Lapsen yrittäminen ahdistaa!!!
Meillä yritystä takana muutama kk ja nyt on alkanut ahdistaa. Tuntuu etten tule raskaaksi, eikä seksikään oikein enää innosta, tuntuu välillä pakkotoiminnalta. Olen alkanut miettiä että olisi ehkä helpompaa jos ei yrittäisi lasta, eipähän tarvitsisi pettyä kun kuukautiset alkaa.
Mulla on takana masennuksia, ja mietin voiko tässä olla kyse sellaisen uusiutumisesta. Viimeksi lääkkeet auttoivat tosi hyvin, nyt vaan ei taida lääkitys tulla kyseeseen jos lasta toivoo. Hankala tilanne.
Kommentit (8)
Jos takana on masennusta niin hakeudu ehdottomasti juttusille jo nyt ennen kuin on myöhäistä.
Masennuslääkkeitäkin voi kyllä käyttää raskauden aikana, joten ei nekään ole poissuljettuja, mutta terapiahoito on musta muutenkin kyllä ykkösvaihtoehto.
yrittäminen, niin eiköhän sitten oma olokin parannu ja vauvakin saa alkunsa. ja stressittömämmin, ja siitä ei tuu itkuvauvvaa :)
alle 30-vuotiailla pareilla, jotka yrittävät aktiivisesti lasta, menee siihen keskimäärin puoli vuotta. Eli siis silloin, jos yhdyntä on aina oikein ajoitettu ovulaatioaikaan.
Pari kuukautta " yritetty" ja nyt jo pitäs mennä jonnekkin jutuille???
Ongelma on minusta epärealistiset odotukset... se vaan menee niin että hedelmöittymiseen menee aikaa...
Eipä ole ihme että terveydenhuolto kulut vaan kasvaa ja kasvaa kun sinne heti sännätään jutuille vaikka ei oikeesti ole edes mitään ongelmaa...
ei niinkään siitä ettei vielä ole tullut raskaaksi.
AP:lle sanoisin, että hanki vaikka joku kiva harrastus, aloita vaikka uusi jumppa tms. jotta saat ajatuksia pois lapsiasiasta, se voi olla iso helpotus kun pystyy olemaan ajattelematta lapsiprojektia.
Itselläni vei myös aikaa, meillä yritystä pian vuosi takana ja olen työssäni päivittäin tekemisissä odottavien äitien kanssa, vei tosiaan aikaa hyväksyä asia että en tule heti raskaaksi. Mene ap juttelemaan tuntemuksistasi lääkärille, hän osaa punnita onko lääkitys tarpeellinen.
Vuodenkin yrittäminen on normaalia, ei aina poksahda kun haluaa. Miten sää pärjäät raskaana kun hormoonit heittelee sua tai kun vauva syntyy ja sattuu oleen kunnon koliikki, aistii sun väsymisen ja huutaa siihen?
Oma olo pitää kyllä olla parempi tossa vaiheessa.