No huh! Saan veronpalautusta 3100€.
Oli veroprosentti vähän yläkanttiin. Paljon te saatte?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:30"]
1800€ ja risat ja ihan tarkoituksella näin, työmatkakuluista tulee takaisin. Mielummin kerralla tuon verran kuin about 100€ enemmän kuussa. Lähdetään keväällä lomamatkalle ja tuo raha menee siihen ja jouluun.
[/quote]
Samma här. Mielummin kerralla. Saan yli 3 tonnia, lähden reissuun. Ei harmita yhtään laina valtiolle.
Mä kävin sen reissun jo viime talvena, jolle sinä pääset palautuksillasi vasta ensi talvena :D
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:12"]
1800€ ja risat ja ihan tarkoituksella näin, työmatkakuluista tulee takaisin. Mielummin kerralla tuon verran kuin about 100€ enemmän kuussa. Lähdetään keväällä lomamatkalle ja tuo raha menee siihen ja jouluun.
[/quote]
Samma här. Mielummin kerralla. Saan yli 3 tonnia, lähden reissuun. Ei harmita yhtään laina valtiolle.
[/quote]
No eiköhän ne ole vähentänyt sen 620 euroa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:54"]
Työvaatteet menee siinä tulonhankkimisvähennyksessä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 06:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:49"]
1500 €. Pistin vähennyksiä mm.työkengät ja työmatkat. Kova matkahinta puolen vuoden työsuhteelle. Jäi piirun verran alle rajan niin eivät hyväksyneet.
[/quote]
Miten niin eivät hyväksyneet? Ei siihen hyväksymiseen vaikuta se jääkö se summa vähennysrajan alle vai ei, omavastuu on joissain vähennyksissä ja automaattinen vähennys joissain...
[/quote]
Matkakulukustannus omakustanne 600 € vuodessa. Oli puolessa vuodessa useita satasia, että meni lähelle tuota summaa, niin kokeilin. Ei palautusta. Harmittaa myös se, kun olen kuullut muiden pistävän työvaatteet vähennettäviin. Eivät antaneet mulle palautusta edes kengistä. Olisivat tulleet itse sukkasillaan tallomaan työympäristöön ja kertomaan, etten tarvitse työkenkiä.
[/quote]
[/quote]
No eivät silti vähentäneet mistään. Eivät ilmeisesti pitäneet ammatissa "välttämättömänä" hankintana. En edes pistänyt kaikkia työvaatteita vähennykseen, koska olin kadottanut kuitit ja ajattelin, että jos satun käyttämään näitä muutenkin. Tosin työn takia hankitut.
[/quote]
410€. En osaa säästää joten aina veroprosentti tahalleen yläkanttiin, kyllä palautuksilla sitten joululahjoja ostelee! Ja tänä vuonna saa myös synnytyksen niillä maksaa.
2100e, kannattaa tehdä kotitalousvähennykset.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:16"]
Mä kävin sen reissun jo viime talvena, jolle sinä pääset palautuksillasi vasta ensi talvena :D
Väärin. Viime vuonna tuli kanssa palautuksia. Ja sitä edellisenä. Ne eivät myöskään ole ainoa tulonlähde matkusteluun. :D :D
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:16"]
Väärin. Viime vuonna tuli kanssa palautuksia. Ja sitä edellisenä. Ne eivät myöskään ole ainoa tulonlähde matkusteluun. :D :D
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quot
Ja mä kävin myös viime vuonna. Ja toissa vuonna. Ymmärrät varmaan pointin tuossa?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:25"]Oli veroprosentti vähän yläkanttiin. Paljon te saatte?
[/quote]Vitun luuseri! Minä saan 3275 €! Köyhä!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Palautuksia tuli myös viime vuonna ja sitä edellisenä. :D
Sitä paitsi reissurahaa löytyy muutenkin. :D :D
Miksi nostit esiin just tuon reissaamisen? Kun nyt se ei sitten olekaan oleellinen asia noiden palautusta jemmaamissa. Yritän siis oikeesti ymmärtää tuota ajatuksenjuoksua kun se ei avaudu mulle :)
Onko yhtään olennaisempaa aina jankuttaa "ilmaisesta lainasta valtiolle". Kyllä me se tiedetään.
Oonko ihan pihalla vai miks tää keskustelu käydään nyt? Oman lappuseni sain jo keväällä, jotain alta 400 tulee takaisin
Ymmärrän että veroprosenttia pitää isona ne, joilla menee kaikki mitä tulee, eli säästäminen ei muuten onnistu. Mutta kaikki me jotka osataan huolehtia raha-asioista eikä muutenkaan eletä kädestä suuhun, niin kyllähän raha sijoitetaan ihan jonnekin muualle kuin verottajalle lainaksi.
Ihan sama millä rahalla kukin reissaa. Mä nyt satun käyttää omat palautukseni tällä kertaa reissuun.
Joku toinen käyttää niitä kuukausittain "sijoittamiaan" satasia ja ihmettelee miksi joku "jemmaa rahaa veronpalautuksiin".
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:55"]Onko yhtään olennaisempaa aina jankuttaa "ilmaisesta lainasta valtiolle". Kyllä me se tiedetään.
[/quote]
No se pitää paikkansa, sitähän se nimenomaan on ;)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:59"]Ihan sama millä rahalla kukin reissaa. Mä nyt satun käyttää omat palautukseni tällä kertaa reissuun.
Joku toinen käyttää niitä kuukausittain "sijoittamiaan" satasia ja ihmettelee miksi joku "jemmaa rahaa veronpalautuksiin".
[/quote]
Niin on. Itse tosiaan suosin tuottavampia sijoituskohteita mutta kukin tyylillään :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:56"]
Oonko ihan pihalla vai miks tää keskustelu käydään nyt? Oman lappuseni sain jo keväällä, jotain alta 400 tulee takaisin
[/quote]
Jos joutui tekemään muutoksia veroilmoitukseen niin muutosveroilmoitus tuli ainakin juuri äsken minulle!
500 ja olen ihan riemuissani!
T. Köyhä opiskelija
2900€