No huh! Saan veronpalautusta 3100€.
Oli veroprosentti vähän yläkanttiin. Paljon te saatte?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:49"]
1500 €. Pistin vähennyksiä mm.työkengät ja työmatkat. Kova matkahinta puolen vuoden työsuhteelle. Jäi piirun verran alle rajan niin eivät hyväksyneet.
[/quote]
Miten niin eivät hyväksyneet? Ei siihen hyväksymiseen vaikuta se jääkö se summa vähennysrajan alle vai ei, omavastuu on joissain vähennyksissä ja automaattinen vähennys joissain...
N.1800e palautuksia (on keinoni säästää) + mulla menee joka kuu 150e rahaa sellaiselle rahastotilille, joten säästän myös niin.
Tuota aina jauhetaan "ettei tiennyt". Ihan voi sieltä vero.fi palvelusta tarkistaa, että minkä verran sen prosentin pitää olla. Ei ne verotoimistossakaan ihan vaan hatusta vetele niitä veroprosentteja ja palautuksia/mätkyjä.
Mutta toki saa tehdä niin kuin haluaa! Jos tuntuu että on järkevää jemmata omia rahoja yli vuoden ennen kuin saa ne käyttöönsä ilman juuri minkäänlaista tuottoa, niin mikäs siinä. Menee varamasti valtiolla tarpeeseen :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 06:37"]
Ap ei tiennyt, että veroprosentti oli liian korkea, ainakaan niin paljon. Saa mukavan summan kerralla käteen, ihan kiva juttu.
[/quote]
Minä saan 1200€. Ja ihan se verotoimiston täti laskee mulle ennakkoveron määrän joka kerta. Taas tulot vähän nousi ja ennakkoveronnosuus nousi tosi paljon loppu vuodelle. Yritin sille tätille puhelimessa rautalangasta asiaa vääntää, mutta se vaan väitti vastaan. No maksan nyt sen veron mitä on määrätty ja saan taas palautuksina vuoden päästä
Saan 2700. Itse en uskaltanut iskeä työmatkakuluja veroprossaan, koska oli vähän siinä ja siinä että hyväksytäänkö oman auton käyttö vai katsotaanko julkisten mukaan. En halunnut isoja mätkyjä, joten veroprossa oli julkisten mukaan, oma auto meni kuitenkin läpi niin tuli isommat vähennykset.
Miten te nyt vasta noista palautuksista puhutte? Itse sain tietää vuoden alussa? Oletteko kaikki yrittäjiä?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 08:03"]Miten te nyt vasta noista palautuksista puhutte? Itse sain tietää vuoden alussa? Oletteko kaikki yrittäjiä?
[/quote]
Verotus vahvistetaan lokakuussa. Ehdotukset tulee keväällä, jos muutoksia niin palautetaan.
N. 4 euroa mätkyjä, joita ei summan pienuuden vuoksi veloiteta.
3200€. Veroprosentti ei ole pielessä. Yrittäjä ei voi noin vaan fiksailla prosentteja, kun ei tiedä vuoden tarkkoja tuloja etukäteen.
Minä saan noin 800 euroa :) Ihan mukava kertasumma joulukuulle kun palkkani on nettona 1300 euron luokkaa. Mielelläni pidän pikkuisen korkeampaa veroprosenttia kuin mitä olisi tarvis, kun menisi toikin 800 muuten huomaamatta elämiseen. Nyt voi ostaa ehkä jotain spesiaalia jouluksi itselle tai läheisille.
Minä saan n.2000e ja mies myös n.2000e, remontoitiin taloa. Kotiäitille summa on valtava, kuinka rahat käytänkään, (viisaasti tietysti)! jännä miettiä :)
Miehen tutulle tuli mätkyjä 10 000e, ei käy kateeksi.
Oonkin tässä miettinyt, että koska saan tietää. Perheessä on yrittäjä (ekaa vuotta) niin masentaa vain, kun ei ole tietoakaan siitä mitä on tulossa (tai menossa)... No, ehkä pian.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:44"]50 mätkyjä.. wuuuuhuuu!
[/quote]
Sama :P
Aika tyhmää saada noin paljon palautusta... tuo olisi tehnyt yli 250 euroa kuussa (miinus verot).
1800€ ja risat ja ihan tarkoituksella näin, työmatkakuluista tulee takaisin. Mielummin kerralla tuon verran kuin about 100€ enemmän kuussa. Lähdetään keväällä lomamatkalle ja tuo raha menee siihen ja jouluun.
Millon noi saa tietää ? Mä en saa mitään koska mulle oli laitettu liian pieni prossa ja nut joutu loppuvuodeks nostaaet tulee tarpeeks
Melkein 5000e