Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!! Ahdistaa kertoa raskaudesta töissä

Vierailija
07.09.2014 |

Olen kuudennella viikolla raskaana. Raskaus on toivottu ja esikoinen tulossa. Olen onneni kukkuloilla mutta jo nyt ahdistaa se hetki kun töissä pitää kertoa ja kun koko työpaikka tietää. Ahdistaa se minuun kohdistuva huomio ja puhe. Minua jotenkin "nolottaa" olla raskaana (olen 30v ja naimisissa). En haluaisi mitään huomiota ja haluaisin vain siirtyä aikoinani äippälomalle ilman että kukaan tietää. Onko muilla ollut tälläisiä ajatuksia? Apua! Ainiin, työ on vakituinen ja olen ollut siinä jo yli 5v.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella, mutta olet niin alussa vielä että mitä vaan voi tapahtua.

Vierailija
2/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönäkin makasin valveilla ja mietin miten salata raskaus töissä mahdollisimman pitkään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä mitään kiirettä kertoa raskaudesta, eikä se pitkään aikaan ala vielä näkyäkään. Itse kerroin työnantajalle vasta puolivälin ylityttyä, rv 23. Muistaakseni työnantajalle on ilmoitettava kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa töistä poisjäännistä.

mikä sinua nolottaa? Onnea odotukseen!

Vierailija
4/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kauan puhu, jos et itse puhu. Minulla on useampi työkaverin nyt raskaana, ja ei siitä ole olut juuri puhetta. Ovat ilmoittaneet jossain kokouksissa, ononniteltu, ja nyt puhuttiin kuka tuuraa, vai meneekö paikka hakuun. Ei oikeastaan muuta.

Vierailija
5/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:55"]Ei ole vielä mitään kiirettä kertoa raskaudesta, eikä se pitkään aikaan ala vielä näkyäkään. Itse kerroin työnantajalle vasta puolivälin ylityttyä, rv 23. Muistaakseni työnantajalle on ilmoitettava kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa töistä poisjäännistä.

mikä sinua nolottaa? Onnea odotukseen!
[/quote]
2kk ennen

Vierailija
6/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin vasta kun jäin äitiyslomalle. Vain esimies tiesi aiemmin.

Vierailija
7/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia syntyy jatkuvasti, ei kai se niin erikoista ole teilläään töissä, että ne muuta kuin onnittelevat sinua.

Vierailija
8/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisusta. En vaan tykkää yhtään minuun kohdistuvasta huomiosta, siksi en haluaisi kertoa. Edellisen äitiyslomalle jääneen aikana kaikki tiesivät raskaudesta joskus rv10 ja siitä kyllä puhuttiin ja paljon. Henkilö olikin sosiaalisempaa sorttia.

Vierailija
9/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 siis ap

Vierailija
10/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä ihan sama tilanne. Ressasin töissä kertomista enemmän kuin omille vanhemmille! Noh pomolle sitten pamautin asian joskus rv14 aikoihin ennen kuin kesälomat alkoivat. Loput työkaverit saivat sitten tietää facebookin kautta kun julkaisin ekan ja vikan masukuvan vähän puolen välin jälkeen jolla hoidin kertomisen kavereille ( pois lukien lähisukulaiset joille tottakai soitettiin). En tiedä mikä mua ressas siinä kertomisessa. Jotenkin nolotti :D outoa...

Vierailija
11/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin viikolla 19 kun oli tulossa firman bileet enkä halunnut keksiä tekosyitä, miksen voi juoda. Siihen saakka olin onnistunut piilottaa raskauden köysillä vaatteilla. Kaikki onnitteli, ei siitä kukaan mitään haloota tehnyt. Iloisia uutisiahan nämä on, ei sitten kannata stressata etukäteen. En itsekään välitä huomiosta.

Vierailija
12/12 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Pomolle ja lähimmille työkavereille kerroin ihan hetki sitten, henkilökohtaisesti. Tuntui ihan hyvältä, vaikka etukäteenjännitti siitä huolimatta, että tiesin uutisen olevan iloinen heille kaikille.

Koko työyhteisölle kertominen jotenkin ahdistaa, ihan samoista syistä,kuin aloittaja kertoi. Muutaman työkaverin taholta on ollut vauvauteluita jo vuosien ajan, ja muutama tyyppi on muuten vaan vastenmielisen negatiivinen, pahansuopa ihminen, joiden kanssa ei todellakaan tee mieli jakaa mitään omaan elämään liittyvää asiaa. Etenkään jotain näin isoa ja ihmeellistä.