Aikaisin muistonne seksuaalisesta ahdistelusta? Myös henkisestä. Mitä tapahtui?
Olimme kaverin kanssa 12, kun mies lähestyi meitä ehdotellen rivoja. Kerroimme vanhemmilleni ja he soittivat poliisille. Silloin ei ollut kännyköitä, joten viive oli pitkä, eikä häntä takuuvarmasti saatu kiinni.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu sukulaissetä työnsi yhtäkkiä sormensa takakautta farkkujen kauluksesta sisään persvakoon kun istuin lattialla. Olin 12v. Olin todella järkyttynyt koska olin aina pitänyt hänestä. Laukoi vielä jonkun irvokkaan kommentin ja nauroi. Myöhemmin alkoi puristelemaan tisseistä aina kun nähtiin, jopa mun vanhempien nähden. Nämä eivät oikeen pitäneet ilmeisesti asiaa minään. Tämä ukko myös kerran hinkutti etumustaan takapuoleeni, siitä kerroin jo äidillekin. Vastaus oli: "mitä sitten?".
Tuo vanhempien "suhtautuminen" on todella vaikea käsittää/käsitellä. Samaa kokemusta, kun kerroin aikuisena hyväksikäytöstä lapsuudessa niin äidiltä ei mitään reaktiota. Joko tunteiden käsittely viallista tai vanhempi itsekin traumatisoitunut ja traumat käsittelemättä.
Voimia kaikille jotka ovat kokeneet hyväksikäyttöä.
Olen itse ollut samassa tilanteessa ja se vaikutti hirveästi minuun elämän valintoihin.
Parempi olisi jos syyllinen jäisi aina kiinni rysän päältä.
Ala-asteen tokalla luokalla olin koulumme ruokalassa tulossa tarjottimen kanssa pöytään - ruokalautanen, maitolasi ja leipä siis siinä tarjottimella. Yksi luokkamme pojista yhtäkkiä lähestyi minua sieltä pöydistä päin (en tiedä, oliko hän lähtenyt hakemaan vaikka lisää leipää vai mitä) ja katsoi mua todella oudolla tavalla - ja seuraavassa hetkessä hän tökkäsi kätensä alapäähäni. Tarjottimeni lensi saman tien maahan, kun kauhistuin tätä täysin yllättävää tilannetta, ja tuo poika joutui siivoamaan sotkun. En yhtään muista, miten selitin asiaa opettajalle, mutta siitä olen varma, etten kertonut mitä se poika oikeasti teki. Välimme tuon pojan kanssa olivat etäiset tuon jälkeen, mutta niin ne olivat ennenkin olleet.
Olin 5v ja samanikäinen serkkutyttö vei minut mummolan komeroon ja pussasi pimeässä suulle.
-MeToo
olin ehkä noin 10 vuotias, ja olin lastenlääkärillä jonkinlaisessa tarkastuksessa. piti laittaa paita ylös (ei kokonaan pois sentään...) ja mennä paareille tms makaamaan että lääkäri sai mun vatsaa tunnusteltua. ihan normi juttu, mutta sitten hän laukoi jonkun kommentin tyyliin että "siellähän jo hyvin karvat kasvaa" viitaten siis alapäähäni. todella epämiellyttävä kokemus, vieläkin ahdistaa lääkärissä käyminen.
5 vuotiaana ja muistikuvat nousi pintaan vasta 38vuotiaana. Nytpä niitä on monta tilannetta, joista näen flashbakkejä. Jonnekin 10vuotiaaksi asti on jatkunut hyväksikäyttö.
Juoppo pedofiili pyöri lapsuudessa meillä 80-luvulla ja vanhemmat ei tajunneet mitään.
Mieli tekisi käydä heikkokuntoista ukkoa ravistelemassa, mutta antaa kärsiä hitaasti, kun juo itseltään sisäelimensä loppuun.
Vanhemmat älkää päästäkö ikinä varsinkaan humalaisia lasten lähelle.