Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat poukkoilevat holtittomasti pyöräteillä!

Vierailija
05.09.2014 |

Äsken tulin pyörällä töistä kotiin ja kahdelle koiranulkoiluttajalle piti erikseen huutaa jo kaukaa että pyörätiellä koirat kulkevat myös toista laitaa. Ei mitään järkeä touhussa kun koirien annetaan vapaasti hyppiä tiellä puolelta toiselle...sitten itketään kun joku ajaa päälle. Kurjempi juttu jos ette välitä koirienne voinnista mutta tietäkää myös se että jos holtittomalla poukkoilulla aiheutatte pyöräilijän onnettomuuden voitte itse joutua aika koviksi maksumiehiksi!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:48"]

Pyöräilijät ainakin täällä Helsingissä osaavat kilauttaa sitä kelloa että osaa ottaa koirat lähemmäs hyvissä ajoin. Ei niin mitään ongelmia näytä olevan asiassa. Liikun itse kaduilla sekä pyöräilijänä (työmatkat hyvällä säällä) että koiran ulkoiluttajana.

[/quote]

Ei ole kyllä pyöräilijän homaa koko ajan olla kilauttelemassa jos koirat hyppii pitkin poikin. Opetelkaa  ulkoiluttamaan niitä hurttianne. Laki on tässäkin asiassa yksiselitteinen kävelijän kuljettava vain toista puolta koiran kanssa. Uskomatonta että koiran ja sen omistajan pitäis saada olla kuin maailmanomistajat. Jos asenne on tämä niin turhaa sitten vinkua kun joku ajaa vahingossa päälle ja joudutte itse maksamaan korvauksia.

[/quote]

Korjataanpa virhe. Ei laki käske ja velvoita jalankulkijaa kulkemaan määrämuodossa. Ei se ole edes mahdollista, koska jalkamiehinä on kaikenlaista sukankuluttajaa pikkulapsista rollaattoriväkeen. Voidaan suosittaa, että kuljetaan sitä ja tätä reunaa, mutta vaikka jalankulkija kulkisi keskitietä, ei pyöräilijällä ole päälleajo-oikeutta. Katsopa vaikka Liikenneturvan ohjeet ja huomaa sanamuodot: fillaristi on ajoneuvon kuljettaja ja hänestä puhutaan pääasiassa käskymuodossa, kun taas jalankulkija saa kulkea vapaammin. Ohjeissa todetaan myös näin: "Kaikkien kuljettajien, myös pyöräilijän, on annettava kävelijälle esteetön kulku." 

Eli vaikka ne jalankulkijat joskus pomppisivatkin siellä täällä, se ei sellaisenaan ole mikään liikennerikos.

[/quote]

Mistä tällaista olet oppinut? Mulle opetettiin jo koulussa että jalankulkija saa päättää kumpaa puolta menee mutta ei saa poukkoilla vaan oltava omalla puolella! Hassu olet...

[/quote]

Etkö lukenut edellistä? Pyöräilijän pitää antaa aina esteetön kulku jalankulkijalle. 
[/quote]
Pyöräilijän ei tarvise väistää ketään.

Vierailija
42/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:41"]

Anteeksi, meillä on 12 viikkoinen pentu, ei ihan vielä osaa suuren maailman sääntöjä. Opettelemme kyllä kokoajan. Ja kyllä, itsekin pyöräilemme paljon. Aika harvoin poukkoilevia koiria tiellemme osunut.

[/quote]

Sama! Välillä hävettää toi koiran käytös, mutta eihän se ole vielä ehtinyt oppia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:47"]

Äsken tulin pyörällä töistä kotiin ja kahdelle koiranulkoiluttajalle piti erikseen huutaa jo kaukaa että pyörätiellä koirat kulkevat myös toista laitaa. Ei mitään järkeä touhussa kun koirien annetaan vapaasti hyppiä tiellä puolelta toiselle...sitten itketään kun joku ajaa päälle. Kurjempi juttu jos ette välitä koirienne voinnista mutta tietäkää myös se että jos holtittomalla poukkoilulla aiheutatte pyöräilijän onnettomuuden voitte itse joutua aika koviksi maksumiehiksi!

[/quote]

Huono päivä niinkö?

Pienet on sinulla murheet.

Taidat olla tämä tyyppi: 

"älä kaakata akka saatana, mee sinä mökkiis"

Vierailija
44/79 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 01:45"]

[/quote]

Huono päivä niinkö?

Pienet on sinulla murheet.

Taidat olla tämä tyyppi: 

"älä kaakata akka saatana, mee sinä mökkiis"

[/quote]

Repesin täysin!!!!

Armoton armeija. Joi juma!

Vierailija
45/79 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pyöräteillä juoksentelevia koiria on HUOMATTAVASTI vähemmän kuin jalkakäytävillä kaahailevia pyöräilijöitä. 

Vierailija
46/79 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:03"]

http://www.hepo.fi/pyora-ja-liikenne/liikennevalistus/jalankulkija-huomioi-pyorailija-liikenteessa/

Tässäkin se aika selkeästi seisoo miten sen koiran kanssa tulisi pyörätielläkin olla vaan taitaa olla liian monimutkaista tekstiä koiranomistajalle. Pitäisikö piirtää isompi kuva?

[/quote]

Ihana ihminen olet kun yleistät tekstisi koskemaan kaikkia koirien omistajia....

Vierailija
47/79 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:04"]

[/quote]

Taas todella itsekkäät koiranomistajat alapeukuttamassa...olette oikeasti tyhmää sakkia.

[/quote]

Taitaa alapeukut tulla yleistävästä ja agressiivisesta kirjoitustyylistä...ei siitä, että huomautetaan asiasta johon tulee kiinnittää huomiota. Tosin normaalit ihmiset varmasti taluttavat koiransa/lapsensa reunassa ja estävät poukkoilun kenenkään/minkään eteen.

Vierailija
48/79 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:48"]Pyöräilijät ainakin täällä Helsingissä osaavat kilauttaa sitä kelloa että osaa ottaa koirat lähemmäs hyvissä ajoin. Ei niin mitään ongelmia näytä olevan asiassa. Liikun itse kaduilla sekä pyöräilijänä (työmatkat hyvällä säällä) että koiran ulkoiluttajana.
[/quote]
Näimpä.
Kaikesta pitääkin aina nillittää, on vissiin liikaa vaadittu kellon soitto.

Elämässä nyt vain on paljon asioita jotka eivät miellytä/ärsyttävät. Turha ottaa ylimielistä asennetta ("minähän en kelloa soita, jääköön koira alle), aiheutat vain itsellesi pahaa mieltä. Ihme kitisijöitä aina palsta täynnä, tekevät kyllä elämästään hankalaa ärsyyntymällä joka asiasta.

Myös lapset poukkoilevat miten sattuu kun eivät aina muista sääntöjä, kai ajat heidänkin päälleen?

Vierailija
49/79 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kaikkia surkeita olioita riittääkin tässä maassa. Itsehän ulkoilutan koiraa pyörän kanssa, joten tätä ongelmaa ei ole.

Vierailija
50/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö siis muka pyöräilijän aina kilautella kelloa kun koira näkyvissä,kyllä jos koiran ulkoiluttaja ei havaitse takanta äkillisesti tulevaa pyörää,ja mitä varten pyörässä yleensä on kello?

tänään kävi juuri niin,että koirani kanssa ulkoilemassa keskuspuistossa,kun takaa tuli kaksi pyörää rinnakkain,kovaa ja ääneti.siinäpä kävi juuri silleen,että koira säihkähti niin maan perusteellisesti/hyppäsi niin että oli kaikkine talutusflekseineen pyörien edessä alta aikayksikön,toinen pyöräilijä sai väistettyä,ja toinen kaatui pyörineen koiran päälle.tilanne oli melkoinen näky,koira oli alimmaisena,polkupyörä ja polkija päällä.tässä oli ainekset kaikkein pahimpaan kaikille osapuolille,mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.asia on nyttemin tarkastettu myös viraomaisten puolelta,ja kyllä se on niin,että takanta tuleva pyöräilijä varoittaa kellolla...ja tästä asiasta ei tarvitse enää kenenkään vääntää yhtään!

Vierailija
51/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kävellessä kun koirat poukkoilee edes takas ku pitäis päästä ohi! Varmaa sit tarttee aina huutaa erikseen et "Hoi! Pääsiskö tästä ohi?" Sehän on tietty niin että muitten pitää huhuilla ja kilautella kelloja mut koiranomistajat koirineen saa tehdä mitä haluavat.

MINUN TURREMURRENI kävelee missä haluaa, opettele sinä kilisyttelemään kelloa ja kysymään tietä!

Vierailija
52/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vielä että jos koira on vapaana niin eihän se haittaa kun se hihna/lenkki ei oo keskellä käytävää tukkeena!

Vierailija
53/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillaristit kiitävät tuhattajasataa äänettömästi kevyen liikenteen väylillä ja aiheuttavat kaahauksellaan vaaratilanteita. 

Vierailija
54/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilijät katsokaa tämä,ja oppikaa!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288420707527.html

Vierailija
55/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostan koiran kanssa jalkakäytävällä pyöräilyn.

Vierailija
56/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:47"]Äsken tulin pyörällä töistä kotiin ja kahdelle koiranulkoiluttajalle piti erikseen huutaa jo kaukaa että pyörätiellä koirat kulkevat myös toista laitaa. Ei mitään järkeä touhussa kun koirien annetaan vapaasti hyppiä tiellä puolelta toiselle...sitten itketään kun joku ajaa päälle. Kurjempi juttu jos ette välitä koirienne voinnista mutta tietäkää myös se että jos holtittomalla poukkoilulla aiheutatte pyöräilijän onnettomuuden voitte itse joutua aika koviksi maksumiehiksi!
[/quote]

Mitään joudu maksamaan suomessa, idiootti

Vierailija
57/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettei ole pyöräilijän homma soittaa kelloa? Mites sitten, onko autoilijan homma käyttää vilkkua?

Vierailija
58/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pyöräilijät alkavat pikkuhiljaa ottamaan pattiin, pyöräilevät missä sattuu ja miten sattuu liikenneturvallisuudesta piittaamatta. Eilen näin mannerheimintiellä kun pyöräilijä pyöräili ensin jalkakäytävällä ja päätti sitten vaihtaa tien toiselle puolelle toiselle jalkakäytävälle, ei edes viitsinyt tietä ylittää suojatien kohdalta vaan ylitti ajotien ja sporakiskot mistä sattuu autojen välistä. Ilman kypärää tietenkin. 

Vierailija
59/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ai pyöräilijän, joka ajaa hänelle merkityillä reiteillä, tulee soittaa jokaikisen jalankulkijan kohdalla kelloa, että HEI TÄÄLLÄ NYT AJAN JA JUU TÄÄLLÄ PYÖRÄTIELLÄ HEI HEI . Pitääkö jokaisen autoilijankin, joka ajaa kaistalla ja liikennesääntöjen mukaisesti, tööttäillä joka maan prkeleelle kulkijalle varoitukseksi? Oi jospa Suomessa saataisiin lakimuutos aikaiseksi ja nämä pyöräilyväylät rauhoitettaisiin täysin pyöräilijöille ja onnettomuuden sattuessa ei-pyöräilijä joutuisi automaattisesti korvaamaan. Eihän se mene niinkään että keskellä autotietä saa pomppia. Ja oli laki mikä oli niin kyllä itse pitäisin huolta koirastani. Osoittaa sutta itsekkyyttä ajatella, että koiralla on oikeus kulkea juuri siellä missä haluaa, myös niillä pyöräilijöille tarkoitetuilla väylillä.

Vierailija
60/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan koiran on oltava hallinnassa pyörätiellä sekä kulkea toista laitaa ihan kuten ihmisenkin. Laissa ei missään kohtaa edellytetä että ohi tulevan pyöräilijän tulisi joka kerta ihmisen tai koiran kohdatessaan antaa äänimerkkiä. Jos ihminen aiheuttaa vastuuttomalla koiranpidolla onnettomuuden hän on asiaan syyllinen ja saa siitä rangaistuksen kuten kuuluu.

Minua ihmetyttää suuresti koiranomistajien suuri vastuuttomuus ja välinpitämättömyys muista samalla kun kuvittelevat olevansa maailmanomistajia. Niitä pyöräteitähän ei ole tehty vain jalkankulkijoille vaan yhtä paljon pyörällä kulkemiseen. Koirille niitä ei ole suunniteltu ollenkaan.

Itse olen koiranomistaja ja usein häpeän muita sellaisia tuolla ulkona. Ei mitään älyä eikä vastuuta. Minä olen heti opettanut mun lapsille miten pyörätiellä kuljetaan samoin koiralle. Koiramme ei koskaan kulje vapaassa flexissä pyörätiellä eikä koskaan saa poukkoilla puolelta toiselle. En antaisi koskaan itselleni anteeksi jos koiirani aiheuttaisi onnettomuuden ja jonkun loukkaantumisen enkä myöskään sitä että itse omalla tyhmällä toiminnallani aiheuttaisin omalle koiralle pahaa.

Itse myös paljon pyöräilen ja harmittaa sama asia kuin apta, olen monta kertaa itsekin huomattanut typerille koiranomistajille. Yleensä saan vastaukseksi vaan joto hölmöä tuijotusta tai sitten jonkun vastaväitteen. Tässä vaan ei ole mitään vastaväitteen sijaa. Koiran on kuljettava toista puolta ja pysyttävä siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi