Nyt on opiskelemassa lähihoitajaksi.
ap
Antaisitteko mieluummin seuraavalle: kaksikymppinen lievästi kehitysvammainen Downin syndroomainen nainen, joka koko ajan tilanteen tasalla liikaakin, kovaääninen ja kova komentamaan muita ihmisiä? Varastaa shown ryhmässä ja vie kaiken huomion. Minä en. Joku sanoo kohta näkevänsä nuo piirteet downeissa myönteisinä, mutta minä en.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:45"]
Vieraan yksivuotiaan hoito on ihan täyttä työtä täysjärkisellekin ihmiselle. Siinä pitää tsempata ja olla reippaana. Eli en antaisi hoitoon varsinkaan koko päiväksi.
[/quote]
lisään että kyse todella on lähisukulaisesta, ei vieraasta.
ap
Jos mies jo opiskelee, miten hän ehtisi hoitaa lastasi? 4 päivää viikossa koko päivän? Et voi olla tosissasi, mutta omahan on mukulasi..
Muksun on huomattavasti parempi olla luotettavan hoitajan hoidossa, vaikka et tätä tuntisi ennestään.
Miten noi down jutut liittyy tähän? En tajua. Mutta ap, en mäkään antaisi tollaselle hoitoon. Mitä jos jotain tapahtuis? Siinä menis kaikkien välit pilalle.