Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa, että käyttäisin e-pillereitä... :\

Vierailija
08.09.2014 |

Itse olen vastaan useasta syystä. Ensinnäkin lähisuvussani on useampi veritulppalähtöinen kuolema, jonka riskiä myös pilsut lisäävät. Olen myös skeptinen hormoneiden popsimisesta. Ei voi olla täysin turvallista ja hyväksi.. Lisäksi työskentelen liikunnan ohjaajana/pt:nä jolloin mieli pitäisi pysyä aurinkoisena ja kroppa timminä. E-pillereiden sanotaan nostavan ruokahalua ja turvottavan, joka olisi kyllä mahdottomuus tässä,ammatissa
ikävää. Mielialojen vaihtelutkaan ei houkuta. Olen nimittäin melko ailahteleva jo ennestään :D

Mies kuitenkin sättii itsekkääksi, kun en pillereitä hae. Olemme tämän vuoden nyt käyttäneet kondomia.. Mutta se kuulemma vie halut ja tuntuu vaikealta (?) minulle se sopii oikein hyvin ja ei valittamista. Ikää on kummallakin 24v. Kommentteja, mielipiteitä? Jatkaako kumilinjalla vai myöntyä pilsuihin?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ottaisi kuparikierukkaa? Sen saa tosiaan synnyttämätönkin, ja on täysin hormoniton vaihtoehto. Minä vaihdoin viitisen vuotta sitten sellaiseen kun sain e-pillereistä niin kamalia sivuoireita (itkuisuus/masentelu, ihon ja limakalvojen kuivuminen, täydellinen haluttomuus) ja olen ollut erittäin tyytyväinen! 

Vierailija
42/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt ehkäisypillereitä. Ehkäisynä selibaatti, anaali, kondomi, varmat päivät (huom! säännöllinen 28 pv kierto ja varma ovulaation tunnistus kiertopäivänä 12 - lapset tehty kiertopäivinä 8-9) ja lasten jälkeen ehkäisynä on ollut kuparikierukka (huom! minkä nykyään saa synnyttämättömätkin).

En ole ottanut ehkäisystä koskaan ongelmaa, ei ole tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit on hirveet :(

Vierailija
44/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi onnistunut olemaan autuaan tietämätön hormonittomista ehkäisykeinoista? Niistä suurin osa on sentään keksitty ja käytetty hyvällä menestyksellä paljon ennen ehkäisypillereitä.

Esimerkiksi kierukka, pessaari, ehkäisypuikot ja kai edelleen on niitä samoja aineita, joita 1970-luvulla käytettiin. Muistaako joku vielä Rendelsit?

En ole koskaan e-pillereitä käyttänyt, mutta kaikki muut pessaaria lukuunottamatta on kokeiltu hyvällä menestyksellä. Paitsi ns. varmat päivät, mutta se on taas toinen juttu ...

Vierailija
45/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaatii miestä käyttämään kondomia, koska se ei AP:ta häiritse. Mies vaatii AP:ta popsimaan pillereitä, koska Ne ei häntä haittaa. En ymmärrä näkökulmaa miten vain mies itsekäs ja AP oikeassa. Minusta molemmat on itsekkäitä eivätkä anna toisen mielipiteille paljoakaan arvoa.

Tuolla toisessa ketjussa käydään kovaa keskustelua siitä, onko jokaiselle yksinoikeus omaan vartaloonsa vai onko ehkäisy parisuhteen yhteinen asia. Siitähän tässäkin on kyse. Keskustella toki pitää, mutta jos äänestys päättyy 1-1, niin mitä tehdään? Arvotaanko vai kysytäänkö naapurilta? Vai onko keskutelu turhaa, kun naisella on kuitenkin oikeus määrätä ehkäisytavasta?

Vierailija
46/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yhdistelmäpillerit toimineet loistavasti (20 vuoden ajan), ei mitään oireita eikä mielialavaihteluja yms. Minipillerit taas aivan kamalat (itkusuus, masennus, kyltymätön ruokahalu), ei käy. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, MUTTA kun suvussa veritulppia yms olisin varovainen pillereiden suhteen. Omaa terveyttä ei kannata miehen vinkunoiden takia pilata. Muitakin vaihtoehtoja on esim. juuri mainuttu kierukka. En suosittele varmoja päiviä, homeopaattisia yms. Kroppa on tosi herkkä instrumentti ja yksikin epäsäännöllinen kierto muuten säännöllisesti toimivassa kropassa voi saada vauvan alulle. Ellei vauvaa halua, pitää valita varma vaihtoehto. Mene asiantuntevan gynen puheille. 

Vierailija
47/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:18"]

AP vaatii miestä käyttämään kondomia, koska se ei AP:ta häiritse. Mies vaatii AP:ta popsimaan pillereitä, koska Ne ei häntä haittaa. En ymmärrä näkökulmaa miten vain mies itsekäs ja AP oikeassa. Minusta molemmat on itsekkäitä eivätkä anna toisen mielipiteille paljoakaan arvoa.

Tuolla toisessa ketjussa käydään kovaa keskustelua siitä, onko jokaiselle yksinoikeus omaan vartaloonsa vai onko ehkäisy parisuhteen yhteinen asia. Siitähän tässäkin on kyse. Keskustella toki pitää, mutta jos äänestys päättyy 1-1, niin mitä tehdään? Arvotaanko vai kysytäänkö naapurilta? Vai onko keskutelu turhaa, kun naisella on kuitenkin oikeus määrätä ehkäisytavasta?

[/quote]

Kondomi ei aiheuta terveydellistä vaaraa miehelle, ainoastaan mukavuushaitan, mutta e-pillerit aiheuttavat lukuisia terveydellisiä ongelmia.

Mutta asiaan: onko siis oikeasti olemassa sellaisia kierukoita, joissa ei ole hormoneita ollenkaan? Ja saako Suomesta pessaareita ja sen kanssa käytettäviä spermisidejä?

Vierailija
48/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:30"]

Mutta asiaan: onko siis oikeasti olemassa sellaisia kierukoita, joissa ei ole hormoneita ollenkaan? Ja saako Suomesta pessaareita ja sen kanssa käytettäviä spermisidejä?

[/quote]

Toki on täysin hormonittomia kierukoita, kuparikierukat on juuri sellaisia. Itselläni on sellainen Nova-T-merkkinen.

Vierailija
49/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäkin kyllä tässä asiassa. Kondomi tuntuu miehelle ihan erilaiselta kuin naiselle ja toisilla Se tappaa halut totaalisesti. Toisille miehille Se toki on ok, mutta ei valitettavasti kaikille.

ap:n kannattaisi mennä ihan ehkäisyneuvolaan juttelemaan ehkäisyvaihtoehdoista ja niiden terveysvaikutuksista, Se kun ei välttämättä mene niin että kun joku suvussa on saanut veritulpan ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi jne. Myös ap:n käsitys pillerien haittavaikutuksista on vedetty överiksi, ei ne vaikutukset suurimmalla osalla ole tollaset, eihän kukaan pillereitä söisi jos olisi. Totuus on, että kokeilematta ei tiedä.

toivotaan, että ap kestää esim tulevaisuudessa raskausajan ja mahdolliset sairaudet, jos jo hormoniehkäisyn vaikutukset aiheuttaa tuollaista hysteriaa. Jokainen päättää omasta kehostaan, mutta ehkäisyasioissa on kaksi ihmistä päättämässä. Miehesi saa olla kortsun suhteen ihan yhtä ehdoton kuin sinä olet hormonaalisen ehkäisyn suhteen.

Vierailija
50/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:45"]

Miehesi saa olla kortsun suhteen ihan yhtä ehdoton kuin sinä olet hormonaalisen ehkäisyn suhteen.

[/quote]

Tuollainen mies on aika usein ex-mies.

Vierailija
51/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa olla ihan niin ehdoton kuin haluaa. Kenenkään ei ole pakko seksiin suostua. Mutta on kyllä aika kohtuutonta rinnastaa miehille kondomista aiheutuva haitta ( seksi ei tunnu yhtä hyvältä) naisille mahdollisesti hormoniehkäisystä aiheutuviin haittoihin (seksiä ei halua ollenkaan, emätin ei kostu, mielialanvaihtelut, masennus, akne, veritulpat jne). Monet noista haitoista eivät haittaa ainoastaan seksiä vaan ihan koko elämää. Sinänsä on vähän hassua, että ap hylkää hormonaalisen ehkäisyn edes kokeilematta, mutta huonoja kokemuksia siitä omaavana minun on vaikea häntä kauheasti siitä tuomita, että ei halua ottaa mitään riskiä. Mulle kuitenkin sopii hormonikierukka kohtalaisen hyvin ja olen siihen tyytyväinen, vaikka pillerit ei sopineetkaan.

Vierailija
52/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin ehkä sun ikäisenä, enkä ole sen jälkeen hormoneihin koskenut! Mulle pahimmat sivuoiret oli mielialan laskeminen, sellainen tasapaksu olotila, kuin olisin kulkenut sumussa. Kun jätin pillerit, niin olo kirkastui ja olin taas oma itseni! Kokeilin kolmea eri merkkiä, eikä mikään tuntunut oikein hyvältä, mutta ehdin 4v. niitä käyttää.

Kondomi riittää ehkäisyksi, mikäli ei ihan mahoton pupu ole. Meillä harrastetaan seksiä 1-2x viikossa, joten mies jaksaa ihan hyvin kondomia käytellä.

Se on sinun vartalosi, eikä sun ole mikään pakko alkaa pillereitä syömään jos et halua! Monikohan mies alkaisi käyttää miesten ehkäisypillereitä, jos niitä tarjottaisiin vaihtoehdoksi?!!! Taatusti alkaisi kondominkäyttö sujua!

Vierailija
53/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä minäkään lähtisi kokeilemaan jos sukuhistorian perusteella on selvä tulppariski olemassa.

Vierailija
54/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan olemassa e-pillereitä miehillekin! Ei ole ehkä liikaa markkinoita kyseisille tuotteille nyt, mutta ne yleistyvät tulevaisuudessa. Oman kumppanini kanssa olemme keskustelleet, että kun olen saanut tarpeekseni pillereiden syömisestä, niin seuraavana on hänen vuoro. Kumpikaan meistä ei halua vasektomiaa tai sterilisointia, joten tällä sopimuksella olemme kummatkin tyyryväisiä nykyiseen ja myös tulevaan tilanteeseen.

Vierailija
55/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:08"]

Onhan olemassa e-pillereitä miehillekin! Ei ole ehkä liikaa markkinoita kyseisille tuotteille nyt, mutta ne yleistyvät tulevaisuudessa. Oman kumppanini kanssa olemme keskustelleet, että kun olen saanut tarpeekseni pillereiden syömisestä, niin seuraavana on hänen vuoro. Kumpikaan meistä ei halua vasektomiaa tai sterilisointia, joten tällä sopimuksella olemme kummatkin tyyryväisiä nykyiseen ja myös tulevaan tilanteeseen.

[/quote]

No ei kyllä ole markkinoilla noita miesten pillereitä. mistä moinen käsityksesi?

Vierailija
56/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mielipiteitä on monia ja niitä tulinkin kysymään. Kuukautiseni ovat epäsäännölliset.. joten varmoja päiviä en pysty hyödyntämään. Lääkärin kanssa jutellessa hän esitteli tosiaan vain kumin, e-pillerit ja mini sekä yhdistelmäpilsut.. Myönnän kyllä, että paljon muita en tiedäkään!

Harmittaa koko iso kouhkaus pienestä jutusta.. Kumi olisi helppo ja turvallinen molemmille. Kompromissiratkaisu ikäänkuin.. eikä sitäkään käytetä suu-, käsi- jne. touhuissa, vain tässä perinteisessä yhdynnässä. Ja vuoden ollaan molemmat oltu ihan tyytyväisiä. Viimeaikoina vasta alkanut tämä miehen ruinaus pillereistä...

-ap

Vierailija
57/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua pillereitä, et ota niitä. Yksi hyvä kumiton/hormooniton vaihtoehto on kuparikierukka.

Vierailija
58/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantyyppisistä valmisteista esim. laastarit ja ehkäisyrengas on sellaisia, joissa on samoja aineita kuin yhdistelmäpillereissä, mutta vähemmän ja niitä tulee elimistöön tasaisemmin, joten sivuvaikutukset ovat pienemmät. Minipillereissä ja hormonikierukassa taas on samaa hormonia, ja ne sopivat monille, joille yhdistelmäpillerit eivät sovi. Kuparikierukassa ei ole hormoneja ollenkaan. Kierukoita jotkut lääkärit tarjoavatnihkeästi synnyttämättömille naisille, mutta minun gynekologini mukaan asiassa ei ole ongelmaa. Ja sitten on tietysti vielä nämä pessaarit, keskeytetty yhdyntä jne. 

Vierailija
59/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, tilanne pysyy oikeastaan sitten samana. Jos mieheltä on nyt halut pois, niin sitten ne ovat sinulta pois kun syöt pillereitä. Eli ehkäisy on taattu :) Ja oma mieheni ei taas suostu siihen että söisin pillereitä. Haluaa kuulemma pitää minut sellaisena kuin oikeasti olen, ilman hormonien aiheuttamaa ailahtelua, huonovointisuutta ja päänsärkyjä joita oli kun niitä käytin.

Mutta on kyllä urpo mies, jos puolisonsa haluaa vaaraan, kun suvussa noita tulppaongelmia on ollut.

Vierailija
60/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:11"]

Niin, mielipiteitä on monia ja niitä tulinkin kysymään. Kuukautiseni ovat epäsäännölliset.. joten varmoja päiviä en pysty hyödyntämään. Lääkärin kanssa jutellessa hän esitteli tosiaan vain kumin, e-pillerit ja mini sekä yhdistelmäpilsut.. Myönnän kyllä, että paljon muita en tiedäkään! Harmittaa koko iso kouhkaus pienestä jutusta.. Kumi olisi helppo ja turvallinen molemmille. Kompromissiratkaisu ikäänkuin.. eikä sitäkään käytetä suu-, käsi- jne. touhuissa, vain tässä perinteisessä yhdynnässä. Ja vuoden ollaan molemmat oltu ihan tyytyväisiä. Viimeaikoina vasta alkanut tämä miehen ruinaus pillereistä... -ap

[/quote]

Toki pillereillä on terveydellisiä riskejä, jotka tulee ottaa vakavasti. Ne on kuitenkin harvinaisia, joten suosittelen jotain kokeilemaan.

Terveydellisessä mielessä kumi on kompromissi. Mutta jos seksi kumin kanssa tei kunnolla tunnu, niin on siinäkin ongelma. Ei siinä henki ole vaarassa, mutta suhde kyllä. Minusta tuntuu ettet ole sisäistänyt mitä se kumi miehellesi tekee. Olisitko sinä valmis luopumaan nautinnollisimmasta osasta seksielämääsi, siksi että mies ei halua kokeilla muuta ehkäisytapaa?