Vauva 4 kk ja mies vituttaa
Mä oon niin kypsä tähän touhuun kotona... Mies valittaa joka ikisestä asiasta ja muutenkin kuin myrkyn niellyt. Tulee kotiin ja valittaa ensimmäisenä, etten oo ehtinyt siivota/tiskata/imuroida/pyykätä/tehnyt ruokaa... Yms. Vauvalla on vaikea refluksitauti, joka vaatii hoitoa ja vauva hoivaa ja turvaa kaiken aikaa, yksinkertaisesti mä en vaan pysty tekemään mitään muuta kuin olemaan kiinni vauvassa ja siivota n. 80 puklua päivässä ja yrittää näillä helteillä saada vauvalle ravintoa edes vähän. Saan koko ajan olla syöttämässä. Voimat on kovilla, yöt silkkaa helvettiä, apua ei löydy ja oon ihan loppu tähän tilanteeseen. Mä nykyään nautin, kun mies lähtee töihin, enkä odota töiden loppumista. Mua niin vituttaa tää tilanne, mies hermostuu aina, kun vauva huutaa kipujansa "koita nyt saada se hiljaseks!". Ja se huuto voi jatkua monta tuntia eteenpäin. Vauva ei nuku muuta, kuin minun sylissä, ja silloin ainut "vapaa-aika"mulle. Puhelin käteen ja nettiin. Niskat ja hartiat jumissa, kun yrittänyt nukkua samalla, kun vauvakin istuma-asennossa. Ja mies vaan valittaa...sen kanssa kun yrittää keskustella asiasta niin suuttuu ja lähtee ovet paukkuen.En jaksa enää :(
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 23:24"]
Ei kai se sille miehelle sen helpompaa ole selvitä refluksivauvan kanssa kuin sinulla. Valivali.
[/quote]Eihän se mies taida edes yrittää selvitä sen vauvan kanssa. Valittaa vaan. Ei selvästi ymmärrä koko tilannetta kun ei ole vaivautunut hoitamaan vauvaa tai kotia.Miehen täytyy nyt ottaa vastuu omasta osastaan kotona. 8 tunnin työpäivä ei ole syy lusmuilla velvollisuuksista kotona.Miehen täytyy itsensä yrittää saada vauva välillä"hiljaiseksi" eikä sysätä koko hoitovastuuta väsyneelle vaimolle.Yövalvomiset on rankkoja ja vie voinat keneltä tahansa. Voimia ap:lle.
Hirveä mies! Voisitpa näyttää sille kirjoituksesi.
Voi vauva parkaa :( vauvan hyvinvointiahan sen ukkosi pitäisi ajatella, ja sinun tottakai. Ei se vauva ilkeyttään itke ja huuda, vaan hätää kipua ja pahaa oloa :(
Sille sun miehellesi pitäisi pikkasen valottaa montako tuntia sinä ja vauva (joka loogisesti tarvitsee paljon unta) saatte nukuttua vuorokauden aikana ja paljonko sulla on "omaa aikaa" että ehtisit muka vielä kaikki kotityötkin tehdä..
Ei kai se sille miehelle sen helpompaa ole selvitä refluksivauvan kanssa kuin sinulla. Valivali.
Yritä löytää joku ketä opettais käyttämään liinaa. Ei sun vielä kuulukkaan tehdä muuta kuin olla vauvan kanssa. Ota päivällä paita pois ja vauva pelkällä vsipalla tai harsolla syliin, saa hän hyvää mieltä. Nyt menet kun syksyllä alkaa mll tai vauvakerho, jaksat paremmin. Viihtyiskö vauva sitterissä tai kantokopassa pöydällä tai sun mukana kun teet kotitöitä?
Huoh..toivottavasti olette löytäneet jo avun. Vie vauva refluksista ymmärtävälle lääkärille. Siinä ei paljon sitterit auta. Eikä vaikean refluksin kanssa mennä noin vaan vauvakerhoon..haloo! Nimim. refluksihelvetin läpikäynyt x 2