Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka lapsi on päiväkodissa hoidossa

Vierailija
09.09.2014 |

Oletko koskaan miettinyt paljonko lapsesi juo vettä tai maitoa hoitopäivän aikana?

Olen itse päiväkodissa töissä ja ollut useammassa eri talossa ja valitettavan usein lapset eivät juo päivän aikana kuin ehkä 2dl maitoa.

Olen itse aina antanut lapsille myös vettä päivän aikana esim. kun tullaan ulkoa sisälle. Lapsethan liikkuvat koko ulkoilun ja sen jälkeen mennään syömään ja lapsi saa eteensä sen mukin tai lasin missä on pieni määrä maitoa. Usein pienemmäykun lapset sitten ruuan jälkeen käsi ja naamapesulla yrittävät hörpätä sitä vettä aikuisen kädestä joka pesee kasvoja.

Tämä ei mielestäni riitä ja pienimmät lapset kun eivät sitä juotavaa välttämättä osaa pyytää. Itse olen työssäni aina saanut muilta työntekijöiltä negatiivistä palautetta siitä kun annan vettä mutta olen aina antanut ja annan jatkossakin.

Nyt kehoitankin teitä kaikkia vanhempia vaikka ihan kysäisemään tästä asiasta päiväkodissa.

Minusta ainakin olisi kurjaa jos olen liikkunut puolitoista tuntia kokoajan ja sen jälkeen en saa juotavaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pistänyt saman asian merkille, kun olen tehnyt lukuisissa päiväkodeissa sijaisuuksia pääkaupunkiseudulla. Ikävä kyllä on tullut vastaan myös hoitajia, jotka eivät halua juottaa lapsille vettä siksi, ettei näitä ala pissattaa ylimääräistä (eli ennen ulkoiluja ja ennen ja jälkeen päiväunien ei riitä vessailuun). Todella typerää ja itsekästä. Vaatikaa vanhemmat parempaa nesteytystä lapsillenne, niin ehkäpä tämäkin epäkohta saadaan poistumaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi