Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin vaihdevuosioireiksi. Olenkin raskaana.

Vierailija
07.09.2014 |

Olen ollut koko kuluneen viikonlopun kuin puulla päähänlyöty. Loppuviikosta selvisi, että oireet, joiden luulin johtuvan alkavista vaihdevuosista, johtuivatkin siitä, että olin tietämättäni raskaana ja raskauteni kerkesi edetä salassa jo 5 kuulle. Täytän kohta 43 v. ja menkat on heitelleet tätä ennen jo vuodenpäivät miten joutaa. Mies ei tietenkään raskaudestani innostunut, vaan syyttelee minua. Meillä on kaksi lasta ennestään, joista nuorin 12v. 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:24"]Ap. kiittää kaikia ketjuun vastanneita runsaista ja vaihtelevista kannanotoista.

Mieskin on pikkuhiljaa alkanut osoittaa lähentymisen merkkejä. Äsken se jopa silitti ekaa kertaa vauvauutisen jälkeen mua hellästi masusta, kun menin istumaan sen viereen sohvalle ja kyselemään milloin me kerrottais perheenlisäyksestä noille vanhemmille lapsille. Tuntui tosi hyvälle tään viikon jurnutuksen jälkeen.:)

Töissäkin pitäis varmaan kohta kertoa... Saas nähdä mitä työkaverit tuumii, kun vanha muija pamahtaa ykskaks paksuksi?  # Ap.

[/quote]

Mikä vanha 43- v. on?
Paitsi jos ite haluat olla.

Vierailija
42/79 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:52"]

Miksi miehesi ei tehnyt vasektomiaa, kun ei kerran lisää lapsia halunnut? 

[/quote]

Älä nyt viitsi. Onpa pyhä kommentti. Ja ylimielinen ja elämästä vieraantunut. Onko sun miehesi tehnyt vasektomian. Tai sinä sterilisaation. Kuka nyt päälle nelikymppisenä lapsia haluaa, jos lapset on jo tehty eikä lisää toivota? Kyllä tässä iässä kuule keskitytään muihin juttuihin. Mutta myös sekstaillaan. Itse tulin tahtomatta raskaaksi 44 v iässä eikä todellakaan naurattanut minua eikä miestä.  Eikä silti olla käyty vasektomiassa tai sterilisaatiossa, ja edelleen sekstaillaan kuin puput. Olisin suonut oman raskauteni jollekin lasta toivovalle. Vaan kun ei elämä mene niin.

[/quote]

No kyllä mä vaan 31v olen menossa essureen, kun en enää halua lapsia (enkä niitä terveyden takia saisi tehdäkään). Eli ihan mussutusta on, jos ei osaa ehkäistä tai hanki sterilisaatioita, kun lapsiluku on täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:32"]

Raskauden ehtii vielä keskeyttää Valviran luvalla jos haluat, mutta kiireesti pitää ottaa asia esiin lääkärissä.

[/quote] Ääliö. Miksi ihmiselämä pitäisi tappaa varsinkin, kun olosuhteet on nikottelevaa isukkia lukuunottamatta ihan ok.

Vierailija
44/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain kyllä menopaussi saattaa alkaa tuon ikäisenä. Toisaalta jos alkaa vaikka laihduttaa ja kuntoilla kovasti, voi nekin olla osasyynä kuukautisten poisjääntiin, kuten kävi itelleni. Ollaan sun kanssasi ap. suunilleen samaa ikäluokkaa, mutta enpä uskaltais lopettaa kokonaan ehkäisyä, koska itselleni vastaava tilanne olisi täys katastofi joka päättyisi aborttin. 

Vierailija
45/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 10:54"]

Kenellä 43 v on vaihdevuodet?? Kuukautishäiriöitä aiheuttaa useampi sairaus. Tiedoksi vaan myös että kun ne vaihdevuodet alkaa, niissä menee useampi vuosi. Kun ne loppuu, SILLOIN on hedelmätön, ei niiden aikana!!

[/quote] Mulla vaihtarit alkoi 43v. Nyt olen 46v.

Vierailija
46/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:52"]Paljon onnea! Äitini oli 40 ja ystäväni äiti 42 kun synnyimme. Meillä on varmaan ollut paremmat eväät elämään kuin monilla nuorten äitien tyttärillä. Toki nyt alkaa olla rankkaa kun vanhempamme ovat jo 75-80vuotta, on sairauksia ja alzheimeria... [/quote] Kuinka niin paremmat eväät elämään kuin nuorten äitien tyttärillä?

[/quote]

Jostain syystä iäkkäämpien äitien lapset menestyvät mm. koulussa paremmin ja usein myös kodin taloudellinen tilanne on parempi kuin ihan nuorilla.
[/quote]

Taloudellinen tilanne vaan kun ei lasta kasvata pärjäämään ja menestymään tai olemaan muuten kunnollinen ihminen. Kyllä mä voin sanoa, että mä ymmärrän paljon paremmin rahan arvon ja osaan arvostaa saamaani kuin nämä hyvän taloudellisen tilanteen lapset. Jokaisen suusta olen kuullut kaiken näköistä narinaa lapsena kun olen kylässä ollut. "En saanu tarpeeks viikko rahaa." "Pyysin äitiä tuomaan suklaata en hedelmäkarkkeja, hyi en todellakaa syö näitä." Kaikkea samantapaista naurettavaa vikinää, kun otetaan kaikki itsestään selvyytenä. Yksi kaverini kieltäytyi syömästä kotona toivomiaan tortilloja, koska äiti oli unohtanut ostaa ranskankermaa. Mä sitten tyytyväisenä söin tortillani ilman ranskankermaa, kun kerrankin tortilloja sain. Kaverini mökötti vieressä ja jätti syömättä toivomansa tortillat. Ainiin ja kyllä minä olen myös koulussa menestynyt, vaikka äitini olikin teiniäiti ja meidän taloudellinen tilanteemme on ollut aina hieman huono.
[/quote]

Asun omassa asunnossakin ja käyn töissä, tämä samainen tortilla kaverini, vaikka on saman ikäinen kuin minä. Asuu vielä kotona, koulut on kesken ja äiti ja isi maksaa baareissa ravaamiset, asumisen, ruuan, vaatteet.. kaiken. Olemme jo kumminkin 20v.
[/quote]

Vau, oma yhteen henkeen perustuva kokemuksesi siis kumoaa tilastot?

Vierailija
47/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait jo noin pitkällä olevaa raskautta voida keskeyttää, jos sikiö ja äiti ovat terveet?

Vierailija
48/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä 43 v on vaihdevuodet?? Kuukautishäiriöitä aiheuttaa useampi sairaus. Tiedoksi vaan myös että kun ne vaihdevuodet alkaa, niissä menee useampi vuosi. Kun ne loppuu, SILLOIN on hedelmätön, ei niiden aikana!!

Vierailija
49/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt neuvolassa näitä +40 odottajia ja ovat kyllä niin vanhan näköisiä, vaikka tällä palstalla kaiki kertovat olevansa kaksikymppistä paremmassa fyysisessä kunnossa ja ainakin 15 vuotta nuoremman näköisiä. Stockan jonossa en ollut varma oliko kurahanskoja ostava "mamma" äiti vai mummi. 

Vierailija
50/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:52"]

Paljon onnea! Äitini oli 40 ja ystäväni äiti 42 kun synnyimme. Meillä on varmaan ollut paremmat eväät elämään kuin monilla nuorten äitien tyttärillä. Toki nyt alkaa olla rankkaa kun vanhempamme ovat jo 75-80vuotta, on sairauksia ja alzheimeria...

[/quote]

ihan hyvät eväät varmaan teillä, mutta ihan hyvät eväät varmaan muilla. Hassuja johtopäätelmiä liittyen äitien ikään. Absurd.

Vierailija
51/79 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että olet ajatellut 43v hedelmätön. Kyllä tietänet, että ensisynnyttäjiä monia yli 40v.

veikkaan, että olet halunnut alitajunnassa lasta...niinkuin on miehesikin. Kyllä te olette tienneet. Salaa toivoneet.

Onnea!

Vierailija
52/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, hyvin se sujuu

Vierailija
53/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehen lopettaa

Vierailija
54/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
55/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Varmasti yllättävää. Mikä ehkäisy on ollut käytössä?

Vierailija
56/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttää mistä? Millainen ehkäisy teillä petti?

Vierailija
57/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö mitään ehkäisyä? Itselläkin kuukautiset heittelee, oon samaa ikäluokkaa ja mietin, pitäisikö hakea jälkiehkäisypilleri vai onko se hätävarjelun liioittelua. Ei viitsis muutenkin epävakaita hormoniheittelyitä sotkea, jossei siihen oikeasti ole aihetta. Exän kanssa muisteltiin menneitä ja... niin :/

Vierailija
58/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä! Ja syytä sä miestä, mitäs laitto lastit sisään :D Ei tosta voi naista pelkästään syytellä. Tsemiä vauvelin odotukseen!

Vierailija
59/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita sinulla oli? Kyseleepi 40-vuotias iltatähteä toivova. Niin ja onnea :)

Vierailija
60/79 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:21"]Käytitkö mitään ehkäisyä? Itselläkin kuukautiset heittelee, oon samaa ikäluokkaa ja mietin, pitäisikö hakea jälkiehkäisypilleri vai onko se hätävarjelun liioittelua. Ei viitsis muutenkin epävakaita hormoniheittelyitä sotkea, jossei siihen oikeasti ole aihetta. Exän kanssa muisteltiin menneitä ja... niin :/
[/quote]

No jos et raskaaksi halua niin je, tosin eihän sekään ole 100 pros.varma.