Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä ihmisistä jotka eivät edes tavoittele elämää omakotitalossa

Vierailija
16.08.2021 |

Mielestäni outoa jämähtää kerrostaloasumiseen jonka pitäisi olla vain tiettyyn elämänvaiheeseen liittyvä välivaihe. Esim. opiskelijana kerrostalossa asuminen on ymmärrettävää taloudellisista syistä.

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Kerrostalossa on ihan mukavaa, ja mitään ei tarvitse tehdä itse. Huoltofirma hoitaa.

Vierailija
2/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla paljoa elämänkokemusta? No, ehkä jossain vaiheessa valkenee sullekin, että ihmiset on erilaisia, erilaisin toiveiden, elämäntilanteiden ja varallisuuksienkin suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä lähteä sieltä omakotitalostaan vähän kasvattamaan elämänkokemustaan, niin, että kykenee katselemaan maailmaa vähän avarakatseisemmin. Myös lukemista suosittelen. Oman kuplankin ulkopuolelta. 

Vierailija
4/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sitoutua.

Vierailija
5/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin fiksuja tyyppejä toisin kuin AP

Vierailija
6/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Pitää olla maalta että okt on se elämän isoin juttu. Itse asun kerrostalossa, noin 210 neliöinen penthouse ja ikkunasta näkyy välimeri. Ainakaan minulle joku omakotitalo jollain pellolla ei todellakaan ollut mikään unelma koskaan. Suomessa asuin Helsingin keskustassa ja jos asuisin Suomessa niin siellä olisin jälleen. Elämän ja palveluiden keskellä.

Vierailija
7/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin täällä palstalla naapurista kantautuvasta melusta valittajat ihmetyttävät. OKT-asuminen ratkaisisi ongelman.

Vierailija
8/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin täällä palstalla naapurista kantautuvasta melusta valittajat ihmetyttävät. OKT-asuminen ratkaisisi ongelman.

Kerrostaloja on aika monenlaisia. Ei jotain -70 luvun lähiötaloa voi mitenkään verrata moderniin luksustaloon, jossa asuntojen lähtöhinta on monta kertaa se sun hikisen okt:si. 

Vierailija
9/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ratkaise, koska yksikin naapurustossa oleva haukkuva rakki pilaa rauhan. Tuo on yksi yleisimmistä valituksenaiheista lehtien palstoilla.

Vierailija
10/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Kerrostalossa on ihan mukavaa, ja mitään ei tarvitse tehdä itse. Huoltofirma hoitaa.

Yhtiövastikkeen hinnalla, saat ok-taloonkin huoltomiehen, leikkaamaan nurmen, kolaamaan lumet ja vaihtamaan oven päällä olevan lampun, jos olet uusavuton.

Vierailija
11/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, sen muutaman vuoden jälkeen jonka jouduin vuokralla asumaan on tavoitteet elämään kyllä löytyneet. Ihminen joka asuu vuokralla, ei halua lapsia, ei etene eikä tavoittele mitään, on yhteiskunnan elätti. Elämä täynnä merkityksellisyyttä

Vierailija
12/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. 

Minä olen ainakin ihminen, joka voi aivan hyvin asua minkä tyyppisessä asunnossa tahansa. 

Olen asunutkin. Tai no, paritalo ja ketjutalo ovat kokeilematta. 

Kaikista asumismuodoista on hyviä ja huonoja kokemuksia. Minusta mukavinta oli pienkerrostalossa, asuisin sellaisessa vieläkin, jos riittävän kokoinen perheasunto olisi aikanaan löytynyt. 

Ostimme omakotitalon miltei pakon sanelemana, lähinnä sen vuoksi, että riittävän kokoista kerros-, rivi-, pienkerros- tai paritaloasuntoa ei yksinkertaisesti löytynyt silloin, kun kodinvaihto oli meille ajankohtainen asia. Tai no, yksi 4h+k kerrostaloasunto olisi ollut tarjolla, mutta pohjaratkaisu oli huono, asunto oli hyvin pimeä ja taloyhtiöön oli tulossa putkiremontti, joten se ei soveltunut meille alkuunkaan.

Nyt olemme useampien vuosien kipuilun jälkeen tottuneet okt-asumiseen, emmekä todennäköisesti ole lähiaikoina myymässä taloa ja muuttamassa pois.

Vierailija
13/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää omakotitalossa vallan mainiosti, mutta silloin pitäisi myydä talviasuttava mökki, vene, ja asuntoauto. Käyn kerrostalossa nukkumassa joitain öitä kuukaudesa, muutoin jossain noista edellämainituista. En ymmärrä ihmisiä jotka luulevat oman tapabsa olevan ainoia oikea. Joku voi olla vaikka asunnoton ja täydellisen tyytyväinen tilanteeseen. Omakotitalo vie aikaa ja tahdon käyttää aikani muihin asioihin. M39

Vierailija
14/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossakin on tarpeeksi pihahommaa ja muuta huolehdittavaa. Ei kiinnosta vastata itse jokaikisestä huoltotoimenpiteestä, mitä omakotitalo vaatii. Eikä näytä kiinnostavan montaa muutakaan omakotitaloasujaa. Sen verran paljon näkyy huonosti hoidettuja pihoja, rapistuvia maalipintoja, sammaleisia kattoja...

Vierailija
15/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä, sen muutaman vuoden jälkeen jonka jouduin vuokralla asumaan on tavoitteet elämään kyllä löytyneet. Ihminen joka asuu vuokralla, ei halua lapsia, ei etene eikä tavoittele mitään, on yhteiskunnan elätti. Elämä täynnä merkityksellisyyttä

Kerro nyt meille vielä minkä alan ihmisenä näin laaja-alaista ymmärrystä esität ?

Vierailija
16/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ns. väliinputoaja. Inhoan yhtälailla keskustan melusaastetta ja boksiasumista, mutta toisaalta myös pihatöitä ja remontointia. Rivitalo on paras kompromissi.

Vierailija
17/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mielipide mikä tulee mieleen on etten voi sietää ihmisiä jotka arvottavat ja tuomitsevat muita.

Kai se jotain paremmuudentunteen tavoittelua on?

Vierailija
18/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvaa kiinnostaa tuhlata aikaansa kodin kunnossapitotöihin. Jos puuhastelu kiinnostaa, niin voi hankkia mökin.

Vierailija
19/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin.

Vierailija
20/199 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseeni ja elämääni mieheni kanssa hyvin tyytyväinen. 130 neliötä, ylin kerros. Rakennettu 2000 luvulla ja tästä on myyty noin 5000 eur neliöhinnalla hiljattain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä