Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat poukkoilevat holtittomasti pyöräteillä!

Vierailija
05.09.2014 |

Äsken tulin pyörällä töistä kotiin ja kahdelle koiranulkoiluttajalle piti erikseen huutaa jo kaukaa että pyörätiellä koirat kulkevat myös toista laitaa. Ei mitään järkeä touhussa kun koirien annetaan vapaasti hyppiä tiellä puolelta toiselle...sitten itketään kun joku ajaa päälle. Kurjempi juttu jos ette välitä koirienne voinnista mutta tietäkää myös se että jos holtittomalla poukkoilulla aiheutatte pyöräilijän onnettomuuden voitte itse joutua aika koviksi maksumiehiksi!

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jalankulkijat koirineen tai ilman poukkoilevat tiellä vaikka heidän tulisi kulkea toista laitaa...

Vierailija
62/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:48"]

Pyöräilijät ainakin täällä Helsingissä osaavat kilauttaa sitä kelloa että osaa ottaa koirat lähemmäs hyvissä ajoin. Ei niin mitään ongelmia näytä olevan asiassa. Liikun itse kaduilla sekä pyöräilijänä (työmatkat hyvällä säällä) että koiran ulkoiluttajana.

[/quote]

Ei ole kyllä pyöräilijän homaa koko ajan olla kilauttelemassa jos koirat hyppii pitkin poikin. Opetelkaa  ulkoiluttamaan niitä hurttianne. Laki on tässäkin asiassa yksiselitteinen kävelijän kuljettava vain toista puolta koiran kanssa. Uskomatonta että koiran ja sen omistajan pitäis saada olla kuin maailmanomistajat. Jos asenne on tämä niin turhaa sitten vinkua kun joku ajaa vahingossa päälle ja joudutte itse maksamaan korvauksia.

[/quote]

Korjataanpa virhe. Ei laki käske ja velvoita jalankulkijaa kulkemaan määrämuodossa. Ei se ole edes mahdollista, koska jalkamiehinä on kaikenlaista sukankuluttajaa pikkulapsista rollaattoriväkeen. Voidaan suosittaa, että kuljetaan sitä ja tätä reunaa, mutta vaikka jalankulkija kulkisi keskitietä, ei pyöräilijällä ole päälleajo-oikeutta. Katsopa vaikka Liikenneturvan ohjeet ja huomaa sanamuodot: fillaristi on ajoneuvon kuljettaja ja hänestä puhutaan pääasiassa käskymuodossa, kun taas jalankulkija saa kulkea vapaammin. Ohjeissa todetaan myös näin: "Kaikkien kuljettajien, myös pyöräilijän, on annettava kävelijälle esteetön kulku." 

Eli vaikka ne jalankulkijat joskus pomppisivatkin siellä täällä, se ei sellaisenaan ole mikään liikennerikos.

[/quote]

Tässä minä korjaan nyt sinun virheesi. Pyörätiellä jalankulkija tulee kulkea jompaa kumpaa laitaa EI MOLEMPIA SEKAISIN. Jos poukkoilet ja jäät alle voit syyttää vain itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:20"]

Pyöräilijät ainakin täällä Helsingissä osaavat kilauttaa sitä kelloa että osaa ottaa koirat lähemmäs hyvissä ajoin. Ei niin mitään ongelmia näytä olevan asiassa. Liikun itse kaduilla sekä pyöräilijänä (työmatkat hyvällä säällä) että koiran ulkoiluttajana.

[/quote]

Ei ole kyllä pyöräilijän homaa koko ajan olla kilauttelemassa jos koirat hyppii pitkin poikin. Opetelkaa  ulkoiluttamaan niitä hurttianne. Laki on tässäkin asiassa yksiselitteinen kävelijän kuljettava vain toista puolta koiran kanssa. Uskomatonta että koiran ja sen omistajan pitäis saada olla kuin maailmanomistajat. Jos asenne on tämä niin turhaa sitten vinkua kun joku ajaa vahingossa päälle ja joudutte itse maksamaan korvauksia.

[/quote]

Korjataanpa virhe. Ei laki käske ja velvoita jalankulkijaa kulkemaan määrämuodossa. Ei se ole edes mahdollista, koska jalkamiehinä on kaikenlaista sukankuluttajaa pikkulapsista rollaattoriväkeen. Voidaan suosittaa, että kuljetaan sitä ja tätä reunaa, mutta vaikka jalankulkija kulkisi keskitietä, ei pyöräilijällä ole päälleajo-oikeutta. Katsopa vaikka Liikenneturvan ohjeet ja huomaa sanamuodot: fillaristi on ajoneuvon kuljettaja ja hänestä puhutaan pääasiassa käskymuodossa, kun taas jalankulkija saa kulkea vapaammin. Ohjeissa todetaan myös näin: "Kaikkien kuljettajien, myös pyöräilijän, on annettava kävelijälle esteetön kulku." 

Eli vaikka ne jalankulkijat joskus pomppisivatkin siellä täällä, se ei sellaisenaan ole mikään liikennerikos.

[/quote]

Tässä minä korjaan nyt sinun virheesi. Pyörätiellä jalankulkija tulee kulkea jompaa kumpaa laitaa EI MOLEMPIA SEKAISIN. Jos poukkoilet ja jäät alle voit syyttää vain itseäsi.

[/quote]

Ja tässä vielä linkki liikennesääntöihin pyörätiellä.

http://www.tervekoululainen.fi/elementit/ymparistojavarusteet/jalankulku/jalankulkijansaannot

Vierailija
64/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistä tällaista olet oppinut? Mulle opetettiin jo koulussa että jalankulkija saa päättää kumpaa puolta menee mutta ei saa poukkoilla vaan oltava omalla puolella! Hassu olet...

Vierailija
65/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin katson tarkasti että kuljen koiran kanssa nätisti koska koiran henkikin kiinnostaa muiden mukavuuden lisäksi. Ärsyttää koiranomistajat jotka ei osaa käyttäytyä omien rakkien kanssa, teidänkö vuoksi pitää itse kulkea huolesta soikeana kaduilla ettei pistä poskeen koiranvihaajien makkarayllätyksiä :(

Vierailija
66/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätie kun on tehty myös pyöräilijöille eikä vain jalankulkijoille niin silloin siellä olis hyvätapaista ottaa muutkin huomioon. Jos minä kuljen työmatkaa pyörätiellä niin en todellakaan ala rinkuttaa kelloa kaikille kävelijöille. Kyllä se on heidän asiansa osata kulkea jompaa kumpaa laitaa ja PYSYÄ SIELLÄ KOIRAN KANSSA TAI ILMAN.

ajan myös autolla enkä sielläkään holtittomasti vaihtelee kaistaa mieleni mukaan huomioimatta muuta liikennettä.

Vierailija
67/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajelin autolla ihan autotiellä ja sielläkin tuli yksi vanha eukko koiransa kanssa keskellä autotietä vastaan eikä tehnyt elettäkään väistääkseen. Ajoin vaan hiljaa kohti ja viime tingassa hyppäsi sivuun minua mulkoillen ikään minä olisi ollut se pahantekijä...ihme kamikaze sekin hurttineen. Viiraa päässä?

Vierailija
68/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:37"]

Minä myös ajoin lapseni perässä ja äkkiä pensasaidan takaa syöksyi pikkuinen koira mummo kaukana pitkän hihnan päässä. Koira pelastui lapsen nopeiden refleksien vuoksi. Itse meinäsin hitailla hoksottimilla ajaa perään. Mummo haukkui lapsen pystyyn. Eikä auttanut vaikka kuinka sanoin meidän ajaneen liikennesääntöjen mukaan. Sekä me, että mummo näkyi pensasaidan yli, mutta ei mitenkään pystynyt arvaamaan, että mummolla on koira joka kulkee paljon edellä. Uskoakseni se mummo marmattaa  kavereilleen kamalista pyöräilijöistä.

[/quote]

Tää on oikeesti ihan järkkyä miten noi koiranomistajat on ihan ulalla kaikesta...varsinkin vanhat mummelit. Miten kehtaa tulla syyttämään ja haukkumaan lasta, minä olisin varmaan uhannut soittaa poliisille jos ei lätty mene kiinni. Ehkä sekin akka sit oppii kun joku jyrää sen Fifin....

Vierailija
69/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ikäviä kokemuksia kaupunkialueella pyöräilystä:

-olen meinannut ajaa koiran tai koiran hihnan päältä. Oikeasti ulkoiluttajat, huolehtikaa lemmikistänne! Tuollainen ei ole kivaa kenellekään.

-olen meinannut ajaa tuhat kertaa turistien päälle. Turisteilla on suuria vaikeuksia hahmottaa ja noudattaa pyörä- ja kävelyteitä.

-olen meinannut törmätä pyörätiellä juoksevaan pikkulapseen. Oikeasti vanhemmat, pitäkää lapsistanne huolta!

-olen meinannut törmätä bussista vaunujen kanssa suoraan eteeni pyörätielle ulostautuvaan mammaan. Oikeasti, voisi vilkaista oikealle ja vasemmalle ennen kuin hyppää suoraan pyöräilijän eteen!

Myönnän, että pyörässäni on rikkoutunut kello. Mutta vaikka se toimisi, se ei juurikaan auttaisi nopeassa tilanteessa!

Vierailija
70/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistetyllä jalkakäytävällä ja pyörätiellä jalankulkija kulkee oikeassa tai vasemmassa reunassa. Ei siis saa poukkoilla vapaasti olettaen että muut väistävät. En kyllä tajua missä olis toisin opetettu koska minulle on tätä tolkutettu niin kauan kuin muistan...ehkä mulla on vielä omat aivot tallella kun en omista koiraa?

Vierailija
71/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

*Se todellakin on liikennerikkomus jos aiheuttaa sen takia toiselle onnettomuuden koska jalankulkija ei saa mennä puolelta toiselle katsomatta taakseen...mistä ihmeestä moista olet edes keksinyt? Soita rakas ystävä poliisille ja varmista asia.

Vierailija
72/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:32"]

Joo, ikäviä kokemuksia kaupunkialueella pyöräilystä:

-olen meinannut ajaa koiran tai koiran hihnan päältä. Oikeasti ulkoiluttajat, huolehtikaa lemmikistänne! Tuollainen ei ole kivaa kenellekään.

-olen meinannut ajaa tuhat kertaa turistien päälle. Turisteilla on suuria vaikeuksia hahmottaa ja noudattaa pyörä- ja kävelyteitä.

-olen meinannut törmätä pyörätiellä juoksevaan pikkulapseen. Oikeasti vanhemmat, pitäkää lapsistanne huolta!

-olen meinannut törmätä bussista vaunujen kanssa suoraan eteeni pyörätielle ulostautuvaan mammaan. Oikeasti, voisi vilkaista oikealle ja vasemmalle ennen kuin hyppää suoraan pyöräilijän eteen!

Myönnän, että pyörässäni on rikkoutunut kello. Mutta vaikka se toimisi, se ei juurikaan auttaisi nopeassa tilanteessa!

[/quote]

Suurimmassa osassa olet oikeassa ja noita on sattunut myös omalle kohdalle. Mutta pyöräilijä antaa tietä bussista poistuville. Pyöräilijän pitää myös ennakoida bussitilanne.

Vierailija
73/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 17:09"]Ei tosiaan tarvitse olla koko ajan varottamassa pyörätiellä tulevasta pyörästä vaan eläin on oltava kytkettynä ja hallinnassa, kulkemassa toista puolta. Ellei ole ja hyppää alle tulee pahaa jälkeä. ei kai koiralla niin väliä sitten mutta jos ihminen loukkaantuu niin on isompi juttu. Minun ex-naapurini on saanut juuri tällaisesta tilanteesta isohkot korvaukset. Onneks ei sattunut kovin pahasti, niskansa teloi kyllä kun lensi pyörän tangon yli. [/quote] Mites lapset sitten? Kytkettynä kanssa vyössä kiinni?

[/quote]

Kettinki kaulaan ja dildo perseeseen.

Vierailija
74/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelma johtuu suurelta osin flexeistä ja niiden osaamattomista käyttäjistä. Itsellänikin on koiria enkä ole koskaan käyttänyt niilä flexiä. Mielestäni se on vaarallinen. Varsinkin lasten käsissä.

Vierailija
75/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellinen vaaratilanne, jos koira yllätyäen ilmestyy esim. pyöräilijä eteen. Kaikkien tielläliikkujien tulee noudattaa hyvää ja toisia liikenteessä liikkujia huomiovaa tapaa kulkea.

Vierailija
76/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kiltisti se kilikello käyttöön. Pyöräilijät suhaa sen verran kovaa vauhtia että kävelijällä pitäisi olla silmät takaraivossa kun takaperin on vaikeampi kävellä. Olkoon sitten koiranulkoiluttaja tai lapsen kanssa liikkuva tai vaikkapa normi aikuinen joka bongaa kanttarelleja tien toisella sivulla. Sinä olet ohittaja joten olet vastuussa ohituksen ilmoittamisesta. Kolarin sattuessa pysähdyksen voima on niin suuri että henkilö tai eläinvahingoilta ei voi välttyä. Kanna vastuusi itsestäsi ja kanssakulkijoistasi.

Vierailija
77/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, kuinka ajattelemattomia suuri osa pyöräilijöistä on. Ajetaan tuhatta ja sataa väylillä, missä liikkuu muitakin ulkoilijoita eikä omata minkäänlaista tilanneherkkyyttä tai osata sopeuttaa vauhtia sellaiseksi, että voi huomioida muita tiellä liikkujia. Kaksikin pyöräilijää saattaa kiilata tiellä samanaikaisesti jalankulkijan kanssa rinnakkain. Ei osata tai viitsitä käyttää kelloa. Ei haluta tai ymmärretä varoa pikkulapsia, jotka vasta harjoittelevat pyörälläajoa ja joilla on ihan samanlainen oikeus yhdistetyn pyörä- ja kävelytien käyttöön kuin niillä empatiavammaisilla pyöräilijöillä, joiden pitää päästä koko matka ovelta ovelle omaa maksiminopeutta- kun heillä on siihen oikeus! Kyllä pyöräilijöillä on myös velvollisuuksia huomioida muut. Ja tosiaan itsekin liikun paljon fillarilla. Eipä ole koskaan tullut vaaratilannetta koiran tai lapsen tai minkään muun kanssa siksi, että joku on ryntäämässä alle, koska fillaroitsijakin voi ennakoida tilanteita ja sovittaa oma ajotyyli sopimaan yleisille teille. Se että oma matkanteko kestää muutaman prosentin kauemmin sen vuoksi ei kait ole kenellekään kynnys fillaroinnille?  

Vierailija
78/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet pyöräilijät eivät huomioi lainkaan toisia tienkäyttäjiä, ajattelematonta ja itsekästä. 

Vierailija
79/79 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä saa ajaa vaikka 60 pyörätiellä, jos siis sellainen on. Sori. Jos pyörätie on olemassa ei saa käyttää autotietä, ei vaikka ajaisi sitä 60ä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi