Aikaisin muistonne seksuaalisesta ahdistelusta? Myös henkisestä. Mitä tapahtui?
Olimme kaverin kanssa 12, kun mies lähestyi meitä ehdotellen rivoja. Kerroimme vanhemmilleni ja he soittivat poliisille. Silloin ei ollut kännyköitä, joten viive oli pitkä, eikä häntä takuuvarmasti saatu kiinni.
Kommentit (86)
En pysty julkaisemaan kokemuksiani sensuurin vuoksi :D
Tiivistäen jouduin nuorena työpaikkaan, jonka henki oli Pihlajakatu meet Wolf of Wall Street. Yhdellä pomolla oli omat saunavuorot naisalaisten kanssa, minne naisalaiset menivät pyyhkeittä. Pomo ei mitään muuta halunnutkaan kuin "nukkua" alaistensa kanssa ja vilkuilla perheenäitien tisuleita. Sama tyyppi ilmoitti haluavansa minut ns. seuralaisekseen. Torjuin hänet toistuvasti, joten ukko alkoi mm. nöyryyttää minua julkisesti ja sabotoida työntekoani. Onneksi minulla oli varaa lähteä siitä työpaikasta, harmi ettei niillä muilla tainnut olla vaihtoehtoja. Tämä 2000-luvulta. Kunpa joku kuohitsisi sen ukon.
Olin muistaaksen ala-asteen 3.lla, kun musiikinopettaja otti koulun jälkeen järjestetyssä musiikkikerhossa mut syliinsä ja alkoi ujuttaa kättään housuisin. Pelästyin kovasti ja alkoi itkettää. Käännyin katsomaan opettajaa ja kysyin, voinko jo lähteä. Muistan, että opettajan silmät olivat lasittuneet, opettaja oli tunnettu siitä, että oli välillä humalassa ja olin jo tajunnut, että oli nytkin ja siksi musiikkokerhossa ei ollut tapahtunut sinä ip:nä mitään järkevää. Ihanaa tarinassa on, että opettaja päästi mut lähtemään. En enää ikinä mennyt musiikkikerhoon ja tunsin suurta syyllisyyttä, etten myöskään palauttanut nuottikansioita, joka olisi pitänyt palauttaa. Pelkäsin vuosia, että joku alkaa joskus kysellä, missä se kansio on.
Opettajan ahdistutelutaipumus ja myös alkoholiongelma oli yleisesti tiedossa, ainakin meillä koulun oppilailla.
Kyllä peruskouluaikoina tytötkin satuttivat toisiaan arvioimalla ruumiinrakennetta, painoa, pituutta, rintojen kokoa ja kasvojen kauneutta ihan päin naamaa. En olisi näitäkään ilkeitä kommentteja halunnut kuulla.
Piristäviä tarinoita neidit... 😉😘😏🙃😇
Teini-ikäisenä koulussa minua vuotta tai paria nuoremmat pari poikaa nipistelivät minua välillä ohikulkiessaan takapuolesta. Minua hävetti, koska olin heitä vanhempi ja he eivät ilmeisesti tehneet sitä muille ikäisilleni. Kuljinkin noihin aikoihin paljon yksin ilman kaveriporukan suojaa.
En ollut sinänsä vihainen näille tavallisille iloisille pojille, joille se oli ehkä hauskaa flirttiä. Tuntui vaan tosi kipeältä se miten siinä ilmeni yksinäisyyteni ja suojattomuuteni. Tuskin nuo pojat olisivat nipistelleet minua jos olisin ollut kaveriporukan ympäröimänä.
En tiedä lasketaanko tätä, mutta joskus 3-4-luokalla, kun kävelin koulun käytävällä, pari luokkamme poikaa kävelivät takanani ja huutelivat että minulla on iso ja keikkuva p*rse. Ei tuntunut yhtään kivalta.
Olin 12v, kehittynyt jo, kuukautiset, rinnat ym.
Rehtori tuoksui voimakkaasti partavedeltä, tuli selän taakse, kuiskasi korvaan ja puristi olkapäistä.
Naapuruston teini-ikäinen poika vei metsään katsomaan, mitä yksi orava oli tehnyt hänen kaverilleen.
Sitten se poik käski mun mennä makaamaan selälleni. Ja hän tuli päälleni heilumaan kontallaan. (Ei koskenut minuun mitenkään.)
8-vuotiaana kaverini pyysi että teen hänelle seksuaalisia tekoja. Muistan sen hajun, lukitun oven... yök!
Kai olin vähän toisella kymmenellä, kun oli näitä itsensäpaljastelijoita. Ei niitä silloin kasarilla ihmetelty, ei soitettu poliisille tms. Ei aikuisia tuntunut kiinnostavan yhtään. Kuului tyttöjen elämään sietää. Siinä yläkouluikäisyyden kynnyksellä alkoi olla kadulla huutelijoita, aikuisia miehiä. Teininä sitten piti kuunnella omanikäisten poikien kommentointia.
Nyt kun olen 50v, nämä ovat onneksi harventuneet merkittävästi. Kun täytti 30, eron alkoi huomata. Viimeisin tissikommentti tuli muutama vuosi sitten baarissa. Varmaan monen mielestä oma moka, kun menin baariin.
Käsiksi käymiseltä olen säästynyt. Mutta kyllä toisaalta järkyttää ajatella, miten turtunut sitä lähtökohtaisesti on siihen, että joku vieras mies vaan tulee ja kommentoi kehoa ikään kuin hänellä miehenä olisi siihen jokin luojan antama oikeus ja lupa.
Huorittelu. Se alkoi jo peruskoulun alaluokilla, koska jotkut pojat katsovat "oikeudekseen" huoritella muita oppilaita (tyttöjä) ja opettajia (naispuoliset opettajat).
Olin TETissä ruokakaupassa, täytin kylmähyllyjä kun joku vanha pappa yhtäkkiä vaan puristi perseestä. Olin 13v ja ihan lapsen näköinen, ei rintoja tai mitään edes. En kertonut kellekään, koska säikähdin ja olin kiusaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Mun aikaisin muistikuvani on sellainen jonka todenperäisyydestä en ole ollenkaan varma. Olen hoitopaikassa ja hoitotäti pitää mun penistä kädessään. Voi olla, että on muistoharha, mutta vuosia jo vaivannut ja leukailijoille tiedoksi, että ei todellakaan ole hyvä muisto.
Pelkään että oon aiheuttanut omalle sukulaispojalle jonkun tällaisen trauman nuorena.
Hän oli siis ihan pikkupoika ja minut oli teininä käsketty häntä vahtimaan / hoitamaan vanhempien kauppareissun ajaksi. Pojan piti päästä pissalle ja mentiin. Pissaa roiskui vähän ja pyyhin roiskeet paperilla, myös pippelistä. Poika pelästyi ja huusi "ei pippeliin!". Minä säikähdin kun ei ollut lastenhoidosta kokemusta, pyysin anteeksi ja sanoin että ei kai sattunut. Poika ei sanonut mitään, nostin hänet pois pöntöltä ja housut jalkaan, ja hän lähti sitten leikkeihinsä takaisin. Ei puhunut minulle mitään sen jälkeen.
Ties minkälainen muistikuva tuolle pojalle jäi tästä teini-ikäisestä hoitotädistä, joka koski pippeliin ilman lupaa :( Vaikka vahinkohan se oli, kun en tiennyt ettei pojilta pyyhitä sieltä.
Onhan noita, esim.uimarannalla n.10v ikäisenä serkkuni kanssa ollessa siihen viereemme ilmestyi vanha, ainakin 60v, gubbe joka alkoi esittelemään elintään, ällöttää vieläkin ne harmaat karvat 🤢.
Yläkoulussa sain lisänimen LKV koska en "antanut" poikaystävälleni.
Käpylässä kun asuttiin ja olin 13-14v niin naapuripariskunnan luona vanhempieni kanssa ollessani, se mies istui sohvalle viereeni ja tunki kielensä korvaani, ukko oli jotain 40v.
Pyydän anteeksi kaikkien miesten puolesta. Olette oikeassa naiset, kun kutsutte meitä kaikkia sijoiksi.
Ollessani n 10v,enoni otti syliinsä istumaan ja rupesi käsin tunnustelemaan, joko tissit on alkaneet kasvaa. Näillä sanoilla kuvaili tekemisensä minulle siinä tilanteessa.
7-8-vuotiaana leikin ystäväni kanssa taloyhtiömme vieressä olevan työmaan lähellä. Muutama aikuinen raavas työmies kysyi, voivatko he katsoa, jos käymme pissalla. Ihmettelimme vaan, että miksi ihmeessä.
Joskus 9-10 vuotiaana olin äidin kanssa mökkimatkalla huoltoasemalla. Äiti tankkasi autoa ja minä istuin auton sisällä. Joku mies porukka huusi auton ulkopuolelta, että tuota kun pääsisi panemaan. En oikein edes tajunnut, mitä se tarkoitti.
11-vuotiaana kävelin harrastuksesta kotiin ja ohitseni ajoi auto, joka sitten peruuttikin ja pysähtyi kohdalleni. Näin, että autossa mies masturboi sellainen todella irstas ilme kasvoilla ja tuijotti minua. Se ilme on oikein jäänyt ikävällä tavalla mieleen.
10-12-vuotiaana tuli vastaan myös itsensäpaljastelijoita ja muita puskaheppuja. Harrastuksessani aikuinen valmentajamies pussasi minua yllättäen suulle, kun olin 13.
Nuo kaikki lapsuudessa koetut muistot ovat ahdistaneet aikuisuudessa. Enää en tuota näe, kun en ole itse lapsi, mutta pelkään että nyt 8-vuotias tyttäreni kohtaa samaa. :/
Päädyin naapurin poikien "lääkärileikkeihin", kun olin 4-5-vuotias ja pojat ehkä jo teinejä. Lähdin kyllä aika äkkiä menemään.
12-vuotiaana näin itsensäpaljastajan vetämässä käteen alikulkutunnelissa.
Yläasteella luokkakaveri hieroi reisiä ja jatkuvasti ehdotteli seksiä. En ollut kiinnostunut.