Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäopin näyttö

Kukka12
16.08.2021 |

Moikka,

Mulla on nyt menossa tokvika työssäoppijakso lähihoitaja opiskelijana. Olen siirtänyt tät jaksoa jo kerran aiemmin viime kevään, kun luin samanaikausesti kirjoituksiin ja tuntui etten jaksa yhdistää omia töitä, työssäoppia ja lukemista samaan aikaan. Nyt aloitin uudestaan työssäoppijakson, mutta minulla on kirjoitukset tänäkin syksynä ja tuntuu taas siltä etten vaan jaksa millään. Ja omia töitä on osittain pakko tehdä, jotta saan laskut ja vuokrat tms maksettua. Myös isän puolen mummi sekä äidin puolen isomummu menehtyivät äkillisesti tässä hiljattain ja luulin että olisin valmis kohtaamaan työn merkeissä ikäihmisiä, mutta näköjään se on vieläkin raskasta minulle. Haluaisin kuitenkin nyt valmistua tässä syksyn aikana. Tietääkö joku voiko osaamisen osittaa muulla tavoin tai näytön suorittaa muulla tavoin kuin käymällä työssäoppijaksoa? Jos jollain tietoa tai kokemusta asiasta niin laittakaa vastauksia:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttöjä kannata stressata, teet kaiken aivan samoin kuin normaalisti työssä, juuri se on näytön tarkoitus, näyttää että osaat sen työn mitä teet.

Vierailija
2/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttö pitää suorittaa työssä oppimisen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkinnon tai tutkinnon osia voi suorittaa myös ilman valmistavaa koulutusta, jos katsotaan että opiskelija ei tarvitse koulutusta ammattitaidon täydentämiseen. Tällöin tutkinnon suorittaja tulee suoraan osaamisen näyttöön. Ilman valmistavaa koulutusta suoritettavista ammatti- ja erikoisammattitutkinnoista peritään maksu. Maksut ovat tutkintokohtaisia."

Vierailija
4/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on osa elämää ja se että sen kokee vanhana on hyvää elämää, jos se stressaa paljon niin vanhustyö ei ehkä ole omaa alaa. Työssä oppimisen voi ottaa siinä tapauksessa johonkin paikkaan missä on vähän parempi kuntoista porukkaa esim päiväkeskus tai kotihoito. Ja omaksi suuntautumiseksi valita esim lapset. Myös päihde-ja mielenterveystyön arkipäivää on kuolema, yleensä ihan oman käden kautta.

Vierailija
5/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tehdään siellä työpaikalla ne näytöt. Ei kannata stressata. Ihan tavallisia työjuttuja ne on. Oot opetellut niitä koulussa ja siellä työpaikalla jo eli hyvin ne näytöt menee.

Vierailija
6/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kysyä asiaa vaikka opettajalta tai opinto-ohjaajalta, hirveän hankala meidän sua neuvoa.