Vaikeaa ymmärtää. Otimme saman verran lainaa,
mutta meidän perhe maksoi sitä takaisin 1000 €/kk ja tuttavaperhe 650 €/kk. Tuttavaperhe on nyt maksuvaikeuksissa, kun taas meidän perhe on nauttinut jo pari vuotta kokonaan maksetusta asunnosta ja kartuttanut säästöjään sen lisäksi. Tulomme ovat samat ja lapsia yhtä monta, mutta menomme varmasti eri. Miksi tarvitsitte niin korkean elintason, kun meidänkään tavalla ei ole tarvinnut aivan nuukailla? Ette nähtävästi osaa käyttää rahojanne oikein, kun tilanne on edennyt näin pitkälle? Korotkin ovat alhaalla ja käytte töissä, joten emme ymmärrä. Teilä on tietenkin vaihtunut auto useammin kuin meillä noin esim.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:01"]
Minäkin olen opettanut, että lapset eivät vertailisi ihmisiä keskenään. Olen kertonut, että ihmiset ovat erilaisia ja on hyvä ottaa selvää, että millä tavalla erilaisia, jotta löytäisi heidän vaikuttimensa ja ymmärtäisi kehen kannatta missäkin asiassa luottaa, miten auttaa, miten ei ja milloin jättää oman onnensa nojaan. Omista asioistani voin kertoa esimerkin kautta sen miten itse toimin, mutta en arvostella suoraan, että mielestäni teitte nyt typerästi. Neuvon vain omin kokemuksini ja hankkimaani tietoon nojaten. Kysyä kannattaa, jos oikeasti jokin mietityttää eli en suoraan nytkään sano, että voihan p€%&a teidän touhujanne! Tällä palstalla totean, että olemme erilaisia mielestäni hyvin ikävin yksilö- ja yhteiskuntatason seurauksin.
Onneksi hän on löytänyt mieleisensä miehen ja minä mieleiseni. En sietäsi hetkeäkään hänen miestään! Onneksi he sopivan toisilleen yhtä hyvin kuin mekin toisillemme.
ap
[/quote]
Mitä hittoa sä lässytät???
Ai nyt sen kaverin mieskin on paska :D
Joku kirjoitti, että olisimme ystäviä, joten kirjoitin itsekin, että "ystäviä". Olemme enemmän tuttavia. Autoista puheenollen, mieluummin alennamme itsemme ja olemme pilkan kohteina velattomasti ostetulla autollamme, kun auto on heille selvästi se status juttu ja saavat luulla, että emme varmaankaan saaneet enempää velkaa, kun tuollaisen hankimme! Annetaan heidän päteä velan määrässä ja auton vuosimallissa ja merkissä. Eiköhän niillä ole huonompi omanarvontunto, jotka tarvitsevat autoa pönkitykseksi? Olemme onnellisia. Tunnemme itsemme. Olemme tyytyväisiä.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:11"]
Joku kirjoitti, että olisimme ystäviä, joten kirjoitin itsekin, että "ystäviä". Olemme enemmän tuttavia. Autoista puheenollen, mieluummin alennamme itsemme ja olemme pilkan kohteina velattomasti ostetulla autollamme, kun auto on heille selvästi se status juttu ja saavat luulla, että emme varmaankaan saaneet enempää velkaa, kun tuollaisen hankimme! Annetaan heidän päteä velan määrässä ja auton vuosimallissa ja merkissä. Eiköhän niillä ole huonompi omanarvontunto, jotka tarvitsevat autoa pönkitykseksi? Olemme onnellisia. Tunnemme itsemme. Olemme tyytyväisiä.
ap
[/quote]
Miksi sinä edes vertailet autojanne keskenään??? Ei normaali ihminen murehdi sitä, että jos muut luulevat ettemme saaneet tarpeeksi lainaa uuteen! Haloo, sä olet ihan pimeä!
Ei taida ap:lla olla ihan kaikki muumit laaksossa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:50"]
Ei ole iskenyt mitään ylimääräistä. Ovat hankkineet tuloihinsa nähden liiian suolaisen hintaisia autoja lainarahalla. Lasten jääkiekkoharrastus on ollut myös varsin kallis, mutta joutuivat lopettamaan maksuvaikeuksien vuoksi. Mies tarvitsee kalliita "leluja", tupakka maksaa ja alkoholi, vaikka eivät mitään rapajuoppoja olekaan.
ap
[/quote]
Kylläpä sinua nyt kauheasti kiinnostaa muiden elämä. Kannattais vaikka alkaa harrastamaan jotain, jotta saisit muuta ajateltavaa.
Minuakin ihmetyttää miksi puhut aloituksessa heistä ja sitten kohdistat puheesi meitä kohti? Minä en ole tuo tuttavasi.
Ei kiinnosatkaan, että mitä he ajattelevat autostamme, mutta heitä näyttää kiinnostavan, joten autamme vertailussa ja kerromme kaikki huonot puolet ja hyvänä puolena taloudellisuuden. Korostamme huonoja puolia, koska on se vaan niin haukaa, kun siitä repeääkiin riemu!
ap
Mun on ihan helppo ymmärtää, että toiset toimivat eri tavoin kuin mitä itse teen. Pienemmässä ja suuremmassa mittakaavassa näin tapahtuu oikeastaan koko ajan.
Aika kamalaa joutua sietämään tuttavapiirissään ihmisiä, joita ei ymmärrä. Jos vaan voisit katkaista välit?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:50"]
Ei kiinnosatkaan, että mitä he ajattelevat autostamme, mutta heitä näyttää kiinnostavan, joten autamme vertailussa ja kerromme kaikki huonot puolet ja hyvänä puolena taloudellisuuden. Korostamme huonoja puolia, koska on se vaan niin haukaa, kun siitä repeääkiin riemu!
ap
[/quote]
Ja sitten itket vauva palstalla valittamassa miten suo vituttaa kun "ystävät" vertailee teidän autoa ja pitää teitä huonompina vaikka ihan itsehän sitä tuota ystävän vertailua ruokit ja oikein kannustat kun kerran korostat vain niitä huonoja puolia. Pitäiskö sun hankkia jotain sisältöä elämälles...?
ap
[/quote] No et kyllä kovin onnelliselta vaikuta, vaan kateelliselta ja katkeralta.
Meillä on autona vanha loso, mutta ei ole ikinä ennen tullut mieleenkään miettiä, onko naapurin uusi auto joku jatke heille. Olen aina vain olettanut, että he tykkäävät ajaa paremmalla ja uudemmalla autolla.
Vaikutat kyllä todella kateelliselta. Sinun kannattaa varmaan printata tiliotteesi jokaiseen mahdolliseen paikkaan, että kaikki näkevät, kuinka varakkaita ovat. Sinua vaivaa eniten se, että ihmiset luulevat teidän olevan köyhiä, kun on vanha auto ja lapset ei harrasta ja ette raski panna rahaa mihinkään.
ap
[/quote]
Toivottavasti teidän pihiytenne ei koidu kohtalokseksenne auton kanssa. Uudet autot ovat turvallisempia. Mieluummin velkaa pankkiin ja turvallinen auto alla kuin velaton turvaton rutkula menopelina.
Onko ap:lla vain YKSI auto? Siis todellakin? (Myötähäpeää)
Minäkin olen opettanut, että lapset eivät vertailisi ihmisiä keskenään. Olen kertonut, että ihmiset ovat erilaisia ja on hyvä ottaa selvää, että millä tavalla erilaisia, jotta löytäisi heidän vaikuttimensa ja ymmärtäisi kehen kannatta missäkin asiassa luottaa, miten auttaa, miten ei ja milloin jättää oman onnensa nojaan. Omista asioistani voin kertoa esimerkin kautta sen miten itse toimin, mutta en arvostella suoraan, että mielestäni teitte nyt typerästi. Neuvon vain omin kokemuksini ja hankkimaani tietoon nojaten. Kysyä kannattaa, jos oikeasti jokin mietityttää eli en suoraan nytkään sano, että voihan p€%&a teidän touhujanne! Tällä palstalla totean, että olemme erilaisia mielestäni hyvin ikävin yksilö- ja yhteiskuntatason seurauksin.
Onneksi hän on löytänyt mieleisensä miehen ja minä mieleiseni. En sietäsi hetkeäkään hänen miestään! Onneksi he sopivan toisilleen yhtä hyvin kuin mekin toisillemme.
ap