Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies ei usko (sairasloma)

16.08.2021 |

Viime viikolla olin poissa (1pvä) rokotteen takia, pyörryin ja huimas sen jälkeen paljon joten en töihin mennyt. Samalla oli kierukan laitto torstaina. Ollut semmosia kramppeja ja kipuja, kierukasta ja rokotteesta että burana ei edes ole auttanut (eihän se autakkaan kipuun kunnolla muutenkaan). Soitin pomolle äskön ja kuulin jo äänensävystä että nyt ei usko, ja kuulemma ”huolissaan” kun on pari päivää poissa ollut. En tiedä mutta mulle tulee vain niin paska olo tommosesta, tuntuu siltä että ei saisi olla poissa jos on kipeä (kunhan ei ole koronaa).

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä sille esimiehelle etukäteen ilmoitit etkä vasta sitten, kun olit jo ollut pari päivää poissa 😂😂😂

2/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä.. 🤦🏻‍♀️ Torstaina otin virkavapaata lääkärikäynnin takia jonka esimies hyväksy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen pomon olisi pitänyt sanoa? Olen itse pomo ja siksi kyselen.

Vierailija
4/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli vittuilua olla huolissaan. Itse en sano mitään tai joskus pikaista paranemista. Monihan ottaa senkin varmaan vittuiluna. Ei ole helppoa olla pomo.

Vierailija
5/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jossain virastossa, niin sitten teillä on jokin varhaisen puuttumisen tms. prosessi olemassa. Jos esimies alkaa uudestaan huolittelemaan, niin sano, että aloittaa tämän prosessin, niin katsotaan onko huoli aiheellinen? Tässä toki se esimies saa näpeilleen, jos kertomasi on totta. En tosin oikein jaksa uskoa, jos olet jo saanut vapaata, että sitten kyseenalaistetaan vapaan tarpeellisuus jälkikäteen.

Vierailija
6/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oli vittuilua olla huolissaan. Itse en sano mitään tai joskus pikaista paranemista. Monihan ottaa senkin varmaan vittuiluna. Ei ole helppoa olla pomo.

Huoli tarkoittaa sitä, että esimies miettii pitäisikö hänen ryhtyä toimenpiteisiin alaisen työkyvyn johdosta. Kaikki muu huolen esittäminen on täysin asiatonta.

Vierailija
7/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tarvitset nyt lääkärintodistuksen, jos olet ollut omalla ilmoituksella pois torstaista asti. Puhuiko pomo lääkärikäynnistä?

Vierailija
8/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt olet lääkärissä käynyt jos pyörryit

Vierailija
9/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotteen jälkeen pyörtyy pitää ottaa yhteyttā sairaanhoitoon

Vierailija
10/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai nyt enää ole poissa? Jos olet, vaaditaan lääkärintodistus.

Vierailija
11/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se uskon asia ole. Toimitat lääkärintodistuksen sairauspoissaolosta. Jos ei työnantajalle kelpaa kyseinen todistus niin on velvollinen osoittamaan omalla kustannuksellaan mielensensä lääkärin kirjoittamaan uuden.

12/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai siis ainoastaan virkavapaata. Pyörryin terveysasemalla, joten todistus mulla perjantaista (rokote) löytyy kun pomo vaati. Odotan tällä hetkellä soittoa terveysasemalta jos lääkäriin pääsis.

Vierailija
13/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitsi. Tälle viikolle sitten migreeni, selkäsärky tai luokittelematon ahdistus

Taidat olla usein poissa jos esimies epäilee

Vierailija
14/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa suoraan ottaa ammattiliitto mukaan asian selvittelyyn. Sillain pidät huolen omista oikeuksistasi. Muuten tulee riistäytymään käsistä.

Vierailija
15/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40229 kirjoitti:

No kyllä.. 🤦🏻‍♀️ Torstaina otin virkavapaata lääkärikäynnin takia jonka esimies hyväksy.

Virkavapaata 🤣🤣🤣

Otapa ensin selvää, mitä joku sana tarkoittaa, ennen kuin käytät sitä. Työelämässä aika noloa, jos ei edes perusasioita tiedä.

Vierailija
16/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitsi. Tälle viikolle sitten migreeni, selkäsärky tai luokittelematon ahdistus

Työpaikkakiusaaja tunnistettu. Montakos olet jo savustanut ulos viimeisen 6kk: aikana, luonnevikainen?

Vierailija
17/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkakiusaaja tunnistettu. Montakos olet jo savustanut ulos viimeisen 6kk: aikana, luonnevikainen?

Kaikki ne jotka saikuttaa jatkuvasti ja joiden työt kasaantuu muille

18/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä40229 kirjoitti:

Virkavapaata 🤣🤣🤣

Otapa ensin selvää, mitä joku sana tarkoittaa, ennen kuin käytät sitä. Työelämässä aika noloa, jos ei edes perusasioita tiedä.

19/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40229 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä40229 kirjoitti:

Virkavapaata 🤣🤣🤣

”Virkavapaa on palkatonta vapaata, josta työntekijä sopii työnantajan kanssa”

👍🏻

Vierailija
20/56 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40229 kirjoitti:

Torstai siis ainoastaan virkavapaata. Pyörryin terveysasemalla, joten todistus mulla perjantaista (rokote) löytyy kun pomo vaati. Odotan tällä hetkellä soittoa terveysasemalta jos lääkäriin pääsis.

Oliko to sairaslomaa vai palkaton? Jos sairaslomaa, niin sitten sun ois pitänyt pe mennä lääkäriin saamaan jatkoa saikkuun. Kuulostaa tosin siltä, että olit kuvatta poissa pe ja nyt vasta soitit pomolle. Huoli on siis aiheellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme