Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä teette näille kaikille omenoille?

Vierailija
06.09.2014 |

Niihin hukkuu kohta. Kokoajan tulee lisää ja lisää. Meillä on pihakompostori, sen oon tunkenut jo ihan täyteen. Sitten oon vaan tunkenut niitä mustiin roskasäkkeihin. Niitäkin rupeaa jo olemaan... Ystäville ei niitä oikein kehtaa antaa, koska suurin osa niistä on ihan rupisia ja matoisia. :-/ Itselle just ollaan syöntiomenat saatu. Mitä sinä teet näille kaikille ylimääräsille omenoille? Kerro mullekin...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoremehut hinta riippuu onko itsellä pullot ja korkit valmiina ja ottaako pastöroitua (siis kuumennettua joka säilyy huoneenlämmössä) vai ihan vaan tuorepuristettua (pakastettavaksi). Muistaakseni litrahinnaksi tuli 50-70 senttiä riippuen kumpaa ottaa.

Vierailija
2/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehut lihottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon lohkonut pakkaseen ihan sellaisenaan ja kuorineen. Kohmeiset omenanlohkot ovat kivaa ja terveellistä naposteltavaa:)

Vierailija
4/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mehumaijaa. Pakkaseen ei mahdu, tällä hetkellä liian pieni. Enkä jaksa muutenkaan sataa rupista matoista omenaa ruveta siivoamaan ja pilkkomaan. Mutta kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä. ;-) Ap

Vierailija
5/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meidänkin perheellä olisi omenapiha :) Leipoisin lapsille piirakkaa ja tekisin sosetta.

Vierailija
6/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuivatut omenalohkot on hyviä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuivuri ja kuivaa omppuja.

Vierailija
8/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskuta omput ja matoja ei ole ensi vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua ettet kehtaa tarjota omenoita tutuille koska ne ovat rupisia.

Aika moni vähävarainen lapsiperhe ottaisi mielellään vastaan ilmaisia omenoita, joista voisi tehdä hillot, mehut, soseet, piirakat, lohkoa ja pussittaa pakastimeen ihan sellaisenaan..

Vierailija
10/27 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellonlaitaan peuroille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisko joku eläintila?

Vierailija
12/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevostalleille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä päin näkee muovipusseihin laitettuna tien varteen oman kotinsa kohdalle ja lappu "saa ottaa :)"

Vierailija
14/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny hilloa, mehua, sosetta, piirakkaa ja ihan vaan viipaloinut pakkaseen. Huonot omenat menee possuille ja hevosille. Mies on vienyt myös metsään kauriille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puristanut mehuksi ja pakastanut. Hillonnut ja keittänyt mehuksi. Tehnyt omenachutneytä. Oman perheen lisäksi lasteni perheille, vanhemmilleni sekä sisaruksilleni. Ja 2 saavillista on tulossa omenaviiniä.

Vierailija
16/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori,ohis kyselee.. Jos pakastaa lohkoina, pitääkö kuoria? Sokeroittaa? Ja jos niin paljonko sokrua?

Vierailija
17/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:46"]Hevostalleille?
[/quote]
Hyvä idea. Sieltä pitääkin käydä kysymässä. Aika lähellä meitä onkin yksi hevostalli. Kiitos vinkistä. ;-) Ap

Vierailija
18/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:53"]

Sori,ohis kyselee.. Jos pakastaa lohkoina, pitääkö kuoria? Sokeroittaa? Ja jos niin paljonko sokrua?

[/quote]

Mäkin tahdon tietää!

Vierailija
19/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohko, käytä minuutti pari mikrossa pakkaa purkkiin ja sokeroi päältä

Vierailija
20/27 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soseeksi ja pakkaseen. Sokeria maun mukaan. Namia lettujen, pannarin tai vaikka puuron päällä