Seurustelen narkomaanin kanssa, saa kysellä!
Miehellä siis vakava opioidiriippuvuus, itse tyydyn viikonloppuoluisiin enkä silloinkaan humalaan asti. Saa haukkua, kysellä, ihmetellä tai sääliä, kaikki on kuultu. Ajattelin esimeriksi heitä jotka pelkäävät että läheinen on koukussa, osaan kertoa aika hyvin narkkarien ajatusmaailmasta ja elämästä yleisesti. En missään nimesä ylpeile tai kehuskele, koska tämä nyt on viimeinen keino sellaiseen kuten kuka vaan järkevä tajuaa. Mutta tosiaan, kysy pois!
Kommentit (42)
Mulla on lapsi narkomaanin kanssa ja olin itse bentsoriippuvainen, raskautuminen pelasti minut ja johti hyvälle tielle. Lapsen isä yhä narkka kaikkea mahdollista mistä vähänkin mahdollisuus päihtyä, eipä olla nähty muuta kuin lastenvalvojalla seuraavaa nollasopimusta allekirjoittamassa.
Mistä miehesi saa rahat aineisiin?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:43"]
Miksi?
[/quote]
Oletko kuullut rakkaudesta?
Se on sitä kun pitää jostakusta, vaikka sillä ei olisi paljoa rahaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:38"]
Ihana aito nainen, joka ei ole vain miehen rahojen ja statuksen perässä.
Kiinnostaisi lähinnä missä tapasitte?
[/quote]
ei kyllä ole raha pääasiassa tässä, rakkaudesta tasan ja ainoastaan. katkaisuhoitokeskusteluja käynyt lääkärin kanssa jo, osastolla alkuun kai ettei ole "kylä kalkkuna". Tapasimme yhteisten tuttujen kautta, oli silloin jo kokeillut ja kertoi avoimesti mutta selkeästi sanoin että minä tai sellaiset, minut valitsi mutta hidastahan eroon pääsy on vaikkei ns. joka päivä käytäkään. omat kokeiluni olen tehnyt kauan sitten "villissä" nuoruudessa joten tiedän millaista se voi olla. ja miten vaikeaa. :/
Miksi?
[/quote]
koska ainoa ryppy tässä on riippuvuus. "kaiken se kestää ja kärsii..?" aion tukea miten vain pystyn. mies kyllä tietää että en jää tällaiseen ikuisiksi ajoiksi jos vaikka lopettaa hoitonsa.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:44"]
Mulla on lapsi narkomaanin kanssa ja olin itse bentsoriippuvainen, raskautuminen pelasti minut ja johti hyvälle tielle. Lapsen isä yhä narkka kaikkea mahdollista mistä vähänkin mahdollisuus päihtyä, eipä olla nähty muuta kuin lastenvalvojalla seuraavaa nollasopimusta allekirjoittamassa.
[/quote]
hieno että löysit paremman tien! kaikkea hyvää sinulle. kyllä tästä itsekkin vielä noustaan, yhdessä. on kai noita ihmisillä isompiakin ryppyja rakkauessa..
ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:42"]
Nimeni alkaa J.lla. terve tutut!
[/quote]
Saatoinpa tunnistaa :) Terkut, t. Lahti
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:46"]
Mistä miehesi saa rahat aineisiin?
[/quote]
työssä käymällä, ei olla siis mitään sossuluukuasiakkaita kuten varmasti tuli mielikuva :D ei akateemisia sentään. walkoroskaa, tatuointeja ei kyllä oo, se vielä puuttuiskin! :D
Mun tuttava on metadonihoidolla ja se on seurustellut usean narkkarin kanssa. Ikävä puoli on se, että ne kuolee nopsaan. Kolme jo mennyt...
Idioottimaista, miksi ehdoin tahdoin ottaa tuollaista riippakiveä itselleen. Jos ei ole tekemisissä narkkien kanssa eikä tutustu, niin ei pääse rakastumaankaan. Mitään hyvää elämäähän tuosta ei seuraa jos ja kun hän ei pääse aineistaan eroon.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:59"]
Mun tuttava on metadonihoidolla ja se on seurustellut usean narkkarin kanssa. Ikävä puoli on se, että ne kuolee nopsaan. Kolme jo mennyt...
[/quote]
totta, itse tiedän kaksi amfekuolemaan päättynyttä. onneksi miehellä sitä vaaraa ei ole, kun pitää tosiaan omat (ei siis käytä piriä) annokset minimissä ihan hoitoa ajatellen myös niin vain ettei tule oireita. metadoni on hirveintä myrkkyä, tarjosivat hoitoon sitä mutta mies sanoi että lopettaa mieluummin ilman mitään. se pitäisi poistaa maailmasta kokonaan mielestäni. hirvittävä myrkky..
Onko teillä lapsia? Oma mieheni on riippuvainen kannabiksesta. Itse en käytä alkoholia, en polta tai käytä mitään. Olen ollut suhteemme alusta lähtien tietoinen mieheni polttelusta, ja suhteeseen lähtiessäni tiesin että joko hyväksyn mieheni polttelun tai suhteellamme ei ole tulevaisuutta. Kannabis ei muuta miestäni millään tapaa, kukaan ulkopuolinen ei hänestä edes huomaisi että hän polttelee. Itseä inhottaa se haju. Se on niin pistävä ja voimakas. En kuitenkaan kehtaisi myöntää ystävilleni tai tuttavillemme miehen kannabiksen käyttöä, se hävettää. Hävettää että minut tuomitaan siitä että hyväksyn huumeiden käytön, ja että seurustelen "rikollisen" kanssa.
[/quote]
Miten kannabikseen voi muka tulla riippuvaiseksi? Olen käsittänyt, että se on täysin turvallista!
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:07"]
Idioottimaista, miksi ehdoin tahdoin ottaa tuollaista riippakiveä itselleen. Jos ei ole tekemisissä narkkien kanssa eikä tutustu, niin ei pääse rakastumaankaan. Mitään hyvää elämäähän tuosta ei seuraa jos ja kun hän ei pääse aineistaan eroon.
[/quote]
kuten sanoin, hoitoa aloitetaan ja on itse tahtova ja varma siitä. ei se rakkaus katso riippuvuutta kun on sellainen kai itsessäänkin :D päivä kerrallaan. en mä tähän onnettoana tai muuten tuskasena jäis :) usko ja tovo on tärkeää.
Onko suhteenne tasapainonen ja -arvoinen? Jos rakkaus kestää kaiken, niin mitä miehesi rakkaus kestää, kun hän tukee sinua elämässäsi?
Vai tunnetko itsesi tärkeäksi pelastajaksi, kun voit olla miehesi tuki ja turva, kaiken kestäjä ja auttaa häntä takaisin huumeettomaan elämään?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:11"]
Onko teillä lapsia? Oma mieheni on riippuvainen kannabiksesta. Itse en käytä alkoholia, en polta tai käytä mitään. Olen ollut suhteemme alusta lähtien tietoinen mieheni polttelusta, ja suhteeseen lähtiessäni tiesin että joko hyväksyn mieheni polttelun tai suhteellamme ei ole tulevaisuutta. Kannabis ei muuta miestäni millään tapaa, kukaan ulkopuolinen ei hänestä edes huomaisi että hän polttelee. Itseä inhottaa se haju. Se on niin pistävä ja voimakas. En kuitenkaan kehtaisi myöntää ystävilleni tai tuttavillemme miehen kannabiksen käyttöä, se hävettää. Hävettää että minut tuomitaan siitä että hyväksyn huumeiden käytön, ja että seurustelen "rikollisen" kanssa.
[/quote]
Miten kannabikseen voi muka tulla riippuvaiseksi? Olen käsittänyt, että se on täysin turvallista!
[/quote]
onhan siinä kevyt henkinen puoli, sellainen kuin vaikka suklaata tekisi mieli. kaikki mielihyvää tuottava aiheuttaa riippuvuutta. silti sanoisin että kyllä se on suht harmiton huume, kun ei vaan rupee ihan laiskaksi ja veteläksi
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:14"]
Onko suhteenne tasapainonen ja -arvoinen? Jos rakkaus kestää kaiken, niin mitä miehesi rakkaus kestää, kun hän tukee sinua elämässäsi?
Vai tunnetko itsesi tärkeäksi pelastajaksi, kun voit olla miehesi tuki ja turva, kaiken kestäjä ja auttaa häntä takaisin huumeettomaan elämään?
[/quote]
on ehdottomasti tasa-arvoinen. hän kuuntelee itkuni, murheeni ja miettimiseni, puhumme paljon. usein makoilemme vain ja puhumme mitä mieleen tulee, tulevaisuudesta ja huolista, meistä, elämästä. tiedän että voin luottaa häneen tuli mitä tahansa. en pelkää sen sylissä mitään, niin pitää ollakin. :) ei tunnu pelastajalta, tuntuu tuelta ja turvalta. joku pelastajasyndrooma on sit jo ihan sairasta, nuorempana tunsin tytön joka vaan kuvitteli että voi korjata ukkonsa virheet ja selvittää kaikki yksinään. se oli surullista ja kuluttavaa myös tytölle. luonnollisesti myös mun kanssa on juteltu miehen avun tiimoilta ja varmistettu että pärjään. siitä kiitokset terveyden ammattilaisille, oleme saaneet apua todella hyvin.
ap
Aloitko seurustella miehesi kanssa sen takia, että uskoit rakkautesi parantavan hänen riippuvuutensa?
Kuulostaa täydelliseltä. Juuri tuollaisen suhteen tahtoisin.
Löytäisinköhän jostakin narkkarinaisen itselleni.
Onko teillä lapsia? Oma mieheni on riippuvainen kannabiksesta. Itse en käytä alkoholia, en polta tai käytä mitään. Olen ollut suhteemme alusta lähtien tietoinen mieheni polttelusta, ja suhteeseen lähtiessäni tiesin että joko hyväksyn mieheni polttelun tai
suhteellamme ei ole tulevaisuutta. Kannabis ei muuta miestäni millään tapaa, kukaan
ulkopuolinen ei hänestä edes huomaisi että hän polttelee. Itseä inhottaa se haju. Se on niin pistävä ja voimakas. En kuitenkaan kehtaisi
myöntää ystävilleni tai tuttavillemme miehen kannabiksen käyttöä, se hävettää. Hävettää että minut tuomitaan siitä että hyväksyn huumeiden käytön, ja että seurustelen "rikollisen" kanssa.