Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttavat suojatien eteen pysähtyjät

Vierailija
09.09.2014 |

Että jaksaa ärsyttää nämä suojatien eteen pysähtyvät autoilijat. Vaikka olisin vielä metrien päässä suojatiestä, niin siihen pitää stopata jarrut kirskuen ja sitten jäädä pällistelemään omahyväisesti, että katsokaa nyt kaikki miten erinomaisen hyvä ihminen minä olen, enkös olekin vaikka alla on hieno kallis auto. Odottavat vielä sitä pikku palkinto-kädenheilautusta kuin Pavlovin koirat kuola valuen. Kiitos kun olit niin helvetin laupias huonompiosaiselle kanssaihmiselle, moi moi!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätien jatke ei ole suojatie, ja pyöräilijä väistää ellei autoilijalle ole kolmiota. https://liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/liikennevinkki/pyoratien-jatke-ei-ole-suojatie

Vierailija
22/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:25"]

Että jaksaa ärsyttää nämä suojatien eteen pysähtyvät autoilijat. Vaikka olisin vielä metrien päässä suojatiestä, niin siihen pitää stopata jarrut kirskuen ja sitten jäädä pällistelemään omahyväisesti, että katsokaa nyt kaikki miten erinomaisen hyvä ihminen minä olen, enkös olekin vaikka alla on hieno kallis auto. Odottavat vielä sitä pikku palkinto-kädenheilautusta kuin Pavlovin koirat kuola valuen. Kiitos kun olit niin helvetin laupias huonompiosaiselle kanssaihmiselle, moi moi!

[/quote]

Vittu miten tyhmä ja vastenmielinen ihminen voit olla. Kaasuta ihmeessä ensi kerralla siitä toiselta kaistalta ohi, avaa ikkuna ja huuda tälle pysähtyjälle: VITTU SÄ OOT NOLO!!!! Varmista että lähdet ohitukseesi vasta kun keltalakkinen ekaluokkalainen on jo astunut suojatielle. Näin varmistut myös siitä, että oikean puoleinen etupuskurisi ennättää osua typerää ekistä kylkeen.

[/quote]

Et ilmeisesti ymmärtänyt aloitusta? Aloittaja on kävellen liikenteessä joten minkä ihmeen ikkunan hän avaa huutaakseen?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:31"]Ite meinasin ajaa jonkun volvon kylkeen pyörällä kun tuli kolmion takaa ja pysähtyi keskelle suojatietä. Mulla oli vielä ihan kiitettävästi vauhtia, kun ajoin alamäkeen aika vauhdilla. [/quote] Ajoitko suojatiellä? Jos teit niin rikoit lakia. [/quote] Älä nyt höpötä. Jos suojatielle pääsee pyörätieltä, se on pyörätien jatke, jossa saa pyöräillä. Väistämisvelvollisuus tuossa tosin on pyöräilijällä, varsinkin kun se auto oli jo suojatien päällä. [/quote]. Milloin kolmion takaa tulevalla on ollut etuajo-oikeus?

[/quote]

Aa joo totta, kolmion takaa. Otan sanani takaisin.

Vierailija
24/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vittu miten tyhmä ja vastenmielinen ihminen voit olla. Kaasuta ihmeessä ensi kerralla siitä toiselta kaistalta ohi, avaa ikkuna ja huuda tälle pysähtyjälle: VITTU SÄ OOT NOLO!!!! Varmista että lähdet ohitukseesi vasta kun keltalakkinen ekaluokkalainen on jo astunut suojatielle. Näin varmistut myös siitä, että oikean puoleinen etupuskurisi ennättää osua typerää ekistä kylkeen.

[/quote]

Vittu miten tyhmä sä oot kun et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
25/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Taidat olla vähän yksinkertainen...

Vierailija
26/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:44"]Pyörätien jatke ei ole suojatie, ja pyöräilijä väistää ellei autoilijalle ole kolmiota. https://liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/liikennevinkki/pyoratien-jatke-ei-ole-suojatie
[/quote]

Kovin ahdas tulkinta. Autoilija väistää myös jos hän kääntyy risteävälle tielle jota pyöräilijä ylittää pyörätien jatketta pitkin, jos hän tulee pihalta, parkkipaikalta, stop-merkin takaa, huoltoasemalta, pihakadulta yms.

Vierailija
27/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:40"]

Mua taas vituttaa suunnattomasti se, että nää urpo pyöräilijät EI TALUTA. Ne tulee sieltä vauhdilla ja vaikka näkee, että mä en oo pysähtymässä niin luulee kuitenkin että oon väistämisvelvollinen. En ole. Se on talutettava tai jos ajat kylkeen, niin myös maksat. Koska se luetaan ajoneuvoksi. Kroppasi voi kyllä kärsiä, joten taluta ...

[/quote]

No kyllähän sä joissain tilanteissa olet väistämisvelvollinen. Esim.kun olet valoissa kääntymässä ja jalankulkijoilla palaa samaan aikaan vihreä. Kyllä sun sillon pitää väistää suojatiellä menijöitä.

Vierailija
28/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:48"]
Kovin ahdas tulkinta. Autoilija väistää myös jos hän kääntyy risteävälle tielle jota pyöräilijä ylittää pyörätien jatketta pitkin, jos hän tulee pihalta, parkkipaikalta, stop-merkin takaa, huoltoasemalta, pihakadulta yms.
[/quote]
Kuten voit linkin takaa lukea.

Vierailija
29/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:31"]Ite meinasin ajaa jonkun volvon kylkeen pyörällä kun tuli kolmion takaa ja pysähtyi keskelle suojatietä. Mulla oli vielä ihan kiitettävästi vauhtia, kun ajoin alamäkeen aika vauhdilla. [/quote] Ajoitko suojatiellä? Jos teit niin rikoit lakia. [/quote] Älä nyt höpötä. Jos suojatielle pääsee pyörätieltä, se on pyörätien jatke, jossa saa pyöräillä. Väistämisvelvollisuus tuossa tosin on pyöräilijällä, varsinkin kun se auto oli jo suojatien päällä. [/quote]. Milloin kolmion takaa tulevalla on ollut etuajo-oikeus?

[/quote]

Eikö porukka osaa väistämissääntöjä tällä palstalla? Kolmion takaa tulevalla ei todellakaan ole etuajo-oikeutta. Myös silloin kun auto kääntyy oikealle ja pyöräilijä ajaa suoraan (esim. valoristeys, jossa pyöräilijällä ja autoilijalla on samaan aikaan vihreät) niin autoilija on väistämisvelvollinen.

Ja tiedoksi: voitteko pliis pysähtyä siihen suojatien eteen, kun viereinen auto on pysähtynyt. Kyseisiä vaaratilanteita on aivan liikaa. Huomaa, että eletään jossain Puolassa eikä länsimaassa.

Vierailija
30/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:40"]

Mua taas vituttaa suunnattomasti se, että nää urpo pyöräilijät EI TALUTA. Ne tulee sieltä vauhdilla ja vaikka näkee, että mä en oo pysähtymässä niin luulee kuitenkin että oon väistämisvelvollinen. En ole. Se on talutettava tai jos ajat kylkeen, niin myös maksat. Koska se luetaan ajoneuvoksi. Kroppasi voi kyllä kärsiä, joten taluta ...

[/quote]

Niin varmaan. Yks mersukuski päätyi kyllä maksumieheksi, kun liikenneympyrään tullessa ajoi pyöräilijän päälle. Miksikö? Koska tuli kolmion takaa väistämättä risteävää liikennettä. Että kannattaa varmaan mennä uudestaan autokouluun.

Vierailija
31/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatie ei ole pyörätien jatke, paitsi silloin, jos suojatietä ennen ja sen jälkeen on pyöräilyyn luvallinen tie. Silloin suojatien saa ylittää pyöräillen, vaikka erillistä pyöräilykaistaa ei olisikaan merkitty. Pyöräilijä väistää suojatiellä autoilijaa, jos autolle ei ole kolmiota. Näin minulle ajokortittomalle opasti liikennepoliisi pari vuotta sitten, kun ajoin pyörällä sellaisen suojatien yli, jonka toisella puolella ei enää ollut pyöräilyyn luvallista tietä.

Tässä vielä asia tuolta aiemmin mainitun linkin takaa:

https://liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/liikennevinkki/pyoratien-jatke-ei-ole-suojatie

"”Kun pyörätie jatkuu toisella puolella tien ylityskohtaa, voi perinteiset suojatien valkoviivat lukea pyörätien jatkeeksi ja ylittää ajorata satulassa pysyen”, Tavaststjerna tiivistää.

Suojatiemerkinnät selkiytyvät vuoden 2017 loppuun mennessä, jolloin kaikista ylityskohdista ja niiden tiemerkinnöistä tulee käydä selkeästi ilmi, milloin kyse on jalankulkijoille tarkoitetusta suojatiestä ja milloin pyörätien jatkeesta."

Vierailija
32/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä uskomaton. Ihmettelen, miten joillekin ihmisille on myönnetty ajokortti, kun eivät osaa edes perus liikennesääntöjä.

Vierailija
33/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:00"]

Suojatie ei ole pyörätien jatke, paitsi silloin, jos suojatietä ennen ja sen jälkeen on pyöräilyyn luvallinen tie. Silloin suojatien saa ylittää pyöräillen, vaikka erillistä pyöräilykaistaa ei olisikaan merkitty. Pyöräilijä väistää suojatiellä autoilijaa, jos autolle ei ole kolmiota. Näin minulle ajokortittomalle opasti liikennepoliisi pari vuotta sitten, kun ajoin pyörällä sellaisen suojatien yli, jonka toisella puolella ei enää ollut pyöräilyyn luvallista tietä.

https://liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/liikennevinkki/pyoratien-jatke-ei-ole-suojatie

"”Kun pyörätie jatkuu toisella puolella tien ylityskohtaa, voi perinteiset suojatien valkoviivat lukea pyörätien jatkeeksi ja ylittää ajorata satulassa pysyen”, Tavaststjerna tiivistää.

Suojatiemerkinnät selkiytyvät vuoden 2017 loppuun mennessä, jolloin kaikista ylityskohdista ja niiden tiemerkinnöistä tulee käydä selkeästi ilmi, milloin kyse on jalankulkijoille tarkoitetusta suojatiestä ja milloin pyörätien jatkeesta."

[/quote]

Jännä, miten tästä on kahta virallista tietoa: http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t

"Ajoradan voi ylittää suojatietä pitkin pyöräillen, jos suojatie jatkuu pyörätien jatkeena. Suojatietä voi pitää aina pyörätien jatkeena, jos pyöräilijä saapuu pyörätieltä suojatielle (riippumatta siitä jatkuuko pyörätie tien toisella puolella vai ei). "

Tuohon liittyen on mainittu Korkeimman oikeuden ennakkopäätös (1996:125). Korkein oikeus on siis eri mieltä Liikenneturvan kanssa...

Vierailija
34/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:31"]

Ite meinasin ajaa jonkun volvon kylkeen pyörällä kun tuli kolmion takaa ja pysähtyi keskelle suojatietä. Mulla oli vielä ihan kiitettävästi vauhtia, kun ajoin alamäkeen aika vauhdilla.

[/quote]

Olen meinannut (tahallani) kävellä auton kylkeen, kun se pysähtyy keskelle suojatietä. Siinä ei juuri muita kunnioiteta. Ja  tuo on ärsyttävän yleistä.

Vierailija
35/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:31"]Ite meinasin ajaa jonkun volvon kylkeen pyörällä kun tuli kolmion takaa ja pysähtyi keskelle suojatietä. Mulla oli vielä ihan kiitettävästi vauhtia, kun ajoin alamäkeen aika vauhdilla.
[/quote]

Ajoitko suojatiellä? Jos teit niin rikoit lakia.
[/quote]
Pyörätie jatkui molemmilla puolilla ja volvo pysähtyi keskelle suojatietä ja tuli kolmion talaa. Volvolla oli väistämisoikeus ei mulla

Vierailija
36/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nämä on vähän selkeytyneet, eli jos saat ajaa suojatielle laillisesti on se jatke.

Vierailija
37/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:05"]

[/quote]

Jännä, miten tästä on kahta virallista tietoa: http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t

"Ajoradan voi ylittää suojatietä pitkin pyöräillen, jos suojatie jatkuu pyörätien jatkeena. Suojatietä voi pitää aina pyörätien jatkeena, jos pyöräilijä saapuu pyörätieltä suojatielle (riippumatta siitä jatkuuko pyörätie tien toisella puolella vai ei). "

Tuohon liittyen on mainittu Korkeimman oikeuden ennakkopäätös (1996:125). Korkein oikeus on siis eri mieltä Liikenneturvan kanssa...

[/quote]

Mäkin huomasin tuon saman, kun vielä googlasin lisävarmistusta sille, että muistin poliisin sanat oikein. Ja tosiaan se liikennepoliisikin on näemmä eri mieltä kuin korkein oikeus.

Vierailija
38/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää, jos autoilijat eivät pysähdy suojatien eteen (ollessani jalankulkija). Täällä Helsingin keskustassa ajonopeudet ovat niin alhaisia, että lähden aina ylittämään tien riippumatta siitä, näyttääkö kuski olevan pysähtymässä vai ei. Tiedostan tämän olevan vaarallista, mutta vituttaa ne pyhillä peltilehmillään posottavat autoilijat sen verran että...

Vierailija
39/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Takahikiällä ap on käynyt autokoulun, jos yleensä on käynyt. Taitaa olla kortti hankittu kirjekurssilla. Vai onko korttia aivonakaan? Säännöt on ainakin jäänyt lukematta ja sisäistämättä.

Vierailija
40/59 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa noita aiempia tähän lainata, mutta tuo KKO:n päätös on ajalta ennen lakimuutosta joka tehtiin 1997, eli se ei ole sellaisenaan sovellettavissa koska laki on muuttunut päätöksen jälkeen. Itse asiassa tuota päätöksiä pidetään yleisesti syynä lakimuutokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi