Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjallisuutta ahdistuneisuuden itsehoitoon.

Vierailija
06.09.2014 |

Suosittele hyviä kirjoja ahdistuneisuuden itsehoitoon.
Lääkäriin (tk) kun ei pääse ja työpaikkalääkäri ei ota tosissaan, niin on ruvettava hoitaa itse itsensä.
Olo on sietämätön. Töitä pystyn juuri ja juuri tekemään. Kotona en pysty rentoutumaan enää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness

Vierailija
22/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys vähättelee eikä usko mistä puhun. Pari kertaa olen itkenyt pahaa oloani vastaanotolla, ei uskottu että tarviin apua.

Tää on monien asioiden summa. Lapsella todella hankalia vaikeuksia koulussa johon kyllä saa apua mutta vaatii myös todella paljon töitä kotona. Minulla jatkuvaa myllerrystä työpaikalla, lisää töitä (uusia) jatkuvasti, ylimääräisiä kiireellisiä tehtäviä, tuurausta toisella osastolla, kiusaamista jne. Mies tekee reissuhommia joten on paljon pois kotoa.

Kaikki tuntuu toivottomalta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielekkäästi irti masennukseseta. Tietoisen läsnäolon menetelmä."

Tämän kirjan yksi tekijä on mindfulness-menetelmän kehittäjä Jon Kabat-Zinn. Mukana on myös meditaatio-cd ja 8 viikon ohjelma.

Voisin suositella myös jo tässä ketjussa mainittua de Mellon "Havahtuminen"-kirjaa: se jos mikä auttaa ymmärtämään, kuinka ajatukset (kateus, ahdistuneisuus, viha yms.) ovat vain ohikiitäviä hetkiä ihmisen elämässä ja niitä pystyy kontrolloimaan. Tärkeintä on oivaltaa, ettei ihminen ole yhtä ajatustensta kanssa vaan identiteetti ja persoona ovat paljon enemmän kuin alati vaihtuvat mielentilat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi