Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mahd. vedetöntä evästä?

Vierailija
08.09.2014 |

Ylioppilaskirjoitukset ovat siis ensi viikolla ja siellä tulisi istua melkein sen 6h. Ongelmana kuitenkin järkyttävä yleisten vessojen kammo, pystyn kuitenkin koulussa pidättämään kun päivät ovat yleensä olleet lyhyitä kun käyn neljässä vuodessa, eli 2-3h/päivä. En haluaisi nälässä kärvistellä yo-kokeessa ja ajattelin juoda vain ihan minimaalisen määrän vettä ylppäreissä, mutta mitä siis voin syödä? Joku jogurtti pissattaa aika nopeasti kun niin paljon vettä, ja myöskin sämpylä jossa kurkkua, tomaattia yms. saa vessahädän. Yleensä jos tulee pienikin hätä niin alan stressaamaan. Vessassa käynti ei ole mahdollista, etenkin kun valvoja tulee oven taakse.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla tuollainen vessakammo?! Sairasta... Menee vain vessaan ja pissaa ja pesee kädet. Easy. Kyllä sun ap pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni ja mennä sinne vessaan. Et voi elää loppu elämää ilman yleisiin vessoihin menoa. Pelkäätkö sitä ääntä kun pissa lorisee? Ei se mitään, vetäse pönttö ja äkkiä pissaa niin se lorina ei erotu sen vessan huuhtelun seasta. Tai, laita paljon paperia pönttöön niin ei lorise paljon. Oikeasti, 3 minuuttia niin pääset jo pois sieltä vessasta! Nyt vaan itse niskasta kiinni. Jos aikoo niistä kokeista kunnialla selvitä niin tärkeää on syödä hyvää safkaa ja nesteyttää että AIVOT TOIMII. Ei mikään kuiva ruisleipä ja ei mitään nestettä auta edes paljoa. Hedelmä, leipä jossa tomaattia juustoa ja kurkkua, täysmehua tai vettä. Silläkin pötkii jo pitkälle.

Vierailija
22/55 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsarakon tilavuus on n. 0,5l. Kuinka monta kurkkusämpylää pitää syödä, että niistä saa tiristettyä rakon täyteen nestettä..?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
24/55 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivahedelmistä voi kyllä tulla kiire vessaan eikä kyse ole pissahädästä...

Vierailija
25/55 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en halunnut mennä kirjoitusten aikaan vessaan , syynä oli se että opettaja ois tullut mukaan ja ovi ois pitänyt olla auki. Mulla oli eväänä kaikissa kirjoituksissa vain banaani, jonka tosin söi vain yksissä kirjoituksissa, muut suoritin ilman syömistä. Ja kaikissa olin vähintään 5 tuntia, yleensä loppuun asti. Mulle ei oo mikään ongelma olla syömättä 6 tuntia, olen yleensä usein muutenkin, voin olla syömättä jopa 12 tuntia ilman että se vaikuttaa aivojen toimintaan mitenkään. Se on kai että mihin sitä tottuu, olin jo lapsena usein syömättä 12 tuntia. Aika hyvin migreenipotilaalle.

Vierailija
26/55 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31. Kirjoittajalla taas ei vissiin oikein leikannut. Menetkö sä haukkumaan muitakin pelosta kärsiviä sairaiksi? Mulla on nyt tämmöinen kammo ja se ei mene päättämällä ohi. Ahdistaa se että ihmiset kuulee, jos ei heti tule niin se että joku ihmettelee mikä kestää (ja sitten en ainakaan voi käydä) yms. Ja pelkkä vessassa olo saa sen tunteen että pitäisi päästä mahdollisimman pian pois.

Ihan toooosi suuret kiitokset pitkän viestin kirjoittajalle! Olen välillä pystynyt käymään kun pidän kännykkää kädessä ja keskityn siihen, mutta kirjoituksissa ei ole mitään näplättävää tai tekstiä missään jota voisi lukea ja saada ajatukset siihen. Erityisesti pelottaa se että kohdalle sattuisi miesopettaja, koska tuntuu jotenkin että naiset olisivat enemmän tottuneita lirinään tms. Mutta tämäkin yleensä onnistuu vain jos ulkopuolella odottava on tuttu. Suurin ahdistus tulee siitä että tietää jonkun odottavan, tulee kauheat paineet toimia nopeasti yms. Mulla oli pitkään ongelmia käydä edes kotona vessassa jos poikaystävä oli kylässä, piti häätää aina parvekkeelle tai pois olohuoneesta kun en uskaltanut käydä.

Ja en tarkoittanut että saisin rakon täyteen parilla kurkkusämpylällä vaan että jos on pienikin hädän tunne niin panikoidun vessaan menosta ja kaikki huomio kiinnittyy vessahätään. Vaikka siis rakko olisikin vain vähän täynnä. 

Mobiiliversio ei oikein toimi enkä saa tarkistettua edellisiä viestejä enää, jatkan jos jäi jokin vastaamatta...

T. Ap

Vierailija
27/55 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 46! :)

Lähden kauppaan ihan kohta, olisiko vielä jotain eväsvinkkejä?

T. Ap

Vierailija
28/55 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 ja 24 jatkaa vielä. Tätä ongelmaamme nimitään myös ujoksi pissaksi. Googlaamalla ujo pissa löytyy mm. suomi24:n keskustelu http://keskustelu.suomi24.fi/node/3966040, jossa on enemmänkin miesten keskustelua ongelmasta. Lisäksi löytyy uskottavampi linkki http://www.psykoterapia.com/paruresis.html, jossa ongelmalle annetaan lääketieteellinen nimi. Jos terapeuttisi ei ole koskaan ongelmastasi kuullut, voit kertoa hänelle mistä on kyse. Linkin mukaan jopa 7% yhdysvaltain asukkaista kärsii ongelmasta, joten puhutaan miljoonista. Linkin sisältöä lukiessasi saatat kokea hämmennyksen hetkiä, kun huomaat miten osuvalta teksti kuulostaa.

Paljon onnea kirjoituksiisi ja elämään! Kerrothan myöhemmin miten selvisit kirjoitustilanteesta.

Vierailija
29/55 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/55 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:51"]

Kevään kirjoituksia silmälläpitäen:http://www.varusteleka.fi/fi/product/msi-nrg-5-hatamuonapakkaus-500-g-2300-kcal/22173

[/quote]

Ai tollaisiakin on :D huhhuh, 255 kcal yhdessä.. niitä ei tarviskaan paljoa syödä. Ihan hauska idea, ei varmaan rouskuisi samalla tavalla kuin neljä näkkäriä... tämänkin päivän kirjoituksista selvitty, tosin olin vain 4h joten ei ollut edes paha :) otin samat eväät kuin viimeksi. Hermoilin ensin ihan hirveästi ettei kirjoituksista tule yhtään mitään tämän vuoksi, mutta onneksi vessahätä ei yllättänyt! :)

T. Ap

Vierailija
31/55 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka seuraava kuulostaa kettuilulta, niin ei ole.. Tena-lady tms. Auttoi mulla vastaavassa tilanteessa kun tiesin etten pääse vessaan.

Vierailija
32/55 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpyttyyn kasa paperia alkuun niin ei lorina kuulu

Vierailija
33/55 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:42"]

Vessanpyttyyn kasa paperia alkuun niin ei lorina kuulu

[/quote]

Jos ongelma on astetta vaikea, niin tuo ei auta (ei saa valumaan). Vaippaa harkitessa kannattaa kokeilla kotona ensin varmistuakseen pitävyydestä, näkyykö housujen läpi, jne. Vaippa ei auta jos ei pysty luottamaan siihen ja miten noloa se olisi jos sitä kokeilee tositilanteessa ensimmäistä kertaa ja vuotaakin sivusta ja valuu kesken kirjoitusten lattialle.

Vierailija
34/55 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit pienen nestehukan, juot niukasti edellisestä päivästä alkaen. Tosin sekin voi aiheuttaa esim. päänsärkyä. Pukeudu myös aika lämpimästi, kylmä aiheuttaa virtsaamistarvetta.

Tein itse talvella töitä 10 tuntista työtä paikassa, jossa ei ollut mahdollisuutta vessassa käyntiin (tai siis se oli todella hankalaa).

Vierailija
35/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:18"]

Olen aloittamassa psykoterapian tämän vuoksi, ei mene ihan päättämällä ohi.... eli kaipailen oikeasti vinkkejä. T. Ap

[/quote]

Minulla on sama ongelma ja olen käynyt myös terapiassa. Terapian kautta oppi ymmärtämään itseä paremmin ja sai rohkeutta yrittää, mutta ongelmaa se ei poistanut. Itseäni ei yleisessä wc:ssä häiritse se, että se on yleinen (muiden pöpöt jne) vaan se miten muut kuulevat kaiken. Jotkut avaavat hanan, mutta se ei kaikilla auta, eikä ole aina mahdollista. Mikä sinua häiritsee yleisissä? Korvanapit korvissa todella kovalla saattaisi myös auttaa, mutta tämä ei onnistu yo-kirjoituksissa. Kommentti asiasta yli pääsemisestä on todella huono. Jos ei ole ongelmaa, ei voi ymmärtää miten vaikeaa se toisesta voi olla. Varmasti kaikki kys. ongelmasta kärsivät menisivät asiasta yli jos se olisi helppoa tai vain päätöksestä kiinni. Uskon ongelmasta olevan mahdollista päästä yli, mutta se vie aikaa ja jos kirjoitukset nyt tai keväällä, niin ei onnistu riittävän nopeasti.

Ei ainakaan mitään kofeiinia sisältävää samana päivänä. Wc-käynti kotona mahdollisimman myöhään. Suklaapatukat voivat olla hyviä, mutta verensokeri pamahtaa tappiin ja voi tulla väsy. Suklaa myöskin janottaa. Ottaisin vaikka ei ihan tuoretta ruisleipää, mutta ei kuivunuttakaan ja vaikka juustoa. Myslipatukasta voisi saada parempaa energiaa kuin suklaasta ja ne ovat yleensä aika kuivia. Jos vatsassa on nestettä, mysli todennäköisesti imee sen itseensä ja ehkä ihan hetken hidastaa imeytymistä. Janon tunne saattaa mennä hetkeksi ohi jos ihan vähän kostuttaa suuta.

Tiedän tämän olevan hankalaa tai mahdotonta, mutta silti. Yritä olla stressaamatta! Mitä enemmän stressaat, sitä nopeammin hätä tulee ja sitä enemmän stressaat. Oravanpyörä on valmis. Yritä keskittyä täysin tehtäviin, koska jos alat yhtään miettimään onko jo hätä, niin se varmasti tulee. Valmistautuminen täytyy aloittaa hyvissä ajoin. Edellisenä iltanakaan ei kannata juoda isoja määriä, mutta älä myöskään näännytä itseäsi.

Muista myös, että jos et juo ja olet lähes nestehukan partaalla, olet väsynyt ja aivot ei raksuta. Ja jos et juo ja hätä tulee, niin sitä voi olla hankala saada tulemaan mikäli kuitenkin päätät mennä yrittämään. Hädän tunne voi olla kova, vaikka rakossa ei paljoa olisikaan.

Vierailija
36/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpiirakoita! nam nam

Vierailija
37/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti haluat vain päästä läpi, ilman mitään kiinnostusta arvosanasta. Jos hyvä arvosana on prioriteetti niin yrittäisin päästä yli vessakammosta. Järkevämpää olisi pitää aivot hyvässä vireessä syömällä ja juomalla välillä. Jos sitten vessahätä tulee niin vessareissun aikana saa tervetulleen tauon aivotyöhön ja vähän liikuntaa, minkä jälkeen aivot toimii taas terävämmin.

Vierailija
39/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:10"]Ilmeisesti haluat vain päästä läpi, ilman mitään kiinnostusta arvosanasta. Jos hyvä arvosana on prioriteetti niin yrittäisin päästä yli vessakammosta. Järkevämpää olisi pitää aivot hyvässä vireessä syömällä ja juomalla välillä. Jos sitten vessahätä tulee niin vessareissun aikana saa tervetulleen tauon aivotyöhön ja vähän liikuntaa, minkä jälkeen aivot toimii taas terävämmin.
[/quote]

Olen aloittamassa psykoterapian tämän vuoksi, ei mene ihan päättämällä ohi.... eli kaipailen oikeasti vinkkejä. T. Ap

Vierailija
40/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö salmiakkia.