Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, onko tämä ahdistelua?

MiesIhmeissaan
16.08.2021 |

Eli naisille kysymys.

Mitä mieltä onko tämä ahdistelua.

Itseäni ei seksi kiinnosta, mutta yksi nainen on useamman kerran ehdotellut minulle seksiä ja olen kohteliaasti joka kerta kieltäytynyt.

Kerran tämä nainen laittoi myös kätensä selälleni.

Voiko tämän laskea seksuaaliseksi ahdisteluksi tai ahdisteluksi vai pitääkö tätä sietää?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ensin kannattaa varmistaa selustansa. Ota asia puheeksi esimiehen kanssa, tee selväksi että puhut luottamuksellisesti ja haluat vain kysyä neuvoa. Kerrot saman kuin tässä meille. Kuuntelet mitä esimies sanoo.

Jos sitten seuraavalla kerralla annat jämäkästi mutta kohteliaasti naiselle pakit ja sanot, että koet hänen toimintansa ahdistavana (niinkin voi sanoa) ja nainen suuttuukin asiasta, niin ainakaan hän ei voi rynnätä esimiehen luo valehtelemaan, että SINÄ oletkin se ahdistelija.

Vierailija
22/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ensin kannattaa varmistaa selustansa. Ota asia puheeksi esimiehen kanssa, tee selväksi että puhut luottamuksellisesti ja haluat vain kysyä neuvoa. Kerrot saman kuin tässä meille. Kuuntelet mitä esimies sanoo.

Jos sitten seuraavalla kerralla annat jämäkästi mutta kohteliaasti naiselle pakit ja sanot, että koet hänen toimintansa ahdistavana (niinkin voi sanoa) ja nainen suuttuukin asiasta, niin ainakaan hän ei voi rynnätä esimiehen luo valehtelemaan, että SINÄ oletkin se ahdistelija.

Onko todella tämmöinen konkreettinen riski, että tämä nainen saattaisi kostaa jämäkät pakit sillä, että alkaisi minusta levitellä valheita, että minä olenkin se ahdistelija??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kokema ahdistelu on vieläkin jossain määrin tabu. Sitä tapahtuu yllättävänkin paljon ja usein ahdistelija on tuttu ja "luotettava" ihminen. Jopa perheenjäsen.

Tunnen kaksi miestä, jotka on raiskattu lapsena. Toisella tekijänä serkku ja toisella oma isä. Jälkimmäinen on syystäkin aivan sekaisin vielä aikuisena.

-Nainen-

Vierailija
24/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joukkoraískataan ja poltetaan elävältä.

Miehelle ehdotetaan seksiä.

Vierailija
25/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paroni Mynhhausen kirjoitti:

Ap, sanot tuossa alustuksessasi, että Sinua ei seksi kiinnosta.

Mitä tarkoitat, siiskö että ei kiinnosta juuri tuon kyseisen naisen kanssa, mutta kiinnostaisi jonkun toisen kanssa, vai ettei kiinnosta ylisummaan koko elämässä yhdenkään naisen kanssa?

Miksi ei?

Onko syynä ikä, stressi, verenkiertovaiva tms, ettei heppi enää oikein skulaa? No, sehän on tietysti väistämätöntä jokaiselle, ja sitä voi yrittää viivyttää vanhemmaksi (eli kääntäen pidentää vehkeen toimintaikää) noudattamalla elämäntapoja ja ruokailutottumuksia, jotka EIVÄT AIHEUTA verisuonten ahtautumista eivätkä tukkeutumista ja kylläkin elvyttävät ja kaikinpuolin vilkastuttavat verenkiertoa "sinne".

Mutta jos heppi skulaa eikä muuten kiinnosta, niin miksi ei? Joka miestähän nainen kiinnostaa noin yleisellä tasolla, vaikka joskus juuri jonkun tietyn kanssa ei synkkaa tai ei itse saa juuri sitä kenet haluaisi.

Tuo vaikuttaa peräti kummalliselta, joten kerro vähän tarkemmin.

Esitit kysymyksesi nimenomaan naisille, mutta jos suinkin sallit, esitän omana miesnäkökulmanani ja arvionani, että:

EI OLE AHDISTELUA.

Enemmän tuollaista saisi olla, ainakin minulle.

Ei kiinnosta tämän naisen kanssa. Olen varattu mies niin seksiä en muiden kun kumppanin kanssa harrasta.

Jaaha, että sinun mielestä tuota pitäisi kestää loputtomiin että toinen ehdottelee...

Vierailija
26/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kerran kävi aivan samoin. Ilmoitin naisesimiehelle lopulta, kun toinen jatkoi ja jatkoi ja alkoi fyysisestikkin kosketella selvästi nauttien vaikka olin kieltänyt. Naisesimies vaan nauro asialle, että "kaikesta ne miehet tänä päivänä valittaakin, jopa huomionkin saamisesta". Tästä on tosin jo aikaa 10 vuotta.

Että sellainen kokemus minulla esimiehelle valittamisesta.

M28

Vierailija
27/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 kirjoitti:

Itselle kerran kävi aivan samoin. Ilmoitin naisesimiehelle lopulta, kun toinen jatkoi ja jatkoi ja alkoi fyysisestikkin kosketella selvästi nauttien vaikka olin kieltänyt. Naisesimies vaan nauro asialle, että "kaikesta ne miehet tänä päivänä valittaakin, jopa huomionkin saamisesta". Tästä on tosin jo aikaa 10 vuotta.

M28

Esimiehelläkin on esimies. Viime kädessä kyseessä on työsuojelullinen asia. Harmi, ettet vienyt asiaa eteenpäin.

Vierailija
28/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M30 kirjoitti:

M28

Esimiehelläkin on esimies. Viime kädessä kyseessä on työsuojelullinen asia. Harmi, ettet vienyt asiaa eteenpäin.

Kenelle olisin vienyt kun esimies oli yrityksen toimitusjohtaja ja omisti yrityksen 100% yksin eikä työpaikalla ollut mitään työsuojelun juttuja järjestetty?

M28

Vierailija
29/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30 kirjoitti:

M28

Kenelle olisin vienyt kun esimies oli yrityksen toimitusjohtaja ja omisti yrityksen 100% yksin eikä työpaikalla ollut mitään työsuojelun juttuja järjestetty?

M28

Toivotaan ettei metoon jälkeen kukaan enää suhtaudu tällä lailla.

Vierailija
30/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiesIhmeissaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todella tämmöinen konkreettinen riski, että tämä nainen saattaisi kostaa jämäkät pakit sillä, että alkaisi minusta levitellä valheita, että minä olenkin se ahdistelija??

On. Se on katkeran naisen kosto siitä kun ei kelvannutkaan. Ole varuillasi ja pidä puolesi.

Vierailija
31/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Sano, että ilmoitat asiasta eteenpäin jos muija ei ota opikseen.

Vierailija
32/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Se on katkeran naisen kosto siitä kun ei kelvannutkaan. Ole varuillasi ja pidä puolesi.

Osaa tätä miehetkin. Takavuosina bussikuski ehdotti nuorelle likalle päiväpanoa bussin takapenkillä tms vastaavaa ja kun likka valitti bussiyhtiön, mies väitti että likka itse oli ehdottanut seksiä. Noh, potkuthan siitä tuli kuskille ja myöhemmin tuomio oikeudessa.

Vierailija
33/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ehdottelu ja koskettelu jatkunut sen jälkeen, kun olet tehnyt selväksi, ettet pidä siitä? Jos on, niin se on ahdistelua.

No en ole kehdannut naiselle näin sanoa ettei mieltänsä pahoita. Pikemminkin olen koittanut olla erittäin ystävällinen, saada hänet nauramaan ja tuntemaan olonsa rennoksi kun on kutenkin työkaveri kyseessä.

Tässäpä se menee vikaan. Annat naiselle samalla viestiä että sinulle kuitenkin on ok että hän ehdottelee ja koskettelee.

Minä naisena en koskaan ”yritä saada nauramaan ja tuntemaan olonsa rennoksi” sellaista miestä joka toistuvista kieltäytymisistä huolimatta ehdottelee seksiä ja koskettelee. Sen sijaan sanon jämäkästi, että ”ei kiitos” ja siirryn kosketteluetäisyyden ulkopuolelle enkä todellakaan jää naurattamaan miestä. Ihan sama vaikka on työkaveri, ei häneltä tarvitse sietää yhtään sen enempää kuin muiltakaan. Esimies sitten puuttuu asiaan jos nainen alkaa hankalaksi.

Vierailija
34/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, on mahdollista että nainen yrittää kostaa. Paras olisi jos tällä ehdottelulla ja koskettelulla sekä sinun kieltäytymisellä olisi silminnäkijöitä, jotka voisivat tarvittaessa todistaa miten tilanne meni.

Vierailija
35/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitat kirjallisesti (txtviesti) naiselle, että et ole kiinnostunut hänestä.millään muotoa, ja pyydät jättämään rauhaan= ei ole sinuun missään yhteydessä . Jos vielä jatkaa, niin tee rikosilmoitus.

Vierailija
36/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30 kirjoitti:

M28

M28

Työsuojelu ja luottamusmies pitää olla jokaisella työpaikalla nimettynä. Työsuojelupiiri on olemassa. Kai nyt sentään ammattiliittoon kuulut? Sinne yhteys noissa tapauksissa.

Esimiehen velvollisuus on puuttua noihin tapauksiin, jos ei puutu, niin rikkoo lakia.

Vierailija
37/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ehdottelu ja koskettelu jatkunut sen jälkeen, kun olet tehnyt selväksi, ettet pidä siitä? Jos on, niin se on ahdistelua.

No en ole kehdannut naiselle näin sanoa ettei mieltänsä pahoita. Pikemminkin olen koittanut olla erittäin ystävällinen, saada hänet nauramaan ja tuntemaan olonsa rennoksi kun on kutenkin työkaveri kyseessä.

Nyt pyydät häntä lopettamaan. Kohtelet sen jäljeen asiallisesti ,mutta ei mitään muuta kuin työasioita. Jos vielä jatkaa tuon jälkeen, niin sitten yhteys esimieheen.

Vierailija
38/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa tätä miehetkin. Takavuosina bussikuski ehdotti nuorelle likalle päiväpanoa bussin takapenkillä tms vastaavaa ja kun likka valitti bussiyhtiön, mies väitti että likka itse oli ehdottanut seksiä. Noh, potkuthan siitä tuli kuskille ja myöhemmin tuomio oikeudessa.

Paljo yleisempää se on, että nainen valehtelee kostoksi miehestä perättömiä.

Se on iät ja ajat mennyt niin että naiset on levitelleet kostoksi perättömiä ja miehet taas on käyttäneet fyysistä väkivaltaa.

Aloittajan kannattaa vaikka puhelinnauhurilla kerätä todisteet tapahtumasta sillä riski todella on iso, että nainen omaa mainetta suojellakseen yrittää kääntää jutun toisin päin, että aloittelija olisi se ahdistelija jos itse saa pakit! Tälläisiä tapauksia on todella paljon! Nauhuri vaan laulamaan seuraavalla kerralla niin on suojassa!

"Paljo yleisempää se on, ettänainen valehtelee kostoksi miehestä perättömiä."

-laitappa tilastoja tai muuta faktaa tähän tai korjaa, ettätämä on sinun henkilökohtainen mielipiteesi, kiitos!

Vierailija
39/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä se menee vikaan. Annat naiselle samalla viestiä että sinulle kuitenkin on ok että hän ehdottelee ja koskettelee.

Minä naisena en koskaan ”yritä saada nauramaan ja tuntemaan olonsa rennoksi” sellaista miestä joka toistuvista kieltäytymisistä huolimatta ehdottelee seksiä ja koskettelee. Sen sijaan sanon jämäkästi, että ”ei kiitos” ja siirryn kosketteluetäisyyden ulkopuolelle enkä todellakaan jää naurattamaan miestä. Ihan sama vaikka on työkaveri, ei häneltä tarvitse sietää yhtään sen enempää kuin muiltakaan. Esimies sitten puuttuu asiaan jos nainen alkaa hankalaksi.

Syyllistätkö todella aloittajaa eli uhria että itse aiheutti tilanteensa?

Jos tilanne olisi toisin päin ja joku mies syyllistäisi aloittajaa niin kaikki naiset olisivat heti sanomassa että täysin sopimatonta.

Onko mielestäsi niin että vain naiset voi olla uhreja vaikka sama asia tapahtuisi miehelle? Ja jos tekijä on nainen niin hän yhtäkkiä muuttuukin uhriksi?

huhu.. 😠

Vierailija
40/114 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistelua on sitä samaa aina, oli tekijä ja uhri mitä sukupuolta tahansa, se pitäisi jo pikku hiljaa mennä jakeluun kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme