Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö häihin kutsua kaikki yhtä kaukaiset sukulaiset?

Vierailija
05.09.2014 |

Haluamme miehen kanssa pitää pienehköt häät. Jätimme kutsumatta minun molempien vanhempien yhdet sisarukset perheineen, koska olemme olleet miehen kanssa 8 vuotta ja nähneet nämä ihmiset 2 kertaa tänä aikana. Halusimme kutsua ihmisiä, joiden kanssa olemme olleet tekemisissä parina. Kuitenkin yhteistä taivalta jo niin kauan takana että koemme että jos ei joidenkin sukulaisten kanssa ole tullut oltua tekemisissä tänä aikana niin ei tässä kyllä läheisiä olla.

Nyt kuitenkin mummuni on loukkaantunut kun yksi hänen pojistaan jäi kutsuitta. Uhkasi jättää tulematta kun on pahoittanut mielensä poikansa puolesta. Tehtiinkö me nyt väärin kun ei kutsuttu kaikkia yhtä kaukaisia sukulaisia? Etiketin mukaan niin tuskin olisi sopivaa tehdä, mutta eikö vuonna 2014 pareilla ole jo oikeus päättää kenen kanssa suurta päiväänsä haluaa viettää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on oikeus, mutta kyllä itse kutsuisin kaikki sedät, tädit ja enot, ne on kuitenkin lähisukua riippumatta tapaamisten määrästä. Serkuissa ja muissa sitten panostus niihin, joiden kanssa oikeasti ollaan tekemisissä.

Vierailija
2/6 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte päättää itse, seuraukset ovat sitten mitä ovat. Toisten tunteisiin ette voi vaikuttaa. Asetu mummosi asemaan ja mieti, että hän ÄITINÄ pahoittaa mielensä kun yksi hänen LAPSISTAAN jää ilman kutsua. Ne lapset lienevät mummolle yhtä tärkeitä kaikki vaikka sinulle eivät olekaan.

Hankala asia joo, mutta itse kutsuisin näistä sedistäsi/tädeistäsi sitten kaikki tai en ketään. Ja eihän se ole mitenkään sanottu, että kaikki HALUAVAT edes tulla. Itse emme ole menneet kaukaisiksi jääneiden sukulaisten häihin, koska emme ole halunneet. Olemme kiittäneet kutsusta, kertoneet että meillä on este ja lähettäneet kauniin kortin tai vastaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän setä ole mitään kaukaista sukua?

Vierailija
4/6 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eno.

Vierailija
5/6 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätimme kutsumatta yhden enon perheineen, koska emme ole juuri tekemisissä. Olin varautunut mummon vastalauseisiin sanomalla "joka maksaa, saa päättää" eli itse kustantamissamme häissä oli pakko rajata vierasmäärää. Mummoni ei kuitenkaan loukkaantunut eikä edes ihmetellyt asiaa.

Vierailija
6/6 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lähtökohta, mutta saatte toki kutsua ketä haluatte. Esim. jos ette ole tekemisissä keskenänne ettekä välitä suuremmin ollakaan, ihan ok jättää kutsumatta. Myös jos häissä on jotain teemaa tms. joka ei kaikkia miellytä, niin ei pidä kutsua ketään, joka ei häissä viihtyisi tai joka pilaisi muiden tunnelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän