Kirjallisuutta ahdistuneisuuden itsehoitoon.
Suosittele hyviä kirjoja ahdistuneisuuden itsehoitoon.
Lääkäriin (tk) kun ei pääse ja työpaikkalääkäri ei ota tosissaan, niin on ruvettava hoitaa itse itsensä.
Olo on sietämätön. Töitä pystyn juuri ja juuri tekemään. Kotona en pysty rentoutumaan enää.
Kommentit (23)
Julia Kristevan Musta aurinko. Tosin, jos etsit selfhelp-opusta, ei tämä välttämättä ole sitä mitä kaipasit. Itselleni kuitenkin vakiolukemista. Ennemminkin näkemys depressiosta. Suosittelen nyt kuitenkin, klassikko.
Bourne: vapaaksi ahdistuksesta. Erinomainen työkirja! Suosittelen tutustumaan myös mindfulnesiin, kirjallisuutta yllä jo ehdotettukin.
Vaihda lääkäriä. Jos itket vastaanotolla eikä silti ota todesta, niin tuohan on hoitovirhe. Itse olen aina saanut masennuslääkityksen, kun olen valittanut masennusta ja ahdistusta. ja kyllä se kuulostaa siltä, että sulla se masennus on.
Eniten apua olisi, kun suuttuisit työpaikkalääkärille ja haukkuisit sen maan rakoon. Tekee hyvää, niin hyvää. Ja sitten saat lähetteenkin eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:43"]
Eniten apua olisi, kun suuttuisit työpaikkalääkärille ja haukkuisit sen maan rakoon. Tekee hyvää, niin hyvää. Ja sitten saat lähetteenkin eteenpäin.
[/quote]
Ei masentuneella ole energiaa suuttumiseen.
ei ap
Paras kirja on vielä mainitsematta: Raamattu!!!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:51"]
Paras kirja on vielä mainitsematta: Raamattu!!!
[/quote]
Uudesta Testamentista ja Jumalalta sain itsekin avun vaikeaan masennukseen ja ahdistukseen. Kannattaa kokeilla :)
Uskikset on samanlaisia kuin karppaajat. Tunkevat joka ketjuun kertomaan, että vastaus on Raamattu / karppaus.
Itse asiasta: ap, minäkin suosittelisin menemään eri lääkärille. Mikset pääse terveyskeskukseen?
"Ruvettava hoitaa". Alettava hoitamaan. Joopa joo.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 11:30"]
Uskikset on samanlaisia kuin karppaajat. Tunkevat joka ketjuun kertomaan, että vastaus on Raamattu / karppaus.
Itse asiasta: ap, minäkin suosittelisin menemään eri lääkärille. Mikset pääse terveyskeskukseen?
[/quote]
Yleensä en lähde väittelemään uskonasioista, mutta nyt on pakko sanoa tämä. Tässäkin ketjussa saa suositella kaiken maailman kirjallisuutta, mindfulnessia ym. mutta annas olla, kun joku mainitseekin sanan Raamattu, niin heti tullaan räkyttämään. Jos joku oikeasti saa siitä avun (kuten minä), niin onko se sinulta jotenkin pois?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 11:30"]
[/quote]
Yleensä en lähde väittelemään uskonasioista, mutta nyt on pakko sanoa tämä. Tässäkin ketjussa saa suositella kaiken maailman kirjallisuutta, mindfulnessia ym. mutta annas olla, kun joku mainitseekin sanan Raamattu, niin heti tullaan räkyttämään. Jos joku oikeasti saa siitä avun (kuten minä), niin onko se sinulta jotenkin pois?
[/quote]
Raamatussa on aika paljon hyvin ahdistavia tekstejä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:43"]
[/quote]
Ei masentuneella ole energiaa suuttumiseen.
ei ap
[/quote]
Höpsis. Masennus aiheutuu justiin siitä, ettei koskaan pura pahaa oloa reippaasti ulos päin. Jos ei osaa, pitää opetella. Vain ansaitusti toki.
Minä olen lukenut läpi lähes kaikki tarjolla olevat ahdistusopukset. Olen huomannut, että niistä on vain haittaa ja olen lopettanut lukemisen. Kun aktiivisesti miettii ahdistusta, niin sitten sitä vasta ahdistaakin. Parasta lääkettä ahdistukseen on joku rento kirja, josta oikeasti nauttii ja joka saa ajatukset jonnekin täysin muualle. Ahdistunut ihminen on niin taitava ahdistumaan, ettei hän kaipaa oppikirjaa ahdistuksesta poispääsyyn. Minä ainakin ahdistun niistä kaikista kirjan esimerkeistä ja kehitän itselleni niiden kaltaisia ahdistuksia. Ajatukset siis täysin muualle ja unohda moiset kirjat.
Jos jotain kirjaa suosittelen, niin Raamattua. Ei sekään silti paranna niitä elämänosouhteita, missä olet. Jos lapsellasi on vaikeuksia koulussa, niin ne vaikeudet pitäisi jotenkin saada ratkaistua. Jos niitä ei saa ratkaistua, niin niiden kanssa pitäisi jotenkin oppia elämään rennommin ja uudella asenteella. Varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Monesti aika auttaa. Ei kannata puristaa itsestäsi parempaa oloa. Anna itsellesi lupa siihen, että nyt menee huonosti. Sen valoisamman ajan aika koittaa sitten vähän myöhemmin. Asiat järjestyvät ajan kanssa.
ja lääkäri vaihtoon ja sassiin, onko paikkakunnallanne mielenterveystoimistoa? terveyskeskuksessakin saattaa olla pätevämpi lääkäri.
Ei tuossa taida kirjallisuus auttaa. Miksi työterveys ei ota todesta? Tarvitsisit kyllä ammattiapua.
t. kokemusta on
Kyllä se ahdistuskin voi olla ihan fyysinen ilmiö (aivojen välittäjäaineet eivät toimi tms.) joten ei siinä kyllä mikään henkinen kirjallisuus auta. Näin minä asian ajattelisin itsekin masennusta ja ahdistusta poteneena. Olen vieläpä perin melankolinen perusluonteeltanikin. Erikoista, että lääkäri ei ota todesta. Joka ainut lääkäri jolle olen itse puhunut masennuksesta on kyllä lääkityksen määrännyt.