Luulin vaihdevuosioireiksi. Olenkin raskaana.
Olen ollut koko kuluneen viikonlopun kuin puulla päähänlyöty. Loppuviikosta selvisi, että oireet, joiden luulin johtuvan alkavista vaihdevuosista, johtuivatkin siitä, että olin tietämättäni raskaana ja raskauteni kerkesi edetä salassa jo 5 kuulle. Täytän kohta 43 v. ja menkat on heitelleet tätä ennen jo vuodenpäivät miten joutaa. Mies ei tietenkään raskaudestani innostunut, vaan syyttelee minua. Meillä on kaksi lasta ennestään, joista nuorin 12v.
Kommentit (79)
Mä olen 45v ja olen ekaa kertaa rakastunut kunnolla. Menkat ja ovis aina olleet säännölliset, mutta googlettamalla tajusin, että on joku minimaalinen todennäköisyys tulla raskaaksi, vaikka onkin jo monta lasta ennestään. Nyt olisin kuitenkin parempi äiti kuin silloin parikymppisenä ihan varmasti ja terveys on muutenkin kunnossa kaikin puolin, normaalipaino jne.
Olisi hieno kuulla näistä lisää..siis ilman hoitoja raskaaksi tässä iässä
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:28"]
Otatin vanhaksi käyneen kierukan pois 2011, enkä halunnut enää uutta, vaan sen jälkeen meillä käytössä oli kortsut, joista mies tosin miellellään aina tilaisuuden tullen luisti jos en sitä jaksanut patistaa. Nyt keväällä, kun luulin, että en enää edes ovuloi, niin annoinkin miehen touhuilla vapaasti, kun se muutenkin aina valitti, että kortsun laitto vie siltä kovuuden ja kyllähän sen huomasi. Olihan mulla toki oireita, mutta ne kaikki sopivat myös vaihdevuosioireiksi, kuten tunteiden heittely ja itkuisuus, väsymys, rintojen kipuilu, vuoroin kylmä ja kuuma, vatsan nipistelyt, turvotus ja ummetus. Kesän korvalla oli myös pientä veristä vuotoa, jonka tulkitsin jonkinlaisiksi kuukautisiksi (kunnon säännöllisiä 5-6 päivää kestäviä menkkoja mulla ei ole ollut varmaan pariin vuoteen) ja nyt viime viikkoina paino alkoi myös selvästi nousta.
Meidän mies on tosiaan aivan paniikissa ja syyttelee mua, kun en ole halunnut laitattaa enää uutta kierukkaa. Joksenkin pihalla olen vielä minäkin ja pelottaahan tää muakin, mutta näin nyt vaan pääsi käymään ja enää ei voi kuin toivoa, että kaikki menis jatkossa hyvin. Meen ensiviikolla naisten polille lisätutkimuksiin, sillä enhän mä ole käynyt kertaakaan edes neuvolassa.
Ja kiitos noista onnen toivotuksista, Ap.
[/quote]
siis mies syyttelee sinua, vaikka itse ei halua käyttää kondomia? Jos mies ei halua lapsia, mutta haluaa seksiä niin mieheltä piuhat poikki, onnistuu helposti.
Miehen on turha urputtaa, jos kerran ei ole kortsua halunnut käyttää. Sulla oli kierukka aiemmin, oisko ollut miehen vuoro huolehtia ehkäisystä? Piuhat poikki, mieihelle helppo operaatio. Onnea raskaudesta. Käske miehesi olla hiljaa, jos ei mitään hyvää sanottavaa keksi. Urpo mies. Tyhmää pahoittaa sun mieli tollasella syyttelyllä.
Mun äitini sai pikkusiskoni päälle 41v:nä =)
Ette ole siis huolehtineet ehkäisystä vaan käyttäytyneet kuin teinit, vaikka ikää on yli neljäkymmentä... Onnea vain.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:32"]
Raskauden ehtii vielä keskeyttää Valviran luvalla jos haluat, mutta kiireesti pitää ottaa asia esiin lääkärissä.
[/quote]
Tajuatko miten oksettavan ällöttävä olet? Googleta miltä sikiö näyttää noilla viikoilla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:52"]
Miksi miehesi ei tehnyt vasektomiaa, kun ei kerran lisää lapsia halunnut?
[/quote]
Älä nyt viitsi. Onpa pyhä kommentti. Ja ylimielinen ja elämästä vieraantunut. Onko sun miehesi tehnyt vasektomian. Tai sinä sterilisaation. Kuka nyt päälle nelikymppisenä lapsia haluaa, jos lapset on jo tehty eikä lisää toivota? Kyllä tässä iässä kuule keskitytään muihin juttuihin. Mutta myös sekstaillaan. Itse tulin tahtomatta raskaaksi 44 v iässä eikä todellakaan naurattanut minua eikä miestä. Eikä silti olla käyty vasektomiassa tai sterilisaatiossa, ja edelleen sekstaillaan kuin puput. Olisin suonut oman raskauteni jollekin lasta toivovalle. Vaan kun ei elämä mene niin.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"]Ette ole siis huolehtineet ehkäisystä vaan käyttäytyneet kuin teinit, vaikka ikää on yli neljäkymmentä... Onnea vain.
[/quote]
Minä olen 16-vee, eikä tulisi mieleenkään puuhailla mtn edes "varmojen päivien" aikaan ilman ehkäisyä. Ei me kaikki tyhmiä olla.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:16"]
Olen ollut koko kuluneen viikonlopun kuin puulla päähänlyöty. Loppuviikosta selvisi, että oireet, joiden luulin johtuvan alkavista vaihdevuosista, johtuivatkin siitä, että olin tietämättäni raskaana ja raskauteni kerkesi edetä salassa jo 5 kuulle. Täytän kohta 43 v. ja menkat on heitelleet tätä ennen jo vuodenpäivät miten joutaa. Mies ei tietenkään raskaudestani innostunut, vaan syyttelee minua. Meillä on kaksi lasta ennestään, joista nuorin 12v.
[/quote]
Olet saman ikäinen kuin äitini minut saadessaan. Ja kuvauskin passaa täysin: äitini luuli myös vaihdevuosiensa alkaneen ja olikin totaalinen shokki että olikin vauva tulossa.
Mutta raskaus kuulemma meni hyvin, eikä tullut aamupahoinvointia eikä mitään. Ja parasta oli kun edes työkaverit eivät tienneet raskaudesta vaan luulivat äitini pitävän vuosilomaa kun jäi äityislomalle. Tämä tosin johtui varmasti siitä että oli synnärille mennessä 175cm/58kg, elikkäs ei tullut hirveästi ylimääräisiä raskauskilojakaan.
Että ei kannata jännittää AP, hyvin se menee! Onnea sulle :)
Minun serkku syntyi myös sen takia että täti oli ajatellut vaihdevuosien olevan ohi. Tätini tais olla 52 kun sai tietää että parin kuukauden päästä onkin jo synnytys edessä. Elu mitä me tästä opimme? Turha syyllistää ihmisiä. Voi olla pari vuottakin ilman menkkoja ja sit pamahtaakin paksuksi. Serkusta tuli muuten ihan normaali ja kiva poika
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:52"]
Miksi miehesi ei tehnyt vasektomiaa, kun ei kerran lisää lapsia halunnut?
[/quote]
Älä nyt viitsi. Onpa pyhä kommentti. Ja ylimielinen ja elämästä vieraantunut. Onko sun miehesi tehnyt vasektomian. Tai sinä sterilisaation. Kuka nyt päälle nelikymppisenä lapsia haluaa, jos lapset on jo tehty eikä lisää toivota? Kyllä tässä iässä kuule keskitytään muihin juttuihin. Mutta myös sekstaillaan. Itse tulin tahtomatta raskaaksi 44 v iässä eikä todellakaan naurattanut minua eikä miestä. Eikä silti olla käyty vasektomiassa tai sterilisaatiossa, ja edelleen sekstaillaan kuin puput. Olisin suonut oman raskauteni jollekin lasta toivovalle. Vaan kun ei elämä mene niin.
[/quote] Täällä on vasektomia tehty heti kun on todettu ettei lisää lapsia. Mikä hiton kommentti tää nyt oli? Sitten on turha itkeä kun on paska housuissa.
Onnea ap!
Meillä kans yksi "mahdoton tapaus" tuhisee tuossa vieressä pinnasängyssä. <3
Nyt minä menen sterilisaatioon kun kierukka oireilee. Sitä kun ei jaksa yökukkumisia ja korvatulehduksia kuten 10v sitten. Oli ne rankkoja kyllä silloinkin.
Tuttuni sai lapsen 45-vuotiaana ja 47-vuotiaana. Pitkä avioliitto, tasainen ura, hyvä fyysinen kunto. En tiedä, mikä näissä on taustalla, mutta aikaisempien kertomusten perusteella ei ole hedelmöityshoitoja tehty. Perhe on kaikin puolin hyvinvoiva ja onnellinen, joten siitä vaan. Tämä sille, joka oli 45 v. ja kysyi kokemuksia.
Minä en oikein ymmärrä, että mikä ihmeen yllätys se nyt on, että 42v. nainen tulee raskaaksi ilman ehkäisyä??? Ja sitten vielä syytellään raskaaksi tulosta?! Luulisi, että nuo vauvan saanti asiat ois jo tuttuja, jos teillä on jo kerran kaksi lasta entuudestaan. Voi, hyvää päivää taas!!
Ap. kiittää kaikia ketjuun vastanneita runsaista ja vaihtelevista kannanotoista.
Mieskin on pikkuhiljaa alkanut osoittaa lähentymisen merkkejä. Äsken se jopa silitti ekaa kertaa vauvauutisen jälkeen mua hellästi masusta, kun menin istumaan sen viereen sohvalle ja kyselemään milloin me kerrottais perheenlisäyksestä noille vanhemmille lapsille. Tuntui tosi hyvälle tään viikon jurnutuksen jälkeen.:)
Töissäkin pitäis varmaan kohta kertoa... Saas nähdä mitä työkaverit tuumii, kun vanha muija pamahtaa ykskaks paksuksi? # Ap.
Isoäitini sai viimeisen lapsensa 43-vuotiaana. Isoisoäitini oli kuopuksensa syntyessä lähes 50-v. Työkaverini on yllätysvauvan syntyessä täyttänyt 50. Minä olen täyttänyt 40 siinä vaiheessa, kun tämä suunniteltu lapsi syntyy.
Hoh hoh. Ei 43-vuotiaalla ala vaihdevuodet!
Raskauden ehtii vielä keskeyttää Valviran luvalla jos haluat, mutta kiireesti pitää ottaa asia esiin lääkärissä.