Naiset, onko tämä ahdistelua?
Eli naisille kysymys.
Mitä mieltä onko tämä ahdistelua.
Itseäni ei seksi kiinnosta, mutta yksi nainen on useamman kerran ehdotellut minulle seksiä ja olen kohteliaasti joka kerta kieltäytynyt.
Kerran tämä nainen laittoi myös kätensä selälleni.
Voiko tämän laskea seksuaaliseksi ahdisteluksi tai ahdisteluksi vai pitääkö tätä sietää?
Kommentit (114)
On ahdistelua eikä miehenkään tarvitse sitä sietää! Eihän tuo nainen ole useasti kieltäytymisestä huolimatta ole lopettanut vaan jatkaa. Ehdottomasti esimiehelle ilmoitettava!
En ymmärrä naisia jotka puolustelevat ahdistelijaa, jos ahdistelija on nainen. Onneksi kuitenkin suurinosa naisista on järkeviä ja ymmärtää että olipa ahdistelijan sukupuoli mikä tahansa niin se on väärin.
Suosittelen että nauhoitat salaa todisteet kun juttelette ja sen jälkeen esimiehen puheille. Jos nainen rupeaa muuta tarinaa keksimään mainetta puolustaakseen niin sinulla on vankat todisteet, jotka käyvät oikeudessakin. Suomessa saa salaa nauhoittaa, jos itse osallistuu keskusteluun.
Kyllä on minun mielestä. Se on niin simppeliä että mieskin voi olla uhri.
Miten muka nainen voi miestä ahdistella? Onko nautinnollisen asian ehdottaminen miehelle ahdistelua nykyään?
Elli00 kirjoitti:
Miten muka nainen voi miestä ahdistella? Onko nautinnollisen asian ehdottaminen miehelle ahdistelua nykyään?
Niinpä, kyllä on miehet herkkiä tänä päivänä
Elli00 kirjoitti:
Palstamiehiä vituttaa ero naisten ja miesten suhtautumisessa ahdisteluun ja siksi kirjoittavat itse nämä tällaiset. Aina kun luulee että ette enää voi säälittävämmäksi käydä, pistätte paremmaksi.
MiesIhmeissaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ehdottelu ja koskettelu jatkunut sen jälkeen, kun olet tehnyt selväksi, ettet pidä siitä? Jos on, niin se on ahdistelua.
No en ole kehdannut naiselle näin sanoa ettei mieltänsä pahoita. Pikemminkin olen koittanut olla erittäin ystävällinen, saada hänet nauramaan ja tuntemaan olonsa rennoksi kun on kutenkin työkaveri kyseessä.
Eli nainen varmaan luulee, että olet ihastunut häneen. Mutta kannattaa tehdä selväksi, että ei on ei seksin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ehdottelu ja koskettelu jatkunut sen jälkeen, kun olet tehnyt selväksi, ettet pidä siitä? Jos on, niin se on ahdistelua.
No en ole kehdannut naiselle näin sanoa ettei mieltänsä pahoita. Pikemminkin olen koittanut olla erittäin ystävällinen, saada hänet nauramaan ja tuntemaan olonsa rennoksi kun on kutenkin työkaveri kyseessä.
Eli nainen varmaan luulee, että olet ihastunut häneen. Mutta kannattaa tehdä selväksi, että ei on ei seksin suhteen.
Pakko näin perus miehenä kysyä että missä sitten menee raja sen suhteen että on normaalia ystävällistä oloa työkavereille jolla nostetaan tiimihenkeä ja mikä on semmoista signaalien lähettämistä, että 'olen kiinnostunut sinusta ystävällinen, vaikka kieltäydyn jatkuvasti seksi ehdotuksistasi'?
M20 kirjoitti:
Ainakin tämä olisi ahdistelua jos mies näin tekisi naiselle, sen tiedän. En usko että naiset pitää tätä ahdisteluna kun kohteena on mies. Minuakin on monta kertaa yökerhossa esim. perseestä puristettu naisten toimesta, vaikka naiset itse nykyään moisesta nostaa haloon itse.
M20
On niitäkin naisia jotka uskoo että miehet ja naiset on erilaisia ja siksi nainen voi sanoa ja tehdä tiettyjä asioita ilman että se olisi ahdistelua, mutta suurinosa naisista on fiksuja jotka ymmärtää että se on ahdistelua puolin ja toisin. Ei pidä pienen vähemmistön takia kaikkia naisia leimata!
En edes ymmärrä niitä jotka väittävät vastaan, ei tässä edes ole keskusteltavaa, se on ahdistelua
Mistä lähtien se on ollut ahdistelua, jos miehelle ehdottaa seksiä, maailman luonnollisinta asiaa? Onko miehistä tullut nykyään pehmoja vai mikä on?
Elli40
Vierailija kirjoitti:
Sinä et siis ole missään vaiheessa sanonut hänelle että et ole kiinnostunut hänestä, vaan päinvastoin olet superystävällinen ja pyrit naurattamaan häntä? Tuollaisesta moni ihminen vain rohkaistuu yrittämään entistä kovemmin. Naiset ja miehet eivät useinkaan ymmärrä kovin hyvin vastakkaisen sukupuolen signaaleja. Varsinkaan jos signaali on vielä ristiriitainen.
Sano asia vaan suoraan. Ystävällisesti mutta jämäkästi. Hän saattaa pahoittaa mielensä, mutta niin se useimmiten on. Ei tuollaisia asioita pidä jättää sanomatta sen pelossa että vastapuoli loukkaantuu. Ja sitä suurempi se mielipaha tulee olemaan mitä pidemmäksi juttu on venynyt ja mitä enemmän nainen on "sijoittanut" aikaansa ja efforttiaan sinuun.
Ja sen jälkeen kannattaa pitää vähän etäisyyttä. Ei kannata vähään aikaan heitellä läppää hänelle eikä yrittää naurattaa häntä tai yrittää saada häntä viihtymään sinun kanssasi, vaan pysyä pikemminkin muodollisena ja puhua lähinnä työasioista.
Tee mitä tehdä pitää! Sen sanominen on lopulta yllättävän helppoa eikä maailma kaadu siihen. Jos sen jälkeen vielä tulee lähentely-yrityksiä, niin sitten pitää ryhtyä niihin kovempiin keinoihin mitä tässä ketjussa on suositeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko näin perus miehenä kysyä että missä sitten menee raja sen suhteen että on normaalia ystävällistä oloa työkavereille jolla nostetaan tiimihenkeä ja mikä on semmoista signaalien lähettämistä, että 'olen kiinnostunut sinusta ystävällinen, vaikka kieltäydyn jatkuvasti seksi ehdotuksistasi'?
Käden laittaminen selälle etenkin ehdottelun ja kieltäytymisen jälkeen on ahdistelua. Puhetta voi maailmaan mahtua, kunhan ei painosta tai kiristä jollain. "Kerron vaimollesi", "Teit töissä virheen. Poikaystävältäni katsoisin läpi sormien" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käden laittaminen selälle etenkin ehdottelun ja kieltäytymisen jälkeen on ahdistelua. Puhetta voi maailmaan mahtua, kunhan ei painosta tai kiristä jollain. "Kerron vaimollesi", "Teit töissä virheen. Poikaystävältäni katsoisin läpi sormien" tms.
Mutta eihän AP ole kieltäytynyt, vaan jatkanut flirttaamista!
Entä jos olisit vaan säälistä nusauttanut kerran, ehkä solisi jättänyt rauhaan sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien se on ollut ahdistelua, jos miehelle ehdottaa seksiä, maailman luonnollisinta asiaa? Onko miehistä tullut nykyään pehmoja vai mikä on?
Elli40
Niinpä, miehet ei tajua että miehet ja naiset on seksuaalisesti erilaisia eli se mikä naiselle tehtynä on ahdistelua voi olla täysin ok tehdä miehelle, eli esimerkiksi ehdottaa seksiä.
Mitä seuraavaksi? Vaativatko miehet jonkun todistuksen todistajan läsnäollessa allekirjoitettavaksi ennen seksin harrastamista, että oli suostumus?
Naurettavaksi mennyt se mitä miehelle saisi sanoa..
Se riippuu. Hiplasiko nainen selkääsi vai mitenkä pisti käden?
Tosin, oletko antanut signaaleja joissa esität vaikeasti saatavaa? Nainen on voinut tästä on innostua vaan entisestään ja ottanut nautinnollisena haasteena jossa purkaa sinua kuin lahjapakettia kerros kerrokselta..
Oma mieheni esitti alkuun vaikeasti saatavaa ja oli tosi ihanaa saada hänet valloitettua hitaasti pala palalta.. 😍
Miehet eivät aina ymmärrä mitä signaaleja antavat niin en kovin helposti naista pitäisi ahdistelijana.
Sano suoraan vain sille naiselle että on lopetettava tai ilmoitat esimiehelle!