Apuja? Kun aloitan yotissivierotusunikoulun niin nukutanko illalla tissille kuten normaalisti vai pitaako silloin jo nukuttaa ilman tissia?
Ja annanko sitten aamulla normaalisti aamumaidon tissistä (mihin aikaan?) vai ensin aamupalan (jota ei paljon syö) ja sitten tissiä? Auttakaahan!
Kommentit (4)
Ensin tietysti vieroitettiin päiväimetyksestä ja sitten yö.
Imetin uni-imut ja yö oltiin ilman ja seuraavan kerran sai aamulla, eli ilta ja aamu tissittelyt, tällä rytmillä mentiin jonkin aikaa ja sitten jäi pois nämäkin imetykset...Meillä " vauva" (1v.2kk) itkeskeli pari kolme yötä ja sitten meni jo ihan hyvin. 1v3kk jäikin imetykset sitten kokonaan pois.
Tyttö nukahti aina rinnalle viereeni, ja nyt aloin imettää häntä sohvalla. Siitä kannoin sänkyyn puolinukkuvana. Rintaa ei saanut ennen kuin aamulla kun yritti herätä seitsemän maissa, jatkoi siten vielä uniaan tunnin verran. Viikon verran itkeskeli aika paljon öisin, mutta ei sellaista paniikki-itkua vaan ihan unista harmistunutta itkeskelyä.
Meidän neiti oli aikalailla vuoden ikäinen, kun päätin vieroittaa yötissittelyistä. Syötin illalla sohvalla ja siirsin sitten omaan sänkyyn. Ensimmäisenä iltana itkeskeli ennen nukahtamista n.
20 minuuttia ja nukkui sitten aamuun saakka. Seuraavat illat meni paremmin. Nykyään jos ei nukahda syliin niin nukahtaa helposti sänkyyn.
Unikoulu ohjeiden mukaan (ainakin niiden mitkä meille annettiin ensi-ja turvakodilta) lasta ei saa jättää yksin itkemään vaan välillä puhella rauhoittavasti " Nyt on ilta ja nyt nukutaan" . Jos itku ei lopu välillä voi taputtaa tai silittää lasta. Tärkeintä olis kuitenkin ettei lasta nosteta sängystä, vaan yritetään rauhoitella häntä sinne. Vasta jos itku jatkuu yli puoli tuntia lapsi nostetaan syliin ja rauhoitetaan ja lasketaan sitten taas vuoteeseen.
Tämä meni nyt asian vierestä....
Aamulla nostan tytön viereeni tissille, johon hän useimmiten nukahtaa uudelleen. Tässä systeemissä on se huono puoli että helposti akaa lipsumaan siitä milloin se aamu oikein on. Jos lapsi herää vaikka viideltä otetaanko vielä tissille vai ei. En ehkä suosittele. Itse oon vaan niin laiska etten jaksa kuudelta vielä nousta ylös.
Itse en tajua laisinkaan äitejä jotka antaa lapsen nukahtaa rinnalle tai pullolle. Tai ainakin vähintään siitä pitäisi siirtää lapsi omaan sänkyynsä.