Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eteisistukan siirtyminen?

Vierailija
09.09.2014 |

Miten todennäköistä, että vielä 31-38rv välissä istukka siirtyy kohdun suun päältä? Toivonko ja haaveileko turhaa alatie synnytystä. Millä viikoilla teillä on siirtynyt joilla on ollut sama kohtalo?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin,et ei mielellää nukuta pelon takia ettei vauvalle tuu hengitys ongelmia. Mut keskustelu tukea saa niin paljon ku on tarve. Oon keskustellut kavereiden,äidin ja hoito henkilökunnan kans ainaku on tullut semmonen olo. Kuitenkin pelko pysyy ja kasvaa loppua kohden. Jotenkin pitäs vaan oppia rentoutuu ja saada rauha ennen sektiota. Te joilla on ollut eteisistukka tai jostain muusta syys aikasemnin sektio. Kuinka pian olette koittanut uutta raskautta sektion jälkeen? Haluaisin useamnan ku kaks lasta suhkot pienellä aika välillä, mut en tiiä pilaako sektio suunnitelmat. :) ap

Vierailija
2/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, et pelkoni johtuu siitä et äitini on synnyttänyt sektiolla kolme melko peräkkäin. Jolloin viimeisessä raskaudessa tuli kohtuun repeymä ja jouduttiin tekeen hätäsektio. Joka pelasti äitini ja siskoni hengen viime tipassa. Äiti on kertonut mulle usein tarinaa ku olin nuorempi ja se kummittelee nyt taustalla. :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siirtynyt siihen viimeiseen kontrolliin mennessä, joka oli siis lääkärin tekemä synnytystapa-arvio. En muista, millä viikolla se oli, jotenkin mulla on sellainen kuva, että synnytystapa-arviot tehdään suunnilleen viikolla 36. (Mulle tehtiin synnytystapa-arvio kuopuksenkin kohdalla, mutta jotenkin tää vauva-aika on sellaista, että yksityiskohdat katoavat...)

Vierailija
4/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi pelastit mun päivä ja sait minut hymyileen. Just ton halusin tietää onko jollakin siirtynyt viel myöhemmin ku 30rv. Itse meen siihen synnytys tapa arvioon kuukauden päästä. Lasken siihen päiviä toivekkaana pelon kanssa. Vauva aika menee usein väsyneenä ja vauhdilla. Ja tuntuu et ei muista mitään. Mut myöhemmin muistaa ihania hetkiä paljonkin. Nautihan pienestä vauvasta ja nuuski vauvan tuoksua. :)

Vierailija
5/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv ap

Vierailija
6/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:41"]

Epäilen, et pelkoni johtuu siitä et äitini on synnyttänyt sektiolla kolme melko peräkkäin. Jolloin viimeisessä raskaudessa tuli kohtuun repeymä ja jouduttiin tekeen hätäsektio. Joka pelasti äitini ja siskoni hengen viime tipassa. Äiti on kertonut mulle usein tarinaa ku olin nuorempi ja se kummittelee nyt taustalla. :) ap

[/quote] Tuo taitaa kyllä olla harvinaisempaa. Uutta raskautta suositellaan vasta korkeintaan vuoden kuluttua sektiosta juuri tuollaisten tapahtumien takia. En olisi sinuna tuosta huolissaan. Ja etisessä istukassahan tiedetään, että sektio on tulossa, jolloin siihen voidaan varautua. Suunniteltu sektio on turvallisempi kuin hätä-sellainen. Toivottavasti tämä auttaa edes vähäsen. :-)

Vierailija
7/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköistä, että siirtyy! Vain 1-2 prosentilla ei siirry. Murehdin samaa asiaa tänä kesänä ja siirtyi pois edestä viikkoon 31 mennessä.

Vierailija
8/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 11:23"]Hyvin todennäköistä, että siirtyy! Vain 1-2 prosentilla ei siirry. Murehdin samaa asiaa tänä kesänä ja siirtyi pois edestä viikkoon 31 mennessä.
[/quote]

Sori, ymmärsin kysymyksen väärin. Siis joo, kyllä sen olisi pitänyt siirtyä pois edestä jo noille viikoille mennessä. Todennäköisesti joudut sektioon.

Vierailija
9/26 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äidin kohtalo on varmastikki harvinaista. Ajattelinkin,et vuoden väli voisi olla hyvä sektion jälkeen. :) Niin varmasti on ettei enään istukka siirry. Ja pitää vaan koittaa sisäistä asiaa. Lämmin kiitos kommenteista ja tuesta. Hyvä tietää etten oo ainut jolla on tehty sektio eteisistukan takia. :) ap

Vierailija
10/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan kukaan oo kokenut samaa??

Vierailija
11/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta en osaa sanoa. Itsellä eteisistukka siirtyi muistaakseni ennen rv.30, mutta vuosin verta kuitenkin koko loppuraskauden ja vietin aikani sairaalassa.. Syytä vuodolle etsittiin pitkään, kun alusta asti sanottiin, että vuoto loppuu kun istukka siirtyy. Muistaakseni rv30 se oli tosiaan jo siirtynyt pois tieltä..
Toivottavasti sinulla se vielä ehtisi väistymään.

Vierailija
12/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän raskautesi ole jo varsin tiukassa tarkkailussa noilla raskausviikoilla? Mones rv? Kysy lääkäreiltä. Viimeinen tarkistus jo tehty? Kysy. Milloin joudut sairaalaan piuhoihin? Itse hakeutuisin sinne herkästi ja niin aikaisin kuin vain ottaisivat. Äläkä huoli keisarinleikkauksesta, vaan että selviät itse ja lapsesi selviää. Pääset vielä yli siitä, ettei alatiesynnyts ollut mahdollinen. Ehkä seuraavassa raskaudessa?

Terveisin, alakautta synnyttänyt, jonka istukka siirtyi rv 20 mennessä ja joka oli jo miettinyt, että entä jos ei siirrykään

Vierailija
13/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oon ollut ja nyt rv 32. Vuodot oli 24 ja 26rv. Sen jälkeen ei oo ollut vuotoja ainoastaan pientä kipua välillä. :) 31rv tutkittiin ja istukka oli kohdunsuulla. Seuraava tutkimus on 36rv. Pelkään keisarileikkausta joten toivon normaalia synnytystä. Totta pitää miettiä minun ja lapsen parasta ja sit on päädyttävä leikkaukseen mikäli istukka ei siirry. Ap

Vierailija
14/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka kohdunsuulla ei voi synnyttää. Ei ole mietittävää. Se on keisarinleikkaus. Kerro ihmeessä noista pienistä kivuistasi,sillä  ehkä on parempi päästä tarkkailuun. Jotkut viettävät sairaalassa kuukausikaupalla, koska apu on saatava minuuteissa, jos alkaa tapahtumaan ja vauvan sydänääniä pystytään seuraamaan. Onko sinulla muita lapsia? Älä pelkää suunniteltua sektiota. Se on hyvä ja paljon helpompi kuin hätäsektio. Kipuakin kokee vasta toipuessaan leikkauksesta. Sitäkö pelkäät? No vauva lohduttaa.

Vierailija
15/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siirtynyt mihinkään. Vuodot alkoi rv28 ja sektio tehtiin rv 34+5.

Vierailija
16/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varautunut keisarileikkaukseen. Totta, pidän omaa ja lapsen terveyttä tärkeenä. Päivittäin tunnen kerran tai kaks
alavatsassa vasemmalla paineen tuntoista kipua. Joka kestää 2-5min. Pelkään leikkauksen jälkeistä kipua ja et menen panikkiin kesken leikkauksen, ku ei nukuteta. Minulle tehtiin aikasemmin nuorena leikkaus puudutuksessa ja menetin tajun panikissa kesken leikkauksen. :) Tuleva vauva on toinen lapseni. Totta ,haluisin useamman ku kaksi lasta sekin kalvaa mieltä keisarileikkauksen suhteen :)

Vierailija
17/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv ap

Vierailija
18/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut elättelen pienessä toivossa,et istukka vielä siirtyisi. Tuntuu et alatie synnytyksestä palautuiski nopeammin,ku keisarileikkauksessa. Vaikka järki sanoo että toiveiden elättely on varmastikki turhaa. Ap

Vierailija
19/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen edes tiedä mikä siinä keisarileikkauksessa pelottaa eniten. Huomaan kuitenkin päivittäin ajattelevani sitä jossain välissä ja ruokahalu katoaa. Lisäksi ku lääkäri totes 31rv ettei istukka ole siirtynyt aloin itkeen. Onneksi ihana kätilö keskusteli kanssani ja pääsin edes vähä jaloille ja pelon kanssa sinuksi. :) ap

Vierailija
20/26 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se tyyppi katos joka kyseli kivuista. Ootko kenties kätilö tai terveydenhoitaja?