Mies haluaa, että käyttäisin e-pillereitä... :\
Itse olen vastaan useasta syystä. Ensinnäkin lähisuvussani on useampi veritulppalähtöinen kuolema, jonka riskiä myös pilsut lisäävät. Olen myös skeptinen hormoneiden popsimisesta. Ei voi olla täysin turvallista ja hyväksi.. Lisäksi työskentelen liikunnan ohjaajana/pt:nä jolloin mieli pitäisi pysyä aurinkoisena ja kroppa timminä. E-pillereiden sanotaan nostavan ruokahalua ja turvottavan, joka olisi kyllä mahdottomuus tässä,ammatissa
ikävää. Mielialojen vaihtelutkaan ei houkuta. Olen nimittäin melko ailahteleva jo ennestään :D
Mies kuitenkin sättii itsekkääksi, kun en pillereitä hae. Olemme tämän vuoden nyt käyttäneet kondomia.. Mutta se kuulemma vie halut ja tuntuu vaikealta (?) minulle se sopii oikein hyvin ja ei valittamista. Ikää on kummallakin 24v. Kommentteja, mielipiteitä? Jatkaako kumilinjalla vai myöntyä pilsuihin?
Kommentit (66)
Tulipa pötköteksti puhelimella. Toivottavasti joku jaksaa lukea :) -ap
Sun vartalo, sun valinta. Itse en tekisi yhtään mitään miehen painostuksesta.
Sano miehelle että se on kumi tai vasektomia tai vauva jos sä sellaisen itse haluat :)
No et syö pillereitä kun ne ei tunnu hyvältä.
Asiasta toiseen miten sitten kun olet joskus myöhemmin raskaana pystyt olemaan ammatissasi? Vai pääsekö siinä tavallista aikaisemmin äitiyslomalle?
Voisitte mennä terveysasemalle ehkäisyasioista tietävän sairaanhoitajan juttusille. Muitakin vaihtoehtoja tosiaan on kuin pillerit, kortsu, sterilointi tai vauva.
Homeopaattisilla ehkäisyvalmisteilla ei ole samoja haittavaikutuksia kuin teollisia kemikaaleja sisältävillä e-pillereillä. Kannattaisi kokeilla niitä.
Se on kyllä ihan sun miehes joka on itsekäs >> asettaa oman mielihyvänsä sun terveyden edelle.
Vai että on vaikeaa käyttää kondomia, no voi voi..
Eikö sinun käsityksesi mukaan ole itsekästä nimenomaan mieheltä vaatia SINUA käyttämään pillereitä? Sinähän niiden vaikutuksesta kärsisit, ei mies.
Onhan vielä nykyäänkin paljon muitakin ehkäisymenetelmiä kuin kondomi ja pillerit! Ota selvää niistä ja valitse mieleisesi.
Minä en ole koskaan syönyt ensimmäistäkään e-pilleriä, ja aina on löytynyt mies joka on suostunut käyttämään kondomia. Kerro miehellesi tämä hyvä uutinen, että et sinä suinkaan joudu ilman seksiä olemaan, jos oma miehesi ei suostu niitä käyttämään tai vie halut.
Ei parisuhteessa tarvitse nykyään yhdessä keskustella ehkäisyasioista :) Teet niinkuin miehesi tahtoo, tietysti.
Suuttuisin siitä, että mies sättii itsekkääksi. Kenenkään velvollisuus ei ole pumpata itseensä hormoneita, jotka ehkä vaikuttavat elämään negatiivisesti 24/7, vain siksi että toisella olisi vielä vähän mukavampaa pari minuuttia päivässä. Jos miehen asenne ei olisi noin huono, niin sanoisin että teidän kannattaa keskustelemalla ja kokeilemalla etsiä sellainen ehkäisytapa, joka sopii teille molemmille. Ei ne kumit tai pilleri ole ainoa vaihtoehto.
6: vielä ei lapsi ole ajankohtainen. Mutta kun sen aika on, menee hän tietenkin työn edelle. Ts. Treeni vähentyy ja lapsen turvallisuus huomioidaan. Yleensä töissä ollaan raskaanakin, mutta ohjataan esim. Venyttelytunteja ja ollaan vastaanotossa
Onko palstalaisilla suositella muita vaihtoehtoja? Hormonittomiakin? Olen kiitollinen :)
-ap
Mulla puhkesi migreeni e-pillereiden vuoksi. Siitä on nyt toistakymmentä vuotta, pillerikokeilut lopetin mutta migreeni jäi. Kokeiltiin myös minipillerit, mutta mulle ei vaan sovi. Jos olisin osannut aavistaa tämän migreenijutun, en olisi ottanut edes riskiä pillerikokeilulla. Mulle olisi kuitenkin ollut pillereistä paljon hyötyäkin (runsaat ja epäsäännölliset menkat ja lyhyt kierto ois saatu kuriin), mutta kun ei sovi niin ei sovi.
Monellehan ne sopii, mutta jos kuulut niihin joille ei sovi... ei ne vaarattomia ole!
Sanot että ok, hankit pillerit. Et hanki niitä, mutta alat kiukuttelemaan kaikesta turhasta miehelle ja näyttelet että sinulla on lähtenyt täysin halut, ainakin miestäsi kohtaan. Pillerithän usein muuttavat naisen halujen kohdetta, näyttele että halusi kohdistuu täysin eri tyyppiseen mieheen kuin miehesi on. Väität siis että syöt pillereitä vaikka et niitä syö. Vielä jos alat yökkimään miehesi lempiruuan hajulle, hänen käyttämälle pesuaineille ja dödölle niin eiköhän mies kohta ala vaatimaan pillereiden lopettamista kun ei seksiä saa enää ollenkaan ja ainoastaan ällöttää sinua monella eri tapaa. Tai sitten teille tulee ero, mutta voithan sen jälkeen "lopettaa" pillerit ja yrittää saada miestä takaisin jos välttämättä haluat.
Nuo oli sitten kaikki ne oireet mitä itselle tuli kun raskauden jälkeen yritin pillereitä syödä, mies jaksoi katsoa 5 kuukautta ja käski lopettamaan, lopettamisen jälkeen halut palasivat ja kohdistuivat taas mieheeni sekä hajujen tykkäys palasi normaaliksi.
En enää koskaan aio pillereitä syödä.
miten 24 vuotias voi tosissaan olla noin tietämätön muista ehkäisyvaihtoehdoista :o
Koska ehkäisyneuvonta keskittyy täysin E-pillereihin ja homeopaattiset ehkäisyvalmisteet jätetään mainitsematta.
Jonkun homeopaatin pitäisi alkaa lahjomaan lääkäreitä niinkuin lääketehtaat tekevät.
Täällä hehkutettu kuparikierukkakaan ei läheskään kaikille sovi. Sehän lisää useimmilla vuodon määrää, joten ennestään runsasvuotoisille sitä ei suositella. Minä kuulun tähän sakkiin ja gynen mukaan ei kannata tosiaan edes testata, kun erittäin todennäköisesti pahentaisi muutenkin kipeitä ja runsaita menkkoja.
Lisäksi siskoni syntyi aikoinaan kuparikierrukan läpi vanhemmilleni, niin enpä osaa pitää tuota erikoisen luotettavana ehkäisykeinona.