Yskä, niskakivut ja migreeni
Oon jo viikon verran kärsinyt flunssan jälkeisestä kovasta yskästä. Kyllä tästä muuten selviäisi, mutta kun niska ihan jäätävän jumissa yskimisestä. Mulla migreeni provosoituu niskan ollessa kipeänä ja tällä hetkellä tuntuu, että koko naama etenkin nenän ja silmien tienoilta särkee ja on puutunut, ja eiköhän sieltä tuttu migreenipäänsärkykin vielä iske. Ei voi tietenkään ensiapuna mennä akupunktioon tai hierontaan, kun on flunssaa. Miten te muut selviätte, kun tuntuu että otsa räjähtää yskiessä ja niska puuduttaa naamaa?
Kommentit (10)
Itse otan 800 mg Buranan ja gramman Panadolin, kun tunnen migreenin olevan tulossa. Minulla jo lapsena yskä provosoi migreenikohtauksen, nykyään siihen taas riittää pelkkä niskajumi.
Tiedän ton yskämigreenin. Mun farmaseuttifrendi neuvoi ottamaan panacodia, jos löytyy, koska vie sekä yskän että kivun pois niskasta ja estää siten migreeniä provosoitumasta. Auttaa! Kerroin tämän myös työterveyslääkärille ja oli samaa mieltä. Onneksi ei ole ollut kovaa yskää vuosiin, mutta on hirveää migreenin kanssa.
Nenähuuhtelukannu saattaa auttaa migreeniinkiin. Panacodille myös ääni täältä. Sain siihen ihan ohjeen lääkäriltä, kun kärsin äänihuulisalpauksen aiheuttamista yskänkohtauksista. Ne loppuivat kodeiinilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ton yskämigreenin. Mun farmaseuttifrendi neuvoi ottamaan panacodia, jos löytyy, koska vie sekä yskän että kivun pois niskasta ja estää siten migreeniä provosoitumasta. Auttaa! Kerroin tämän myös työterveyslääkärille ja oli samaa mieltä. Onneksi ei ole ollut kovaa yskää vuosiin, mutta on hirveää migreenin kanssa.
Kiitos tästä vinkistä! Mulla taitaa olla muutama panacod tallella.
Täällä yksi migreenikko. Sain relertin kokeiluun, kuinka pian sen pitäisi vaikuttaa, jos siitä on apua?
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi migreenikko. Sain relertin kokeiluun, kuinka pian sen pitäisi vaikuttaa, jos siitä on apua?
15 minuuttia.
Täällä myös kohta 20v migreenistä kärsinyt. Aikani jaksoin juosta lääkärissä ja tutkimuksissa eikä sopivaa lääkettä löytynyt, luovutin. Kerran erehdyin ottamaan miehelle määrättyä 800g buranaa ja kas. Päänsärky häviää hetkessä. Niska myös menee herkästi jumiin niin tietää mitä siitä seuraa. Toi yskäjuttu onkin vieras.
*kaapille, buranaa naamaan taas*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 minuuttia.
Voiks olla migreeniä jos relert ei toimi, mutta päänsärkyyn saan avun panacodista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 minuuttia.
Voiko relertin lisäksi ottaa buranaa/panadolia?
Oon just kelannu samaa. Mulla ongelmana on, että yskin ihan taukoamatta. Limaa vaan tulee. Tuntuu ettei saa levättyä, kun yskä niin hiton kovaa. Ei ees liman oksentaminen auta. Ja naama tosi kipee!