Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra-asunnon sauna - kuka vastaa kiuaskivet vaihtamisesta?

Vierailija
15.08.2021 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008191929.html

Jos kerran pitää ainavälillä vaihtaa, niin kenelle kuuluu ja mistä tiedän milloin on vaihdettu? Ja jos vaihdan itse niin mihin ne vanhat kivet lykkään?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiuaskivet ovat mielestäni kulutustavaraa, joten kuuluu asukkaalle. Ihan kuin lamppujen vaihto kun lamppu on palanut loppuun.

Kivet maksavat niin vähän, etten ilkeisi niitä vaatia vuokranantajalta. Itse olen vienyt vanhat kivet metsään, eikä niitä saa laittaa jätteisiin.

Kiva, että maksat vuokran lisäksi vuokranantajallesi myös kiuaskivet. Mikään sopimushan sinua ei siihen velvoita ellet ole kiuastakin hankkinut itse. 

On muuten törkeää, että saastut metsää kiuaskivillä. Niiden, niin kuin muunkaan jätteen, paikka ei ole luonnossa. 

Miten itse hävität kiuaskivet? Ne eivät maadu, eikä niitä voi polttaa. Kotona kiuaskivet haettiin ennen luonnosta ja niin tehdään paljon nykyäänkin.

Jos kivet vie käytön jälkeen alueelle, jossa on kiviä ennestään, onko se rikos?

Vierailija
62/68 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin usein monikaan omistusasujakaan niitä oikeasti vaihda! Tää on sitä, kun vuokralaisten pitää saada kaikki, usein toisten rahalla.

Vuoktanantaja voi pitää kiukaassa niin vanhoja ja huonoja kiviä kuin haluaa. Jos kiuas hajoaa huonojen kivien takia, ei pidää syyttää vuokralaista siitä, ettei kiviä vaihdettu ajoissa. Vuokranantaja on itse nuukuuttaan jättänyt ne vaihtamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä olen muutaman kerran vienyt ne vanhat kivet junaradalle, kun sellainen on tuossa lähellä.

Vierailija
64/68 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiuaskivet ovat mielestäni kulutustavaraa, joten kuuluu asukkaalle. Ihan kuin lamppujen vaihto kun lamppu on palanut loppuun.

Kivet maksavat niin vähän, etten ilkeisi niitä vaatia vuokranantajalta. Itse olen vienyt vanhat kivet metsään, eikä niitä saa laittaa jätteisiin.

Kiva, että maksat vuokran lisäksi vuokranantajallesi myös kiuaskivet. Mikään sopimushan sinua ei siihen velvoita ellet ole kiuastakin hankkinut itse. 

On muuten törkeää, että saastut metsää kiuaskivillä. Niiden, niin kuin muunkaan jätteen, paikka ei ole luonnossa. 

Minulla on kaunniit luonnosta kerätyt pyöreiksi kuluneet kiuaskivet. Hyvin ovat toimineet. Kun on aika vaihtaa vien sinne, mistä keräsin ja kerään uudet kivet.

Vierailija
65/68 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaunniit luonnosta kerätyt pyöreiksi kuluneet kiuaskivet. Hyvin ovat toimineet. Kun on aika vaihtaa vien sinne, mistä keräsin ja kerään uudet kivet.

Lisään edelliseen, että kivet ovat olleet jo vuosia eikä ole merkkejä halkeamista, joten kestävät kauan. Aito hyvä luonnonkivi saattaa olla paras kiuaskivi.

Vierailija
66/68 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän vuokrasopimukset alkaa laatia yhtä tarkasti kuin vanhusten palvelutalossa?

Vierailija
67/68 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa ne tarpeeksi ettei viitsi kalliin vuokran lisäksi uusia kiviä ostella, kaikki ilmaiseksi mitä saa on periaate.

Toisekseen kaikilla ei ole autoa käytössä, millä kuljetat 20kg kiviä?

Vierailija
68/68 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluissa pitäisi olla 11 luokka näille uus avuttomille jossa opetettaisi normi elämää asuminen ja ruuan laitto.