Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pisti välit poikki, koska en ole käynyt rokotuksessa. Onko muille käynyt näin?

Vierailija
15.08.2021 |

Hän oli kuullut rokottamattomuudestani "pikkulinnuilta" ja otti minut pihteihinsä..

Tosi ikävää, että joillekin rokotus ei ole vain oma asia.

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim 10vuoden ystävyyssuhde kaatuu yhteen rokotteeseen niin en kauheasti itkisi suhteen puolesta. Onneksi omassa ystäväpiirissäni on tolkun väkeä. Osa on ottanut rokotteen osa ei. Elämä jatkuu eteenpäin.

Vierailija
42/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa korkeasti koulutetut ovat rokotekriittisimpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim 10vuoden ystävyyssuhde kaatuu yhteen rokotteeseen niin en kauheasti itkisi suhteen puolesta. Onneksi omassa ystäväpiirissäni on tolkun väkeä. Osa on ottanut rokotteen osa ei. Elämä jatkuu eteenpäin.

Kyllä mua on jokainen katkennut ystävyys harmittanut, ja moni ihan itkettänytkin. Ihan syystä riippumatta.

Vierailija
44/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Tosi ikävää että joillekin rokotus ei ole vain oma asia”.

Eihän se ole vain oma asia, sen takia tässä on puhuttu laumasuojasta ja yli 70% rokottamisesta. Jos se olisi vain oma asia niin silloin riittäisi että ainoastaan rokoterakastajat ottaisivat rokotteen. Eikö pikkuhiljaa tämä asia ala valjeta?

Laumasuoja tulee sillä, että riittävän moni saa koronatartunnan. Näillä "rokotteilla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Sillä, että pyrimme estämään viruksen leviämistä, joka on suurimmalle osalle tartunnan saaneista täysin oireeton, ja vaarallinen vain hyvin harvoille (kuten normaali flunssakin on vaarallinen joillekin harvoille), vain pitkitämme epidemiasta eroon pääsemistä.

Jos olisit vähänkin tutkimuksia lukenut, tietäisit, että koronan sairastaminen antaa huonomman suojan kuin kaksi rokotusta.

Vierailija
45/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mietityttää tuoko rokote suojaa myös jotain muita vastaavanlaisia viruksia vastaan. Siinä mielessä rokote voi olla erittäin hyvä, jos edes pieni suoja ettei saisi vakavinta taudin muotoa, oli kyse mistä piikkiviruksesta tahansa.

Vierailija
46/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa välttelen ihmisiä , jos ei ole 2x piikki tai korona sairastettuna.

Käykö 2 piikkiä ja koronatartunta? Ystävän isällä näin, oireet nyt ei yllä edes flunssan taholle mutta tulos oli positiivinen. Hän on ensimmäinen koronatapaus omassa "lähipiirissä".

Vierailija
47/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huomaan että samasta syystä 2 kaveria ei halua tavata livenä.

No en minäkään tapaisi. Tosin yatäväpiirissäni ei ole hörhöjä, jotka jättäisivät rokotteen ottamatta.

Vierailija
48/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rokotevastainen ystävä katkaisi välit koska ei pitänyt siitä että otin koronarokotteen. Joskus näinkin päin

Vierailija
49/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun rokote ei ole mikään puoluekannan valinta tai tykkääkö suklaasta -tyyppinen asia. Se on kokomyhteiskunnan ja läheisten suojelemista arvaamattomalta taudilta. Kukaan ei voi tietää saako siitä lievän ja pahan version itselleen.

Vierailija
50/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhteiskunnassa on aika monia, jotka eivät koe yhteiskunnan suojelevan heitä, joten on ehkä liikaa odottaa vastavuoroista solidaarisuutta, etenkin jos kokee rokotteen riskinä.

Vierailija
51/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotettu saa rokottamattomalta tartunnan niin samanlainen se tartunta on kuin jos rokotettu saisi sen toiselta rokotetulta.

Itse en rokotetta ota ja jos joku sen takia välit pistää poikki niin se ei ole mun ongelma :)

Vierailija
52/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun rokote ei ole mikään puoluekannan valinta tai tykkääkö suklaasta -tyyppinen asia. Se on kokomyhteiskunnan ja läheisten suojelemista arvaamattomalta taudilta. Kukaan ei voi tietää saako siitä lievän ja pahan version itselleen.

Selitätkö vielä miten rokote suojelee muita kuin itseäsi?

Vierailija
53/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi edes asiasta puhua ottaako rokotetta vai ei. Itse vastannut mm työnantajalle, kavereille ja yleensäkkin kaikille uteliaille, että se on jokaisen oma asia ottaako rokotteen vai ei. Näin ei asiasta tule keskustelua eikä konflikteja suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
54/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote vähentää eteenpäin tartuttavuuden todennäköisyyttä.

Vierailija
55/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri.

Deltan kohdalla noin puolet rokotteen saaneista ei saa lainkaan tartuntaa tilanteessa, jossa rokottamattomat olisivat sairastuneet.

Rokotetun tartunnan saaneen tartuttavuusaika on keskimäärin selvästi lyhyempi koska elimistö osaa hyökätä virusta vastaan nopeammin.

Rokotetuista harva joutuu sairaalaan, varsinkaan teholle (tämän voi todeta ihan itsekin siitä, että maissa, jossa rokotukset ovat pitkällä on paljon hitaampaa saada sairaalat täyteen kuin aikaisemmin tai kuin maissa, jossa rokettuja ei juuri ole vaikka vallalla on taettuvampi ja vaarallisempi muunnos). Kun sairaalat eivät ole täynnä, voi saada hoitoa myös muihin sairauksiin ja onnettomuuksiin. Tämä on ilmiselvästi kaikkien etu.

Vierailija
56/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei itse tarvinut laittaa välejä poikki rokotteenvältteljän kanssa. Ystäväni haukkui rokotteenottajat lampaiksi, heikoiksi ja aivopestyiksi. Huudelkoon ei-lampaidensa kanssa, minä en kaipaa ihmistä, joka julkisesti haukkuu minua.

Enkä halua tavata ketään rokottamatonta niin kauan, kun on olemassa vaara, että tartutan häneen vaarallisen variantin. Kai koronakin vielä vuosien saatossa lievenee tavallisen influenssan kaltaiseksi taudiksi. Siihen asti kannan vastuuni.

Vierailija
57/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin muutaman ystäväni rokotetilanteen, koska he ovat postanneet rokotetodistuksistaan kuvia someen tai muuten vaan toitottaneet asiaa kaikille. En ole kertaakaan kysynyt kenenkään sukulaisen, ystävän tai työkaverin rokotteesta enkä aio kysyäkään.

Itselläni on molemmat rokotteet otettuna, mutta en katso asiakseni jakaa sitä tietoa julkisesti eikä kukaan ole sitä minulta kysynyt. Osa varmaan olettaa että en ole ottanut rokotteita, mutta se on heidän ongelmansa.

Olen koko koronan ajan yrittänyt kaikin tavoin välttää lietsomasta tätä seinähullua vastakkainasettelua ja pitänyt suuni kiinni. Vouhottajia on aivan liikaa muutenkin, molemmilla puolilla.

Vierailija
58/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pistin välit poikki eräästä ystävästäni sekä isästäni koska eivät rokotetta ota.

Kulkutautimyöteisiä en halua lähipiiriini terveyttäni vaarantamaan.

Liioittelua. Voit sairastua ja tartuttaa itsekin. Rokotus ei ole 100 % varma suoja.

Niinpä, sen teho delta vastaan on huimat 42%. Tämä on tutkittu juuri hiljattain.

Vierailija
59/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ilmoittamaan työnantajalle, etten tule konttorille jos siellä on yksikin rokottamaton.

Vierailija
60/170 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote vähentää eteenpäin tartuttavuuden todennäköisyyttä.

Ei vähennä.

Tuossa nyt eka THL:n linkki, jossa asia mainitaan ”Koronarokotteet estävät myös virusinfektiota ja viruksen erittymistä sekä tarttumista ihmisestä toiseen”

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi