Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat poukkoilevat holtittomasti pyöräteillä!

Vierailija
05.09.2014 |

Äsken tulin pyörällä töistä kotiin ja kahdelle koiranulkoiluttajalle piti erikseen huutaa jo kaukaa että pyörätiellä koirat kulkevat myös toista laitaa. Ei mitään järkeä touhussa kun koirien annetaan vapaasti hyppiä tiellä puolelta toiselle...sitten itketään kun joku ajaa päälle. Kurjempi juttu jos ette välitä koirienne voinnista mutta tietäkää myös se että jos holtittomalla poukkoilulla aiheutatte pyöräilijän onnettomuuden voitte itse joutua aika koviksi maksumiehiksi!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifistä tule palapaistia...voi kyynel

Vierailija
22/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ovat kyllä yksi ilkeimmistä ja itsekkäimmistä ihmisryhmistä mitä tunnen. Enkä tarkoita nyt pelkkää koira-keissiä vaan oli puhe mistä tahansa niin pyöräilijöiden mielipide on "minä, minun, minua..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaana juoksevat koirat saa lopettaa lain mukaan

Vierailija
24/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajan alamäkeä 40km/h niin on aivan varma että en ehdi väistää hurttaa joka hyökkii alle. En ymmärrä miten jotkut vihaa koiriaan niin paljon että tuo ne tuollaiseen paikkaan eikä pidä kiinni. Nämä hullut on muuten tähän mennessä olleet aina naisia.

Vierailija
25/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pyöräilijä, joka osaa pitää ääntä. Yleensä ne viuhahtaa teknisissä asuissaan ääneti tuhatta ja sataa, kylkiä hipoen ohi.  Olen ihmetellyt, miksei meeeeediassa ole yhtään useammin juttuja tyyliin "Koira ja pyöräilijä kierivät ojaan". Fillaristit ovat kuolemaahalveksuvia, ei voi muuta sanoa. Itse en uskaltaisi ohittaa isoa koiraa ihan vierestä, oli vauhtia vähän tai enemmän.

Minulla on kaksi isoa koiraa ja pidän ne kevyen liikenteen väylillä itseni ja ojan välissä ja koko ajan saa oma pää pyöriä joka suuntaan, että tuleeko fillareita tai mopoja edestä, takaa tai sivulta. Melko rasittavaa.

Vierailija
26/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ajoin lapseni perässä ja äkkiä pensasaidan takaa syöksyi pikkuinen koira mummo kaukana pitkän hihnan päässä. Koira pelastui lapsen nopeiden refleksien vuoksi. Itse meinäsin hitailla hoksottimilla ajaa perään. Mummo haukkui lapsen pystyyn. Eikä auttanut vaikka kuinka sanoin meidän ajaneen liikennesääntöjen mukaan. Sekä me, että mummo näkyi pensasaidan yli, mutta ei mitenkään pystynyt arvaamaan, että mummolla on koira joka kulkee paljon edellä. Uskoakseni se mummo marmattaa  kavereilleen kamalista pyöräilijöistä.

Vierailija
27/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:35"]

Kerrankin pyöräilijä, joka osaa pitää ääntä. Yleensä ne viuhahtaa teknisissä asuissaan ääneti tuhatta ja sataa, kylkiä hipoen ohi.  Olen ihmetellyt, miksei meeeeediassa ole yhtään useammin juttuja tyyliin "Koira ja pyöräilijä kierivät ojaan". Fillaristit ovat kuolemaahalveksuvia, ei voi muuta sanoa. Itse en uskaltaisi ohittaa isoa koiraa ihan vierestä, oli vauhtia vähän tai enemmän.

Minulla on kaksi isoa koiraa ja pidän ne kevyen liikenteen väylillä itseni ja ojan välissä ja koko ajan saa oma pää pyöriä joka suuntaan, että tuleeko fillareita tai mopoja edestä, takaa tai sivulta. Melko rasittavaa.

[/quote]

Muistyan kyllä kun pienen lapsen kanssa kulki niin kokoajan joutui varomaan fillaristejä. Onneksi lapsi oppi liikennesäännöt ja nyt on helpompaa. Kaikkien pitäisi osata liikennesäännöt ja kulkea niiden mukaan. Sellaiset jotka eivät pysty huomioimaan muuta liikennettä, kannattaa pysyä hiljaisemmilla teillä.

Vierailija
28/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä taas yleistetään av:n malliin. KAIKKI koiran omistajat käyttäytyvät noin ja ovat idiootteja... just joo.

Vierailija
29/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:48"]

Pyöräilijät ainakin täällä Helsingissä osaavat kilauttaa sitä kelloa että osaa ottaa koirat lähemmäs hyvissä ajoin. Ei niin mitään ongelmia näytä olevan asiassa. Liikun itse kaduilla sekä pyöräilijänä (työmatkat hyvällä säällä) että koiran ulkoiluttajana.

[/quote]

Ei ole kyllä pyöräilijän homaa koko ajan olla kilauttelemassa jos koirat hyppii pitkin poikin. Opetelkaa  ulkoiluttamaan niitä hurttianne. Laki on tässäkin asiassa yksiselitteinen kävelijän kuljettava vain toista puolta koiran kanssa. Uskomatonta että koiran ja sen omistajan pitäis saada olla kuin maailmanomistajat. Jos asenne on tämä niin turhaa sitten vinkua kun joku ajaa vahingossa päälle ja joudutte itse maksamaan korvauksia.

[/quote]

Korjataanpa virhe. Ei laki käske ja velvoita jalankulkijaa kulkemaan määrämuodossa. Ei se ole edes mahdollista, koska jalkamiehinä on kaikenlaista sukankuluttajaa pikkulapsista rollaattoriväkeen. Voidaan suosittaa, että kuljetaan sitä ja tätä reunaa, mutta vaikka jalankulkija kulkisi keskitietä, ei pyöräilijällä ole päälleajo-oikeutta. Katsopa vaikka Liikenneturvan ohjeet ja huomaa sanamuodot: fillaristi on ajoneuvon kuljettaja ja hänestä puhutaan pääasiassa käskymuodossa, kun taas jalankulkija saa kulkea vapaammin. Ohjeissa todetaan myös näin: "Kaikkien kuljettajien, myös pyöräilijän, on annettava kävelijälle esteetön kulku." 

Eli vaikka ne jalankulkijat joskus pomppisivatkin siellä täällä, se ei sellaisenaan ole mikään liikennerikos.

Vierailija
30/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:20"]

Pyöräilijät ovat kyllä yksi ilkeimmistä ja itsekkäimmistä ihmisryhmistä mitä tunnen. Enkä tarkoita nyt pelkkää koira-keissiä vaan oli puhe mistä tahansa niin pyöräilijöiden mielipide on "minä, minun, minua..."

[/quote]

Itsekkäämpikin porukka kyllä löytyy. Nimittäin ajoneuvoyhdistelmät, joilla on jaloissa joko rullaluistimet tai sukset ja käsissä sauvat. Sitten luisteluhiihdetään koko kevyenliikenteenväylän leveydeltä ja huidotaan huoletta sauvat viuhuen juuri rattaissa istuvien lasten silmien korkeudelta. 

Vierailija
31/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tulee talvi ja suurin osa näistä idiootti pyöräilijöistä poistuu katukuvasta :) ihanaa kun ei tarvitse enää pelätä ja väistellä jatkuvasti. Itsekkäitä paskoja suurin osa.

Vierailija
32/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen opettanut koirani pennusta asti kulkemaan itseni lähellä vetämättä ja samalla reunalla kun itse kävelen, ihan sen takia ettei vahinkoja pääse tapahtumaan. Kun pennusta asti opettaa, oppii koira kulkemaan vierellä nätisti.

Vierailija
33/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:13"]

Nyt vaan kiltisti se kilikello käyttöön. Pyöräilijät suhaa sen verran kovaa vauhtia että kävelijällä pitäisi olla silmät takaraivossa kun takaperin on vaikeampi kävellä. Olkoon sitten koiranulkoiluttaja tai lapsen kanssa liikkuva tai vaikkapa normi aikuinen joka bongaa kanttarelleja tien toisella sivulla. Sinä olet ohittaja joten olet vastuussa ohituksen ilmoittamisesta. Kolarin sattuessa pysähdyksen voima on niin suuri että henkilö tai eläinvahingoilta ei voi välttyä. Kanna vastuusi itsestäsi ja kanssakulkijoistasi.

[/quote]

Autolla kun ajat liikenteessä niin katsot itse ensin sivulle taakses kun alat vaihtaa kaistaa. Saman voit jalankulkijana tehdä siellä pyörätiellä vai mitä?

Vierailija
34/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:31"]

Minä taas ihmettelen, kuinka ajattelemattomia suuri osa pyöräilijöistä on. Ajetaan tuhatta ja sataa väylillä, missä liikkuu muitakin ulkoilijoita eikä omata minkäänlaista tilanneherkkyyttä tai osata sopeuttaa vauhtia sellaiseksi, että voi huomioida muita tiellä liikkujia. Kaksikin pyöräilijää saattaa kiilata tiellä samanaikaisesti jalankulkijan kanssa rinnakkain. Ei osata tai viitsitä käyttää kelloa. Ei haluta tai ymmärretä varoa pikkulapsia, jotka vasta harjoittelevat pyörälläajoa ja joilla on ihan samanlainen oikeus yhdistetyn pyörä- ja kävelytien käyttöön kuin niillä empatiavammaisilla pyöräilijöillä, joiden pitää päästä koko matka ovelta ovelle omaa maksiminopeutta- kun heillä on siihen oikeus! Kyllä pyöräilijöillä on myös velvollisuuksia huomioida muut. Ja tosiaan itsekin liikun paljon fillarilla. Eipä ole koskaan tullut vaaratilannetta koiran tai lapsen tai minkään muun kanssa siksi, että joku on ryntäämässä alle, koska fillaroitsijakin voi ennakoida tilanteita ja sovittaa oma ajotyyli sopimaan yleisille teille. Se että oma matkanteko kestää muutaman prosentin kauemmin sen vuoksi ei kait ole kenellekään kynnys fillaroinnille?  

[/quote]

Niin ihan samat säännöt koskee jalankulkijoita vaan arvaas miten moni jalkankulkija ei sääntöjä noudata? Siellä mennään kaksi kolme rinnakkain ja vallataan tie niin että pyöräilijän täytyisi mennä pientareelta ohi tai pysähtyä kokonaan. Jos soitat kelloa niin aletaan hyppiä puolelta toiselle kuin pelästynyt kaniparvi ja lopulta mulkoillaan vielä perään. Koirat hyppivät eteen....kyllä kuule idiootteja löytyy pilvin pimein myös sitä jalaknkulkijoiden joukosta. pyörätie on nimensä mukaisesti juuri sitä eli PYÖRÄtie.

Vierailija
35/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pyörätie jaetaan huomattavan usein jalankulkijoiden kanssa. Tapoja on kahdenlaisia: rinnakkaisia sekä yhdistettyjä. Kun pyörätie ja jalkakäytävä ovat rinnakkain (liikennemerkit 424 ja 425), pyöräilijöille ja jalankulkijoille on oma puolensa. Ne on erotettu toisistaan rakenteellisesti tai usein pelkästään valkoisella viivalla. Liikennemerkki osoittaa, kumpi puoli on pyöräilijöille. Pyöräilijä ajaa oman väylänsä oikeassa reunassa.

Kun pyörätie ja jalkakäytävä on yhdistetty (liikennemerkki 423), pyöräilijä ajaa väylän oikealla puolella [1]. Jalankulkija saa käyttää joko väylän vasenta tai oikeaa puolta [4]. Pyöräilijä ohittaa samalla puolella kävelevän jalankulkijan ja muut pyöräilijät vasemmalta puolelta. Yhdistetyllä pyörätiellä on noudatettava erityistä varovaisuutta muiden tiellä liikkujien vuoksi

SUOMENNETTUNA SIIS TARKOITTAA SITÄ ETTEI JALKANKULKIJA SAA MISSÄÄN VAIHEESSA POUKKOILLA TIELLÄ EIKÄ VALLATA SITÄ KÄYTTÖÖNSÄ KOKONAAN. JALKANKULKIJAN TULEE ANTAA PYÖRÄILIJÄLLE ESTEETÖN KULKU KUTEN MYÖS PYÖRÄILIJÄN JALANKULKIJALLE. TARKOITTAA SIIS SITÄ ETTEI SIELLÄ MENNÄ RINNAKKAIN NIIN ETTÄ TUKITAAN KOKO TIE. YMMÄRRETTY? VOIMME SIIS LOPETTAA TÄMÄN JANKUTTAMISEN TÄHÄN?

Vierailija
36/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, meillä on 12 viikkoinen pentu, ei ihan vielä osaa suuren maailman sääntöjä. Opettelemme kyllä kokoajan. Ja kyllä, itsekin pyöräilemme paljon. Aika harvoin poukkoilevia koiria tiellemme osunut.

Vierailija
37/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ainakin täällä Helsingissä osaavat kilauttaa sitä kelloa että osaa ottaa koirat lähemmäs hyvissä ajoin. Ei niin mitään ongelmia näytä olevan asiassa. Liikun itse kaduilla sekä pyöräilijänä (työmatkat hyvällä säällä) että koiran ulkoiluttajana.

[/quote]

Ei ole kyllä pyöräilijän homaa koko ajan olla kilauttelemassa jos koirat hyppii pitkin poikin. Opetelkaa  ulkoiluttamaan niitä hurttianne. Laki on tässäkin asiassa yksiselitteinen kävelijän kuljettava vain toista puolta koiran kanssa. Uskomatonta että koiran ja sen omistajan pitäis saada olla kuin maailmanomistajat. Jos asenne on tämä niin turhaa sitten vinkua kun joku ajaa vahingossa päälle ja joudutte itse maksamaan korvauksia.

[/quote]

Kelläköhän tässä asenne on xD Sinut inskapyöräilijä tiedetään, joka ajat mahdollisimman läheltä muita kadulla kulkijoita noin 100 km/h, varmaan siksi, että saisit noin kokea edes jonkinlaista läheisyyttä. Tiedoksesi: ei, et saa ajaa kenenkään/minkään päälle. Sen enempää kuin minäkään en "vahingossa" päästä saksanpaimenkoiraani puraisemaan sinua olemattomista palleistasi ;) Yritetään kaikki liikkua julkisilla teillä vastuullisesti ja toisiamme kunnioittaen tai muutetaan ihmisten/koirien ilmoilta pois, jooko? 

Vierailija
38/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:47"]

[/quote]

[/quote]

Korjataanpa virhe. Ei laki käske ja velvoita jalankulkijaa kulkemaan määrämuodossa. Ei se ole edes mahdollista, koska jalkamiehinä on kaikenlaista sukankuluttajaa pikkulapsista rollaattoriväkeen. Voidaan suosittaa, että kuljetaan sitä ja tätä reunaa, mutta vaikka jalankulkija kulkisi keskitietä, ei pyöräilijällä ole päälleajo-oikeutta. Katsopa vaikka Liikenneturvan ohjeet ja huomaa sanamuodot: fillaristi on ajoneuvon kuljettaja ja hänestä puhutaan pääasiassa käskymuodossa, kun taas jalankulkija saa kulkea vapaammin. Ohjeissa todetaan myös näin: "Kaikkien kuljettajien, myös pyöräilijän, on annettava kävelijälle esteetön kulku." 

Eli vaikka ne jalankulkijat joskus pomppisivatkin siellä täällä, se ei sellaisenaan ole mikään liikennerikos.

[/quote]

Mistä tällaista olet oppinut? Mulle opetettiin jo koulussa että jalankulkija saa päättää kumpaa puolta menee mutta ei saa poukkoilla vaan oltava omalla puolella! Hassu olet...

[/quote]

Etkö lukenut edellistä? Pyöräilijän pitää antaa aina esteetön kulku jalankulkijalle. 

Vierailija
39/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirillakin on yhtä lailla oikeus liikkua kuin sinulla. Et ole mikään maailmanomistaja. Käytä sitä kelloa!

Vierailija
40/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänimerkkiä ei saa käyttää kuin taajaman ulkopuolella ohitettaessa. Itse autolla liikkuessa painan ensin varoitukseksi äänimerkkiä ja ohittaessa kohdalla vielä uudestaan. Tieliikennelaissa määrätään näin tekemään. Peilistä kun katsoo niin pyöräilijät aina iloisesti huiskuttaa jälkeen ja minä huiskuttelen takaisn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän