Nukkuminen päiväkodissa
Onko päiväkodissa aina aikuinen koko ajan lepohuoneessa valvomassa nukkuvia lapsia? Pitäisikö mielestäsi olla?
Kommentit (8)
Ainakin niissä päiväkodeissa missä minä olen työskennellyt on ollut. Olen ollut kymmenessä.
On.
Mutta oletko kotona samassa huoneessa koko päiväunien ajan?
Onko pph samassa huoneessa koko ajan kun hoitolapset nukkuvat?
Eikö päiväkodissakin riitä, että on esim itkuhälytin ja joku käy kurkistamassa 5-10 min välein?
Miksi siellä pitää istua vahtimassa nukkuvia?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:07"]On.
Mutta oletko kotona samassa huoneessa koko päiväunien ajan?
Onko pph samassa huoneessa koko ajan kun hoitolapset nukkuvat?
Eikö päiväkodissakin riitä, että on esim itkuhälytin ja joku käy kurkistamassa 5-10 min välein?
Miksi siellä pitää istua vahtimassa nukkuvia?
[/quote]
Koska niitä lapsia on enemmän ja kaikille olisi hyvä taata se unirauha. Jos siellä ei ole valvojaa ihan varmasti joku häärää ja alkaa kisuta.
Meillä on aina jo ihan senkin takia, että jos joku herää ja säikähtää kun aikuinen ei ole paikalla. Alle 3-v ryhmästä kyse.
Miksi päiväkodeissa edes pitää vetää päiväunia??
Muistan kun itse olin lapsena päiväkodissa ja piti mennä aina päiväunille, paitsi eihän silloin nukuttanut niin tuntui hoopolta maata joka päivä hämärässä huoneessa hiljaa eikä saanut nousta pois.
Käsittääkseni kerrossänkyyn ja pinnasänkyyn ei saa jättää ketään nukkumaan ilman valvontaa.
Ei ole, jos ovessa on lasi-ikkuna ja huoneeseen näkee tai ovi on kokonaan auki. Muussa tapauksessa aikuinen tarvitaan etenkin silloin, jos käytetään kerrossänkyjä.