Paheksutko, jos karskimies vaikka jossain työmaalla, tokaisee
ohikulkevalle/ohikulkevasta naisesta "hitto mikä perse"?
Kommentit (36)
Sama täällä, 2. Paheksun. Syyllistyykö ihminen lain silmissä johonkin, jos tuollaista kuultuaan mäjäyttää sanojaa vaikka kassilla päähän tai mitä nyt sattuukaan olemaan käsillä sillä hetkellä? Mahtaako se muuten olla tourettea noilla tuollaisilla? Että ehkä pitäisi sen vuoksi yrittää ymmärtää ja silittää päästä? Vai onko se vain niin, että kun vittu kävelee ohi, niin vittua saa kommentoida, koska vittuhan se on? Tai siis vitusta kommentoitiin osasta perse, tässä minun tapauksessani.
ap
Kerran rakennustyömaalta miehet huusivat minulle "vilauta nyt vähä" ja viheltelivät. Olisi tehnyt mieli mennä ja pamauttaa vasaralla niitä otsaan. En hyväksy sitä että minulle saa huudella mitä haluaa.
No en jaksaisi varsinaisesti pahastua, mutta eipä kyllä mielialaa kohottaisikaan. Lähinnä ärsyttäisi, miten jotkut ventovieraat viitsivät ääneen huudahdellen kommentoida roisten kroppaa/ulkonäköä ylipäätään. Huonoa käytöstä, ajattelemattomuutta, piittaamattomuutta.
paheksuin jo sitä kun pikkupojat ohikulkiessaan sanoivat, että anna pesää
En enää jaksaisi paheksua. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Tuntuu, kuin tuollaisilta sikaäijämiehiltä puuttuisi kokonaa harkintakyky sen suhteen, mitä suustaan päästävät. Mä en oikein arvosta. En. Epäilemättä useimmat miehet vaivihkaisesti katselevat naisia, tämä ok, mutta että mennä mölisemään ääneen. Mitä jos tässä itsekin alkaisi sanoa kaiken ajattelemansa ääneen. "Veijo, onko sulla puolistondis, aika muhkulta nyt tänään kyllä näyttää? Mitä on pituutta?" "Raikku, sä näytät vähän siltä, että lakanat ne pöllyää sun sängyssäsi niin ettei tarvii ravistella erikseen.". Jne.
(Ei sillä, en mä tämmösiä ajattele, mutta jos siis ajattelisin.)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:47"]
Sama täällä, 2. Paheksun. Syyllistyykö ihminen lain silmissä johonkin, jos tuollaista kuultuaan mäjäyttää sanojaa vaikka kassilla päähän tai mitä nyt sattuukaan olemaan käsillä sillä hetkellä? Mahtaako se muuten olla tourettea noilla tuollaisilla? Että ehkä pitäisi sen vuoksi yrittää ymmärtää ja silittää päästä? Vai onko se vain niin, että kun vittu kävelee ohi, niin vittua saa kommentoida, koska vittuhan se on? Tai siis vitusta kommentoitiin osasta perse, tässä minun tapauksessani.
ap
[/quote]
Aika kujalla olet, jos tuota joudut kysymään. Syyllistyy kyllä - pahoinpitelyyn. Luulisi tämän nyt olevan itsestään selvä asia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:47"]
ap
[/quote]
Aika kujalla olet, jos tuota joudut kysymään. Syyllistyy kyllä - pahoinpitelyyn. Luulisi tämän nyt olevan itsestään selvä asia.
[/quote]
No joo. Netissä ei aina huumori aukene. En toki ollut täysin tosissani tuon kohdan kirjoittaessani.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:54"]
Tuntuu, kuin tuollaisilta sikaäijämiehiltä puuttuisi kokonaa harkintakyky sen suhteen, mitä suustaan päästävät. Mä en oikein arvosta. En. Epäilemättä useimmat miehet vaivihkaisesti katselevat naisia, tämä ok, mutta että mennä mölisemään ääneen. Mitä jos tässä itsekin alkaisi sanoa kaiken ajattelemansa ääneen. "Veijo, onko sulla puolistondis, aika muhkulta nyt tänään kyllä näyttää? Mitä on pituutta?" "Raikku, sä näytät vähän siltä, että lakanat ne pöllyää sun sängyssäsi niin ettei tarvii ravistella erikseen.". Jne.
(Ei sillä, en mä tämmösiä ajattele, mutta jos siis ajattelisin.)
ap
[/quote]
miesvihaaja vauhdissa.
Ei, mä rakastan miehiä, todella, mutta lähinnä niitä Miehiä, jotka sen arvonimityksen ansaitsevat.
ap
"Vedä tumppuun" on ihan riittävä noteeraus tuollaiselle, enempää en vaivaudu asiaa miettimään.
Eikö tuo hitto mikä p***se, tarkoita että se on kamala.
En jaksais pahastua, lohkaisisin vilautuspyyntöihin ennemminkin jotain semi-ilkeää, tyyliin; "no sun näköinen mies ei varmaan sitä näekään kun kuvissa tai unissa!"
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:12"]
Eikö tuo hitto mikä p***se, tarkoita että se on kamala.
[/quote]
Mihinkäs oireistoon kuuluikaan se, ettei tajua asioita kuin jäykän kirjaimellisesti?
Älkää menkö ikinä Italiaan. Siellä on loukkaus, jos raksaäijä ei huuda tai vihellä kun nainen kulkee ohi...
Välillä kuuluu ohimennen "- Kyllähän tuohon työmies tarpeensa tekisi."
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:21"]Älkää menkö ikinä Italiaan. Siellä on loukkaus, jos raksaäijä ei huuda tai vihellä kun nainen kulkee ohi...
[/quote]
Nyt ollaankin Suomessa, ja catcalling on Pohjoismaissa yleisesti paheksuttua.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:21"]
Älkää menkö ikinä Italiaan. Siellä on loukkaus, jos raksaäijä ei huuda tai vihellä kun nainen kulkee ohi...
[/quote]
miten ne ehtii töitäkin tekemään?
Jos kyse on minun perseestäni, niin kyllä. Hän voi ajatella siitä mitä haluaa, mutta en halua vieraalta ihmiseltä kysymättä mitään kommentointia ulkonäköni suhteen.